تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام و المسلمین کعبی، فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان را نقشه راه حوزه‌های علمیه در دهه چهارم انقلاب عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهنمودهای رهبری، نقشه راه حوزه در دهه چهارم انقلاب

eb'e e98e 1g(1j /1 /j/'1 (' (3j,j'f be

حجت الاسلام و المسلمین کعبی، فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان را نقشه راه حوزه‌های علمیه در دهه چهارم انقلاب عنوان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه تصریح کرد: بیانات جامع رهبر معظم انقلاب در دیدار با حوزویان به مثابه نقشه راه حوزه در دهه چهارم انقلاب بود.

وی افزود: بیانات معظم له حقیقتا تبیین کننده فرصت ها و آسیب ها و نقاط قوت و ضعف روحانیت بود و این که راهبردهای کلان روحانیت در حال حاضر و آینده چه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی اضافه کرد: این بیانات منشور کاملی از ماموریت های حوزه و روحانیت بود که از سوی رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب به صورت شفاف مطرح شد و عمل به این فرمایشات بی شک می تواند حوزویان را در ایفای رسالت خویش در عرصه داخلی و بین المللی با توفیقی روز افزون روبرو سازد.

عصر عزت و شکوفایی حوزه

وی با تاکید بر این نکته که امروز به برکت انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت در عصر عزت و شکوفایی به سر می برد، خاطر نشان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه این است که در عرصه جهانی پاسخگو و مسئول بوده و با نظریه پردازی و پاسخ به سوالات و شبهات در این وادی کاملا فعال باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه با اشاره به لزوم توجه به استقلال حوزه اظهار داشت: از آن جا که حوزه و روحانیت نمی تواند نسبت به نظام و انقلاب بی تفاوت و ساکت باشد و از سویی باید استقلال خود را حفظ کند لذا نقشی که مقام معظم رهبری برای روحانیت قائل می باشد نقش حمایت و نصیحت است.

استقلال حوزه منافاتی با تعامل با نظام ندارد

عضو خبرگان رهبری با بیان این که خواسته دشمن این است که حوزه نسبت به نظام و انقلاب منفعل و بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که تاکید بر استقلال حوزه به هیچ وجه به معنای کناره گیری و انزوای روحانیت از نظام و عدم تعامل و همکاری با آن نیست.

طراحي الگوی مناسب همكاري

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در خاتمه با اشاره به لزوم طراحی الگوی مناسب همکاری متقابل نظام و روحانیت گفت: نظام داعیه دخالت در کار روحانیت را ندارد، اما باید دانست که تقویت روحانیت به معنای تقویت نظام اسلامی است و همچنین تقویت نظام ، تقویت حوزه و روحانیت را به دنبال دارد.