تبیان، دستیار زندگی
از به کاربردن وسایل غیرضروری کوچک و به تعداد زیاد در محیط اتاق صرف نظر کنید، زیرا باعث می‏شود که فضای اتاق تنگ و شلوغ به نظر آید. تخت خواب باید طوری در اتاق خواب قرار گیرد که جلوی در ورودی یا حتی پنجره را نگیرد. بالای کمد لباس‏هایتان را از اثاثیه بیخود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای داشتن اتاق خوابی زیبا

اتاق‏خواب شما، خصوصی‏ترین فضا در خانه شماست. سعی کنید آن را به صورتی چیدمان نمایید که اتاق وسیع‏تر به نظر بیاید. اتاق خواب باید در هنگام روز بانشاط، روشن‏ و نورانی باشد. استفاده از رنگ‏های تند و هیجان‏آور، بافت‏ها و طرح‏های گل‏دار روی دیوار، باعث می‏گردد تا اتاق خواب شما کوچک‏تر به نظر برسد.

چیدمان اتاق خواب

رنگ دیوارها بهتر است از میان رنگ‏مایه‏های گرم و خنثی انتخاب شود. توجه داشته باشید که وسایل و اثاثیه اتاق با همدیگر هماهنگی داشته باشند. از به کاربردن وسایل غیرضروری کوچک و به تعداد زیاد در محیط اتاق صرف نظر کنید، زیرا باعث می‏شود که فضای اتاق تنگ و شلوغ به نظر آید.

تخت خواب باید طوری در اتاق خواب قرار گیرد که جلوی در ورودی یا حتی پنجره را نگیرد. بالای کمد لباس‏هایتان را از اثاثیه بیخود و کم‏مصرف خالی کنید. بهتر است کمد را در مقابل یکی از دیوارها قرار دهید. لباس‏هایتان را که دور و اطراف اتاق می‏ریزید هر روز جمع‏آوری کنید و در کمد یا جالباسی جا دهید. در اتاق خواب‏تان هیچ‏نوع حیوان خانگی مثلا پرنده، ماهی، هامستر و غیره را نگهداری نکنید، بلکه حیوانات را به جای دیگری از خانه منتقل نمایید.

استفاده از روتختی نو و زیبا، نمای اتاق را تغییر داده آن را منظم‏تر جلوه‏ می‏دهد و فضای اتاق را نیز دوست‏‏داشتنی‏تر می‏سازد. اگر نمی‏خواهید برای خریدن روتختی جدید هزینه نمایید، پس مطمئن شوید که روتختی موجود شما تمیز و اتو کشیده باشد، زیرا واقعاً به اتاق نظم می‏بخشد.

برای انتخاب و طراحی رنگ اتاق از بعضی وسایل مانند تابلو، مبل تکی، و دیگر لوازم چشم‏گیر اتاق ایده رنگی بردارید و دیگر جاها را نیز براساس همان شیء طوری طرح‏ریزی کنید که هماهنگی داشته باشد. از عناصر ملموس و تزیینی برای زیبایی اتاق خواب استفاده نمایید. کوسن‏های بالای تخت، ظرف‏های پر از گل‏های خشک معطر و یا گل‏های تازه می‏توانند عناصری باشند که به محیط اتاق خواب اضافه شوند و به آن طراوت ببخشند.

اتاق‏تان را در هنگام عصر یا شب نیز بررسی کنید، تا از نظر نورپردازی سیما و چهره‏ای جذاب داشته باشد. نورهای کناری اغلب موثرتر و جذاب‏تر از نورهای سقفی هستند، بنابراین آباژورها را بررسی کنید تا تمیز باشند و تمام لامپ‏هایشان کار کند. شمع‏ها همیشه نوری خوشایند و زیبا در فضا تولید می‏کنند و محیط را فریبنده و جذاب می‏سازند، سعی کنید از آنها در زیباسازی اتاق خوابتان استفاده نمایید.

بهترین توصیه‏ها برای داشتن اتاق‏خوابی زیبا:

1- دیوارها بهتر است به رنگ گرم و یا خنثی باشند، مانند: رنگ هلویی ملایم، زردآلویی یا سبز سیبی.

2- درهم ریختگی‏ها را مرتب نمایید.

3- فرش یا قالیچه کهنه کف اتاق را عوض کنید.

اگر کف‏پوش کف اتاق هنوز در شرایطی است که می‏توان از آن استفاده کرد و نیاز به تعویض ندارد، آن را ساب زده، به وسیله پولیش یا روغن جلا، رنگ و لعابی جدید به آن بزنید، سپس روی زمین یک جفت قالیچه مناسب با چیدمان اتاق بیندازید.

4- پنجره اتاق را طوری درست کنید که نمایی زیبا داشته باشد. با استفاده از پرده‏ای دارای رنگی هماهنگ با دیگر وسایل و آرایه‏ها، می‏توانید به خوبی این کار را انجام دهید.

از عناصر ملموس و تزیینی برای زیبایی اتاق خواب استفاده نمایید. کوسن‏های بالای تخت، ظرف‏های پر از گل‏های خشک معطر و یا گل‏های تازه می‏توانند عناصری باشند که به محیط اتاق خواب اضافه شوند و به آن طراوت ببخشند.

5- اثاثیه اتاق را طوری بچینید تا اتاق جادار و وسیع به نظر برسد و نور زیادی از پنجره به درون اتاق بتابد.

6- برای تغییر دادن فوری چهره اتاق، یک دست روتختی و ملحفه جدید بخرید، در غیر این صورت مطمئن شوید که پوشش‏های قبلی شما تمیز و اتو کشیده باشند.

7- حتی اگر شما حیوانات خانگی‏تان را خیلی دوست دارید، با این حال سعی کنید آنها را از محیط اتاق‏خواب دور نگه دارید، زیرا وجود آنها بوی نامطلوبی در محیط خواب شما ایجاد می‏کند.

8- پس از ایجاد تغییراتی در اتاق، عناصر تزیینی هم‏چون ظرفی پر از گل‏های خشک معطر، شمع‏های معطر و یا بطری عطر و روغن‏های آرایشی را برای خوش‏بو کردن و زیباسازی‏ اتاق به کار برید. البته سعی‏تان بر این باشد که یک بو و رایحه دلپذیر را برای اتاق انتخاب کنید و از پخش کردن رایحه‏های متعدد صرف نظر کنید.

9- نور اتاق را بررسی کنید. از تمیزی و سالم بودن آباژور و لامپ‏ها مطمئن شوید. نورپردازی متناسب، در جلوه یافتن اتاق اثری دو چندان دارد.

ایران آذین

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

بزرگی خانه با کمک رنگ ها

کارخانه تولید آرامش

چیدمانی مختص خانم های باردار

دخترها چی می پسندن؟

انرژی می خواهید یا آرامش؟

سبز آرایی با سبکی نو

اتاقی با ایده های نو

زندگی شاهانه در قصری کوچک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.