تبیان، دستیار زندگی
در سطحی گسترده انجام می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفراندوم جهانی جمهوری اسلامی

بخش سیاسی- این باور که جمهوری اسلامی در حال رشد و تبدیل شدن به قدرتی جهانی ست زیاد غیر قابل درک نمی باشد. اینکه اکنون در معادلات جهانی کشور عزیزمان ایران تاثیر به سزایی داشته و کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل ایران را بیش از پیش به عنوان مانعی بر سر راه خود به ویژه در منطقه استراتژیک خاورمیانه می دانند.کشوری که حدود سی و یک سال پیش تمام معادلات آنان را بهم ریخت و دست آنان را از بسیاری از منافعشان در منطقه کوتاه کرد و اکنون این موج در حال جهانی شدن می باشد.

رای

و اما این نکته نیز قابل باور است که در جهانی که نظام سلطه حکم فرما شده و عده ای به عنوان سلطه گر و عده ای به نام سلطه پذیر در دام هوسرانی ها و یا ظلم های هوس رانان گرفتار آمدند و در دنیایی که ارزش های حاکم بر آن در همین زمین متوقف شده و ارزش های انسانی در حال قربانی شدن می باشند و خلا وجود آنان حس می شود. وقتی ایدئولوژی جدیدی پا به عرصه وجود می گذارد و حرف هایی تازه برای گفتن دارد، عده ای خریدار و مشتاق این ایدئولوژی خواهند شد حرف هایی که دریچه جدیدی به روی انسان ها باز می کند به عده ای می گوید آسمان هم قابل درک می باشد و عده ای را هم می باوراند که می توان مستقل بود و زیر بار ظلم نرفت و جهان برای همه است و کسی به خاطر قدرت بر دیگری برتری ندارد.

و این نیز قابل باور خواهد بود که عده ای که منافعشان با پیدایش و گسترش این ایدئولوژی تهدید خواهد شد نه تنها دست دوستی به طرف ما دراز نخواهند کرد بلکه تمام عزم خود را جزم خواهند کرد تا بتوانند جایی و زمانی به ما آسیب برسانند و حرکت ما را با روش های گوناگون متوقف کنند، زمانی با قدرت نظامی، زمانی دیگر با تحریم و فشارهای اقتصادی، وقتی با تهاجم فرهنگی  و جنگ نرم. آنان می خواهند ما را حذف کنند و اگر حذف نشدیم با استحاله فکری ارزش هایمان را به سمت خود بچرخانند. زیرا مای ایرانی در حال جهانی شدن است زمانی مای مسلمان و زمانی هم مای طرفدار عدالت، حقیقت و کرامت انسانی. همان ارزش هایی که آرمان های انقلابی ما بود و توانستیم به صورت نظام مند رویکردی را برای استقرار و توسعه آن به وجود آوریم. ارزش هایی که جریان های معاصر و موافق موفق نشدند آن ها را چون ما نهادینه کنند و ما طلایه دار این جریان شدیم و قرار هم بر این بود و تاریخ اینچنین سرنوشتی را برای ما رقم زده بود.

استقبال با شکوه از رهبر معظم انقلاب در قم و محمود احمدی نژاد در لبنان تنها استقبال از یک فرد نبوده بلکه استقبال از یک اعتقاد و ارزش بوده و بسان رفراندومی است برای جمهوری اسلامی و اثباتی بر حقانیت آن می باشد. رفراندومی که همه نقشه های غرب را بر علیه ما نقش بر آب کرد

