تبیان، دستیار زندگی
استه تماشاگران، بدون تغییر و... آقای برانکو مقصر اصلی شماید ! برانکو ایوانکوویچ می گوید به تیم ملی خط می دهند تا مردم به ورزشگاه نیایند! او البته پس از طرح این ادعا می گوید نمی دانم چه کسی چنین می کند. این حرف برانکو از آن حر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرد، کسل کننده، بی توجه به خواسته تماشاگران، بدون تغییر و...

آقای برانکو مقصر اصلی شماید !


برانکو ایوانکوویچ می گوید به تیم ملی خط می دهند تا مردم به ورزشگاه نیایند! او البته پس از طرح این ادعا می گوید نمی دانم چه کسی چنین می کند. این حرف برانکو از آن حرف های عجیب بود که نمونه اش را تاکنون نشنیده بودیم. در واقع شنیده بودیم که می گفتند به تماشاگران خط می دهند تا فلانی را تشویق کنند و یا بهمانی را «هو» کنند اما اینکه خط گرفته اند تا اصلاً به ورزشگاه نیایند از آن حرفه ها بود که سابقه نداشت. به نظر می رسد ایوانکوویچ هم طی این چند سال اخیر با جو فوتبال ایران (لااقل با حاشیه هایش) آشنا شده که چنین می گوید، اما لازم است به برانکو ایوانکوویچ متذکر شویم اینکه امروز متأسفانه صدای تک تماشاگران از ورزشگاه آزادی که روزگاری جهنم لقب داشت به گوش می رسید و موجبات خجالت ما را فراهم می آورد مقصرش خود شما هستی و بس!

در واقع نتیچه گرایی محض، عدم تغییر در نفرات و سیستم تیم ملی که موجب یکنواخت شدن ریتم حرکت تیم ملی شده است و همینطور شکست های متوالی شما و تیم ملی ایران عامل فرار تماشاگران از ورزشگاه شده است. جدا از این ماجرا عدم حضور تیم های قدرتمند در تهران (با وجود آنکه ما امروز یکی از تیم های صعود کننده به جام جهانی به شمار می رویم) هم شرایط را به ضرر تماشاگرانی که طالب هیجان های بیشتری هستند رقم زده است.

در واقع امروز تماشاگران به دلیل صعود، توقعشان خیلی بیشتر از بازی مقابل تیم دوم یا سوم مقدونیه و شکست خوردن مقابل آن تیم (!) است.

امروز مردم توقع دارند با تیم های بزرگتری بازی کنیم اما چنین نمی کنیم. امروز مردم توقع دارند بهتر بازی کنیم اما چنین نمی کنیم. امروز مردم توقع دارند از بازیکنان رشد کرده جدید استفاده کنیم اما چنین نمی کنیم. امروز...

آقای پروفسور! خودت هم مقصری. در حقیقت درصد زیادی از تقصیر به گردن شماست و شاید بهتر باشد بگوییم با این رویه در حقیقت این شما هستی که به تماشاگران خط داده ای که به ورزشگاه نیایند. آنها وقتی می بینند ستاره هایشان، آنها که دوستشان دارند حتی روی نیکمت هم نیستند. وقتی می بینند برانکو با انتخاب هایش به شعورشان توهین می کند وقتی می فهمند که کاظمیان و نیکبخت باید باشند اما نیستند، وقتی تیم ملی را مثل آب راکد دیده اند که هیچ موج جدیدی در آن به وجود نمی آید چرا باید به ورزشگاه بیایند؟ آقای برانکو! به خودت رجوع کن؛ تو حتی در مقابل توگو هم طالب لو و عنایتی و دیگر بازیکنانی را که مورد تایید مردم هستند به عنوان بازیکن فیکس به میدان نیاورید.

تو حتی ضعف میرزاپور را دوباره ندیدی! حتی ضعف دایی را به همچنین!

نه! آقای ایوانکوویچ، شما انتظار افکار عمومی را که به دلیل کثرت، قطعاً صحیح است، برآورده نمی کنید و اعتقاد ندارید که حمایت مردم از شما و تیم ملی در صورتی میسر می شود که ارتباط متقابل و درک متقابلی بین شما و مردم برقرار شود نه اینکه شما هر جور که دوستداشتید فکر کنید و مردم هم مجبور باشند آن را بپذیرند!

همین شما ماه ها مردم را چشم انتظار آقای گل گذاشتند.

ماه هاست که کاظمیان را به تیم ملی دعوت نمی کنید، مدتی است که مبعلی را به خاطر ... پشت در تیم ملی نگه داشته اید. در این شرایط چه انتظاری دارید؟ فکر می کنید باید چه اتفاقی بیافتد؟ مردم باید فوج فوج به ورزشگاه بیایند و شما را تشویق کنند؟

البته مردم ایران تیم ملی کشورشان را دوست دارند و باز هم به وزشگاه (به هنگام دیدار با حریفاتی قدرتمند تر) خواهند آمد اما در شرایط عادی با این چهره تکراری تیم می که هیچ کار جدیدی انجام نمی دهد و حتی چهره تهاجمی فوق العاده ای هم ندارد و در مقابل توگو هم با پنالتی طلسم گلزنی را می شکند مردم ترجیح می دهند به ورزشگاه نیایند و از سرما نلرزند و با بازی یخ تیم ملی سرما نخورند! نه آقای برانکو! خودت به آنها خط داده ای که به ورزشگاه نیایند و دیگر هیچ.