تبیان، دستیار زندگی
هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و خارجی، بعد از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) گشایش می یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور وزیر ارشاد

هفدهمین نمایشگاه مطبوعات امروز گشایش می یابد

هفدهمین نمایشگاه مطبوعات

هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و خارجی، بعد از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) گشایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی، در نمایشگاه شانزدهم، حدود 485 غرفه وجود داشت كه امسال این تعداد به 700 غرفه افزایش پیدا كرده و بیش از دو هزار و 400 نشریه و خبرگزاری داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین یك هزار و 600 نشریه و مطبوعه استانی در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و خارجی شركت خواهند كرد.

حدود 150 نشریه و خبرگزاری خارجی نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند كه غالبا برای نخستین بار در این نمایشگاه شركت می كنند.حضور بیش از 250 میهمان خارجی از 55 كشور مختلف جهان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها قطعی شده است.

30 شخصیت علمی جهان اسلام از 15 كشور، پنج نفر از روسای دانشگاههای جهان اسلام و تعدادی از شخصیتهای علمی و سیاسی از كشورهای مختلف بویژه كشورهای همجوار نیز در این جشنواره حضور پیدا خواهند كرد.

جشنواره هفدهم مطبوعات و خبرگزاری‏ها، كار خود را از نیمه اول مردادماه سال‏جاری با اعلام فراخوان جهت ارسال آثار رسانه‏ها آغاز كرده بود كه در نهایت بیش از 13 هزار و 800 اثر از سوی خبرنگاران و فعالان رسانه ای سراسر كشور به دبیرخانه جشنواره هفدهم ارسال شد.

امسال، علاوه بر نویسندگان و خبرنگاران نشریات سراسری،بیش از شش هزار و 300 اثر در رابطه با موضوعات جشنواره های جانبی به دبیرخانه جشنواره هفدهم مطبوعات ارسال شده است.

نشریات دانشجویی، نماز و رسانه، جلوه‏های فرهنگ رضوی و رسانه و بانك از جمله موضوعات جشنواره های جانبی است.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از ساعت 9 صبح تا 20 شب در روزهای سوم تا دهم آبان ماه جاری، میزبان علاقه مندان به نمایشگاه مطبوعات است.

تنظیم: هومن بهلولی