این تقابل، نقطه آخری خواهد داشت و شرایط اطرافمان و نص تاریخ این نوید را به ما می دهد که به نتیجه نزدیک هستیم، این تقابل را در نظریه هانتینگتون، نظریه پرداز برخورد تمدن ها مشاهده می کنیم. وی دوران بعد از جنگ سرد را بر خلاف نظریه پایان تاریخ فوکویاما که این عصر  را، عصر توفق لیبرال دموکراسی بر جهان می داند، اینطور بیان می دارد: اکنون جهان فضای رقابت میان چهارتمدن است" تمدن غرب مسیحی، تمدن اسلامی، تمدن کنفوسیوسی و تمدن هندویی." به اعتقاد وی تقابل تمدنها،سیاست غالب جهانی و آخرین مرحله تکامل درگیری های عصر نو را شکل می دهد. و بزرگترین صحنه تقابل را در میان تمدن اسلامی و غرب می داند. و این خطر با نزدیکی تمدن کنفوسیوسی و اسلامی بیشتر خواهد شد. وی در کتابش، بیان می دارد "تازمانی که اسلام، اسلام باقی بماند (که باقی خواهد ماند) و تا زمانی که غرب، غرب باقی بماند (چیزی که بعید به نظر می رسد) تنها عامل تعیین کننده روابط موجود میان این دو دایره فرهنگی عظیم و دو سبک متفاوت زندگی،کشمکش بنیادین میان آن دو خواهد بود. کشمکشی که 1400 سال تمام تعیین کننده روابط میان این دو فرهنگ بوده است." صحنه جهان همواره صحنه تقابل میان حق و باطل بوده و اکنون نیز چنین می باشد ،اما تاریخ و گفته های بزرگان دین ما، آینده تاریخ و پایان آن را متعلق به ما دانسته و چیرگی ایدئولوژی اسلامی را نسخه نهایی تقابل های آخرالزمانی عنوان کرده اند. و انقلاب ما نقطه آغازین و شروع پایان تاریخ بوده، پایان تاریخی که به برخلاف نظر فوکویاما قرار بر حاکم شدن اندیشه اسلامی است، نه اندیشه لیبرالیسم.که این مهم جز با استواری ما بر آرمان های انقلاب و تلاش و مقاومت مان دست یافتنی نخواهد بود .إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ" (1)

ایران

شرایط و مناسبات جهانی اکنون بیانگر این است که ما در این تقابل تا حد بالایی موفق شده و در حال پیش روی به سوی پایان تاریخ می باشیم. اکنون مردم عدالتخواه جهان ایران را نقطه اتکایی برای خود می دانند و می بینیم که سرنوشت خود را در گرو استمرار و پویایی آن می دانند، آنان در فتنه سال 88 نگران از اوضاع ما بودند و هر گونه آسیب به نظام اسلامی را آسیب به خود می پنداشتند.

فتنه ای که با سرمایه گذاری خود غربی ها و حمایت آنان در کشور به وسیله عناصر آگاه و ناآگاه و غافل در کشور پا گرفت. فتنه ای که خیلی از دشمنان ما چشم امیدشان به عنوان ضربه ای سخت به پیکره نظام اسلامی بر آن بود. فتنه ای که با عنوان تقلب توسط عناصر داخلی پا گرفت و به سمت دین و ارزش های ملت ایران پیش رفت و در جبهه خود منافقین را در بر داشت تا رقاصه های غربی، ولی در آخر کار به جای ضربه زدن به انقلاب آن را واکسینه کرد و بصیرت مردم را افزایش داد همان طور که رهبر انقلاب در میان مردم قم بیان فرمودند" فتنه‌ى سال 88 كشور را واكسینه كرد؛ مردم را بر ضد میكروبهاى سیاسى و اجتماعى‌اى كه میتواند اثر بگذارد، مجهز كرد؛ بصیرت مردم را بیشتر كرد." و می توان در یک کلام گفت که عدو سبب خیر شد.

اکنون می بینیم در تحریم ایران اسلامی که برخی از کشورها به اجبار پای آن می نشینند و خود نیز به این مسئله اذعان دارند؛ تحریم هایی که از سال58 برای زمین گیر کردن انقلاب اعمال شد و هر روز هم به پیشرفت ما کمک می کند و خود غربی ها هم چشم امیدی به آن ندارند. وقتی در مصاحبه شبکه فارسی بی بی سی با اوباما، مجری از وی درباره تحریم ها و تضمین آنها  می پرسد وی اینگونه جواب می دهد که: "تضمینی وجود ندارد. این رژیم نشان داده که در برابر رعایت هنجارهای اولیه بین المللی خیلی مقاومت می کند"

رهبر معظم انقلاب:

امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند و فضا برای مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روی خواهد داد

آیت الله خامنه ای

پروژه اسلام هراسی و در همین راستا ایران هراسی هم که به خصوص با قضیه انرژی هسته ای آن را در جهان با ادعاهای متکبرانه و دروغ خود پیش می برند نتوانسته آنها را به سر منزل مقصودشان برساند. می بینیم که در نظر سنجی ها، مردم جهان به مسالمت آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران اذعان دارند. در قضیه اسلام هراسی هم وضع به همین منوال است پروژه 11 سپتامبر هم راه به جایی نبرده و خود آمریکایی ها نیز بدان معترضند و آن را کار دولت خود می دانند. قرآن سوزی هم  به جای ایجاد اختلاف در میان ادیان باعث وحدت بیشتر شد.

