تبیان، دستیار زندگی
به نظر می رسد پس از تحریم های فراوانی که برنامه نود و عادل فردوسی پور از سوی افراد مختلف در فوتبال ایران شد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر مسیر فردوسی پور و 90

عادل فردوسی پور و علی دایی

به نظر می رسد پس از تحریم های فراوانی که برنامه نود و عادل فردوسی پور از سوی افراد مختلف در فوتبال ایران شد، این برنامه تا حدود زیادی مسیر خود را عوض کرده است و در پی آن است که کمتر به حواشی دامن بزند.

البته مطرح کردن مشکلات که یکی از تخصص های تیم برنامه سازی نود و شخص عادل فردوسی پور است همچنان پابرجاست و با صلابت به کار خود ادامه می دهد.

اما نکته ی مهم و قابل ذکر این است که خود فردوسی پور در صدد حل 100% مسائل و مشکلات بر نمی آید، چالش های بزرگ راه نمی اندازد و با اشخاص و مسئولین فوتبال کمتر وارد بحث می شود و فقط به طرح آن ها اکتفا می کند.

این رویه را می شد در برنامه شب گذشته نود به وضوح مشاهده کرد؛ هنگامی که تصاویری از تماشاگران شهرستانی که شب قبل از  داربی به تهران آمده بودند و به جای پذیرایی از سوی مسئولین فدراسیون فوتبال و باشگاه های استقلال و پرسپولیس از سوی مامورین انتظامی پذیرایی شده بودند، فردوسی پور سعی کرد که کمتر مهمان تلفنی خود یعنی مهدی تاج را به بحث بکشاند و ترجیح داد تا قضاوت را به مردن بسپارد، چیزی که بی شک خطرش از انتقاد بی پرده و بحث کردن برای مسئولین بیشتر است.

عادل فردوسی پور مجری برنامه نود

همچنین این محافظه کاری منطقی و عادلانه و صد البته هوشمندانه را می شد در بحث عادل درباره گل مردود شده پرسپولیس در داربی 69 نیز شاهد بود،به طوری که همه از کارشناس داوری گرفته تا خوردبین و فتح الله زاده و مرتضی کریمی حرف های خود را مطرح کردند، اما در آخر این مردم بودند که باید رای نهایی را صادر می کردند و برای خودشان مسائل مطرح شده را حلاجی می کردند.

شیوه ی جدید نود شاید از جذابیت های گذشته این برنامه کاسته باشد، اما بهترین روش برای رهایی از بی ظرفیتی های عده ای از اهالی ورزش و فوتبال این مملکت است.

عادل فردوسی پور همواره در فضای رسانه ایران جریان ساز بوده است و با توجه به شرایط مختلف تکنیک ها و تاکتیک های همان شرایط را نیز به کار می بندد.

امروز در تلویزیون ایران جای این نیست که شخصی از درون دایره مدیریت کلان و غیر کلان فوتبال و ورزش را به چالش کشید، چرا که ادبیات و طرز برخوردشان بسیار انتحاری و غیر قابل پیش بینی است و حتی احتمال آن می رود که به خاطر یک انتقاد کوچک از عملکردشان، کل برنامه های صدا و سیما را به تعطیلی بکشانند؛ اگر این اتفاق هم رخ ندهد بدون تردید باید شاهد بیانیه ها و تحریم های متعدد از سوی آن ها بود.

پس باید کمی از روحیه جنجال طلبی خودمان، حداقل در مورد برنامه نود بکاهیم و به عادل فردوسی پور اعتماد کنیم، زیرا وی تا به حال در این چند سالی که مهمان خانه های مردم است، همیشه راه درست را انتخاب کرده است؛ راهی که در بیشتر مواقع و شاید همه مواقع به نفع تماشاگران بوده است.

منبع: عصر ایران ورزشی