تبیان، دستیار زندگی
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای، بیانات شیوا و ارزشمند و رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب را منشور جامع حوزه‌های علمیه و چشمه سار زلالی دانست که دلهای مشتاقان را سیراب نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مركز مديريت حوزه‌هاي علميه:

بیانات رهبری، منشور جامع حوزه‌های علمیه

مقام معظم رهبری در قم

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای، بیانات شیوا و ارزشمند و رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب را منشور جامع حوزه‌های علمیه و چشمه سار زلالی دانست که دلهای مشتاقان را سیراب نمود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مشروح بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در آن به همت این مرکز برای پیگیری آرمان‌های مقام معظم رهبری تأکید شده است، بدین شرح می باشد:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: العلماء ورثه الانبیاء

در این ایام مبارک که حضور نورانی و روح بخش رهبر فرزانه انقلاب و ولی امر امت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) شهر مقدس قم و حوزه علمیه مبارکه را سرشار از عطر معنویت نموده، خدا را بر این نعمت و عطیه الهی سپاسگزاری می نماییم.

بیانات شیوا و ارشمند و رهنمودهای راه گشای رهبری معظم در جمع علمای اعلام، اساتید مکرم و فضلای محترم در روز پنج شنبه به مثابه (منشور جامع حوزه‌های علمیه) چشمه سار زلالی بود که جوشید و دلهای مشتاق را سیراب نمود. هر یک از محورهایی که در این سخنان والا مطرح شد افق تازه ای را فراروی حوزه‌ها گشود.

تبیین دقیق رابطه حمایت متقابل حوزه علمیه و نظام اسلامی، تأکید بر جایگاه مراجع عظام و علمای اعلام، بیان روشن معنای تحول در حوزه‌ها به عنوان امری اجتناب ناپذیر که بایستی به درستی مدیریت شود؛ به گونه ای که اصالت‌ها و ارزشهای والای حوزه از جمله روش اجتهاد سنتی محفوظ بماند، تأکید بر تربیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نسل جدید حوزه و ارج نهادن به ارزشهای انقلابی، ضرورت نگاهداشت جایگاه اساتید گرامی به عنوان ارکان تعلیم و تربیت حوزه و بیان اهمیت نقش(مدیریت منسجم و مقتدر) در تأمین این آرمان‌های بلند نیازمند توجه جدی صاحب نظران و مسئولان امر برای تدوین راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌ها ی لازم و پیگیری برای تحقق آنها است.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن ابراز سپاس حوزویان به محضر رهبری عظیم الشأن، ضمن تجدید بیعت با مقتدای خویش اعلام می دارد که با استعانت از خداوند عالی و در ذیل عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) تمام همت خود را در پیگیری این آرمان‌های والا به کار خواهد گرفت.