اما بعد از همه اعمال فشار ها و جو سازی ها و بکارگیری پروژه اسلام هراسی ما نتیجه ای عکس از آنچه غرب با اعمال اینگونه حربه ها در جهان داشته را مشاهده می کنیم. نتیجه ای که قرار بود کشوری چون ایران را که مهد آگاهی و بیداری در جهان شده را در انزوا قرار دهد و بتواند آن را به سمت سرنگونی پیش ببرد. بر خلاف این باور غرب، ملت ایران اکنون بیش از پیش در حال پیشرفت و مطرح شدن در سطح جهان می باشد و آرمان هایش نیز روز به روز در حال گسترش است. این موضوع را در گفته های شیمون پرز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم می توان مشاهده نمود. در گزارشی که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست منتشر کرده، نتانیاهو با هشدار به نفوذ ایران در چهارگوشه جهان؛ دایره این نفوذ را اینطور ترسیم کرده است "امروز نفوذ رژیم ایران از غزه تا لبنان و از افغانستان تا آمریكای جنوبی و آفریقا را می بینیم."

اکنون مشاهده می کنیم که چه در داخل و چه در خارج سیر نیل جهانیان به سمت آرمان ها و ملت ما افزایش یافته و این خود بسان رفراندومی است که بدین نکته اشاره دارد که ایران در چه جایگاهی در میان ملل آزادی خواه و عدالت طلب جهان قرار دارد. نتیجه این رفراندوم را در داخل کشور می توان در وقایع سال پیش و رویدادهای امسال مشاهده نمود در جریان فتنه، مردم از ارزش هایشان کوتاه نیامده و نگذاشتند آسیب به نظام اسلامی و رکن رکین آن یعنی ولایت فقیه وارد شود. و در روز 9 دی و 22 بهمن همبستگی خود با آرمان هایشان را به رخ جهانیان کشیدند. امسال نیز شاهد استقبال با شکوه و بی نظیر مردم قم با رهبر انقلاب بودیم. اوضاع قم و مردم آن در این ایام بار دیگر مهر تائیدی بر ایستادگی مردم بر آرمان هایشان بود.

احمدی نژاد

اما در خارج از کشور این قضیه را می توان در کشور لبنان مشاهده نمود. استقبال مردم لبنان از رئیس جمهور ایران اسلامی شاهد خوبی بر زنده بودن و جایگاه ایران و آرمان های امام بود. ما در این سفر شاهد استقبال مردمی بودیم که تنها شیعه نبودند بلکه در میان آنان مسیحیان نیز قرار داشتند. این استقبال و اعلام رضایت احزاب مختلف لبنان از سفر رئیس جمهور علاوه بر گواه بودن بر گسترش آرمان های ملت ایران، بر نقش کشورمان در منطقه خبر می دهد. تاثیری که در منطقه محدود نبوده و تا دل آمریکا نیز به پیش رفته و به خصوص در کشورهای مسلمان بیش از سایر جهان می باشد که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با بسیجیان استان قم به این نکته اشاره فرمودند:"امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند و فضا برای مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روی خواهد داد."

استقبال با شکوه از رهبر معظم انقلاب در قم ومحمود احمدی نژاد در لبنان تنها استقبال از یک فرد نبوده بلکه استقبال از یک اعتقاد و ارزش بوده و بسان رفراندومی است برای جمهوری اسلامی و اثباتی بر حقانیت آن می باشد. رفراندومی که همه نقشه های غرب را بر علیه ما نقش بر آب کرد و امید است با همت و کار مضاعف در تمامی عرصه ها از جمله عرصه فرهنگی بتوانیم پایه های خود را در کشور مستحکم تر و در خارج از آن گسترده و اثرگذار تر نماییم.

عطاالله باباپور

گروه جامعه و ارتباطات


1- رعد /11