تبیان، دستیار زندگی
اوساسونا با گلزنی بازیكنان ایرانی خود توانست هفته هشتم رقابت‌های لیگا را با پیروزی پشت سر بگذارد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش بازی ایرانسونا در اسپانیا

درخشش نکونام و شجاعی

اوساسونا با گلزنی بازیكنان ایرانی خود توانست هفته هشتم رقابت‌های لیگا را با پیروزی پشت سر بگذارد. نكونام و شجاعی با گل های خود دومین برد فصل جاری اوساسونا را در لیگا رقم زندند و تیم شان را از انتهای جدول دور كردند. ویارئال و سویا دیگر تیم های پیروز یكشنبه شب لیگا بودند.

به نقل از ایسنا، هشتمین هفته رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا یكشنبه با انجام شش دیدار پیگیری شد. در دو دیدار پایانی یكشنبه شب ویا رئال 2 بر صفر آتلتیكو مادرید را از پیش رو برداشت. كانی 9 و روسی 52 در این بازی برای قایق های زرد گلزنی كردند و این تیم را به امتیاز 19 و مكان دوم جدول رقابت های فوتبال باشگاهی دسته اول اسپانیا رساندند.

در دیگر مسابقه یكشنبه شب سویا با گل های فردریك كانوته و لوئیس فابیانو 4 بر 3 آتلتیك بیلبائو را شكست داد. این برد در حالی برای میزبان به دست آمد كه از دقیقه 64 با اخراج بازیكنش ده نفره بازی می كرد. فرناندو یورنته، مهاجم ملی پوش بیلبائو یك ضربه پنالتی را به ضرر تیمش از دست داد تا هم خودش از انجام "هت تریك" باز بماند و هم تیمش از رسیدن به امتیازهای این بازی. فابیانو و كانوته هر كدام 2 بار برای سویا گلزنی كردند كه در این میان هر دو گل كانوته از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند.

در همین روز اوساسونا در ورزشگاه خانگی خود پذیرای مالاگا بود و توانست این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شكست دهد. این پیروزی با گلزنی جواد نكونام و مسعود شجاعی برای تیم شهر پمپلونا رقم خورد.

شادی نکونام پس از گل

جواد نكونام در دقیقه 2 بازی و از روی نقطه پنالتی زننده نخستین گل مسابقه بود. 35 دقیقه بعد مسعود شجاعی، دیگر بازیكن ایرانی اوساسونا برای تیمش گلزنی كرد تا برتری تیم خوزه آنتونیو كاماچو دو برابر شود. در ادامه و در نیمه دوم آراندا در دقیقه 56 سومین گل مسابقه را به سود اوساسونا به ثمر رساند تا در نهایت هر سه امتیاز بازی با نتیجه سه بر صفر به حساب این تیم واریز شود. این دو گل بدون تردید رسانه های منتقد این دو بازیكن تیم ملی ایران را وادار به سكوت و رابطه هواداران با نكونام و شجاعی را احیا خواهد كرد.

در دیگر دیدارهای عصر یكشنبه اسپانیول با نتیجه 2 بر یك لوانته را شكست داد. ختافه هم 3 بر صفر اسپورتینگ خیخون را از پیش رو برداشت. آلمریا و هركولس با تساوی یك بر یك به كار خود پایان دادند.

هفته هشتم رقابت های لیگا شنبه با انجام سه دیدار آغاز شد. در نخستین بازی هفته بارسلونا،‌ قهرمان دو فصل اخیر رقابت ها با گل های لیونل مسی (42 و 66) در خانه رئال ساراگوسا پیروز از زمین بیرون رفت و جمع امتیازهای این فصل خود را به عدد 19 رساند. بهترین بازیكن فوتبال جهان در این بازی آمار گل های زده خود در فصل كنونی را به عدد 5 رساند. میزبان در دقیقه های نخستین نیمه دوم با اخراج پونسیو 10 نفره بازی می كرد.

ساعتی پس از این بازی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو همانند دو هفته گذشته جشنواره ای از گل را به راه انداخت و با چهار گل CR7 توانست راسینگ سانتاندر را 6 بر یك روانه كند. در كنار 4 گلی كه كریستیانو رونالدو برای تیم آقای خاص به ثمر رساند، گونسالو هیگوآین آرژانتینی و مسوت اوزیل آلمانی نام خود را در فهرست گلزنان بازی جای دادند. دیوپ نیز این كار را برای سانتاندر انجام داد. رونالدو آمار گل های زده اش برای قوهای سپید را در فصل جاری لیگا به عدد 9 رساند.

در آخرین بازی شنبه والنسیا در مستایا برابر مایوركا 2 بر یك تن به شكست داد تا روند نزولی مردان اونای امری پس از شكست برابر بارسلونا ادامه یابد.

در جدول رقابت‌های لالیگا رئال مادرید با 20 امتیاز صدرنشین است. ویارئال با 19 امتیاز از 8 بازی در مكان دوم جای دارد. آبی‌ ـ اناری‌ها با همین امتیاز و به خاطر تفاضل گل كمتر در مكان سوم جای دارند. اوساسونا هم با این پیروزی كه دومین بردش در فصل جاری رقابت‌های لیگا به شمار می‌آمد، 9 امتیازی شد و بالاتر از هركولس دیگر تیم 9 امتیازی جدول در مكان یازدهم ایستاد و خود را از قعرنشینی نجات داد.

گروه ورزشی تبیان