تبیان، دستیار زندگی
شاگردان حسین شمس همچون دیدار با اسپانیا در نیمه دوم ضعیف‌تر از 20 دقیقه اول مسابقه عمل کردند و با گل‌های یی یی (23) و سزار مانگلوس (29) با نتیجه 2 بر 3 از راه راه پوشان پاراگوئه عقب افتادند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران چهارم شد

بخش ورزشی-ملی پوشان فوتسال کشورمان با قبول شکست در دیدار برابر پاراگوئه از کسب عنوان سوم مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل بازماندند.

فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال کشورمان که با شکست برابر اسپانیا از راهیابی به دیدار نهایی ششمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل بازمانده بود، بامداد امروز یکشنبه در دیدار رده بندی این رقابت‌ها در سالن "نیوتن دی فاریا" شهر "آناپلیس" به مصاف تیم ملی پاراگوئه رفت و با نتیجه 5 بر 3 تن به شکست داد.

ملی پوشان فوتسال کشورمان در این بازی نیز شروع خوبی داشتند و با گلزنی علی اصغر حسن‌زاده در دقیقه 3 از حریف پرقدرت خود که پدیده ششمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل بود، پیش افتادند. در ادامه تیم کشورمان برتری خود را به پاراگوئه دیکته کرد و یکبار دیگر در دقیقه 17 توسط محمد کشاورز به گلی دیگر دست یافت. لحظاتی پیش از پایان نیمه اول تیم پاراگوئه یکی از گل‌های خورده را توسط "چولو" جبران کرد و با شکست 2 بریک به رختکن رفت.

شاگردان حسین شمس همچون دیدار با اسپانیا در نیمه دوم ضعیف‌تر از 20 دقیقه اول مسابقه عمل کردند و با گل‌های "یی یی" (23) و "سزار مانگلوس" (29) با نتیجه 2 بر 3 از راه راه پوشان پاراگوئه عقب افتادند. ملی پوشان فوتسال ایران که برای جبران نتیجه تلاش می کردند با اخراج محمد کشاورز در دقیقه 39 کارشان دشوارتر از قبل شد اما لحظاتی پیش از پایان بازی جواد اصغری مقدم کار را به تساوی کشاند و باعث شد جدال دو تیم در وقت‌های اضافه دنبال شود.

تیم پاراگوئه که در ثانیه‌های پایانی بازی پیروزی با تساوی عوض کرده بود، در دقیقه 44 توسط یی یی به گل چهارم رسید تا شاگردان شمس در ادامه با بازی تهاجمی خود به دنبال تغییر نتیجه باشند. در ادامه بازی تیم ایران یکپارچه حمله شد و بارها تا آستانه گلزنی پیش رفت و حتی تیر دروازه پاراگوئه را هم به لرزه درآورد اما نتوانست راه به جایی ببرد و در حالی که برای گلزنی تلاش می کرد در دقایق پایانی گل پنجم را هم دریافت کرد. چولو در 10 ثانیه پیش از پایان بازی گل پنجم تیم پاراگوئه را به ثمر رساند.

بدین ترتیب تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب عنوان چهارمی به کار خود در مسابقات جایزه بزرگ برزیل پایان داد. این تیم که در سال‌های 2007 و 2009 عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده بود، در این دوره موفق شد تیم‌های گواتمالا (6 بریک)، پرتغال (5 بر 3)، آرژانتین (2 برصفر) را شکست دهد، مقابل تیم روسیه با نتیجه تساوی 3 بر 3 متوقف شد و از تیم‌های اسپانیا (4 بر 6) و پاراگوئه (3 بر 5) شکست خورد.

دیدار فینال ششمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل امروز بین تیم‌های اسپانیا و برزیل در سالن نیوتن دی فاریا شهر آناپلیس برگزار می شود.

منبع:مهر

تنظیم:سعیدآقازاده