تبیان، دستیار زندگی
امروزه جراحی‌های زیبایی در اکثر کشورها و کشور ما رونق زیادی یافته است، مثل عمل‌های زیبایی بینی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دخالت بوتاکس در ابراز غم و اندوه

تزریق بوتاکس

امروزه جراحی‌های زیبایی در اکثر کشورها و کشور ما رونق زیادی یافته است، مثل عمل‌های زیبایی بینی، گونه، لب و ... که البته هر کدام عوارض خاص خود را دارند.

یکی از این عمل‌های زیبایی که برای رفع چین و چروک پوست انجام می‌شود،  تزریق بوتاکس است. بوتاکس (Botox) مخفف (botulinum toxin type A) می‌باشد. در این عمل، ژل مخصوصی در عضلات صورت به منظور کاهش چین و چروک تزریق می‌شود.

بر اساس تحقیقات اخیر که نتایج آن به ‌تازگی در مجله روان‌شناسی چاپ شده است، این نوع عمل زیبایی باعث اختلال در ابراز غم و اندوه و اخم کردن می‌شود.

در این مطالعات، محققان 40 نفر را قبل و بعد از تزریق بوتاکس در صورت، تحت بررسی و آزمایش قرار دادند و دریافتند که در این عده بعد از تزریق بوتاکس، تغییرات زیادی هنگام ابراز ناراحتی دیده شد، در حالی که تغییر چندانی در ابراز شادی مشاهده نگردید.

از آنجایی که بین حالات روحی ـ روانی و عضلات صورت ارتباط مستقیمی وجود دارد و افراد حالات روحی و روانی خود را در چهره‌شان نشان می‌دهند مشخص شد، افرادی که از عمل بوتاکس استفاده می‌کنند، پس از این عمل نمی‌توانند اخم و احساساتی مثل غم و اندوه را به آسانی نشان دهند ، زیرا با انجام این عمل آن دسته از ماهیچه‌های صورت که مسوول بروز اخم و اندوه هستند، بی‌حس و فلج شده و فرد در بروز این احساسات با تاخیر زیادی مواجه می‌شود.

در حالت طبیعی عضلات چهره به آسانی قادرند با تغییر احساسات فرد، تغییر کرده و احساس فرد را به دیگران منتقل کنند، اما پس از تزریق بوتاکس، عضلات صورت آزادی عمل خود را از دست داده و نمی‌توانند تغییرات لازم را پدید آورند. در واقع مدت زمان بسیار بیشتری طول می‌کشد تا فرد بتواند اخم و ناراحتی خود را نشان دهد.

با وجود این که شاد بودن در هر لحظه بسیار خوب و مفید است، اما عدم ابراز ناراحتی و اندوه در درازمدت سبب آسیب‌های روحی ـ روانی زیادی در افراد می‌شود، زیرا این افراد نمی‌توانند به آسانی نارضایتی و احساسات منفی خود را به دیگران نشان دهند.

البته همان‌گونه که گفتیم تزریق بوتاکس تاثیری در ابراز احساس شادی و خوشحالی افراد ندارد.

منبع : abc news

مترجم: آزاده سید میرزایی – جام جم

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

* مطالب مرتبط :

عوارض آمپول زیبایی

اطلاعاتی درباره بوتاکس

زیبایی به زور آمپول

درمان چروک صورت با بوتاکس و ژل

عوامل پیری پوست کدامند؟

تزریق ژل‌ های دائمی خطرناک است

وضعیت جراحی زیبایی در ایران

چه کسانی نباید جراحی‌ زیبایی کنند؟

آشفته بازار جراحی پلاستیک

عوارض زیبایی در جراحی بینی

جراحی زیبایی؛ منحنی رو به بالا

تحمل این همه درد برای چه؟

رتبه اول دنیا در جراحی بینی

مردانه‌ترین علل جراحی زیبایی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.