تبیان، دستیار زندگی
آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد تا انتهای سال جاری میلادی، جمعیت آنلاین جهان به 2 میلیارد نفر خواهد رسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2 میلیارد نفر آنلاین

اتحادیه بین‌المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد تا پایان امسال، یک‌سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی خواهد داشت، این درحالی‌است که 76درصد مردم از شبکه موبایل استفاده می‌کنند.

آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد تا انتهای سال جاری میلادی، جمعیت آنلاین جهان به 2 میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرد تعداد کاربران اینترنتی در طول 5 سال گذشته دو برابر شده و از یک میلیارد نفر به دو میلیارد رسیده است. از بین 226 میلیون نفری که امسال به تازگی به کاربران آنلاین اضافه شده‌اند، بیش از دو سوم آن‌ها در کشورهای در حال توسعه به سر می‌برند.

2 میلیارد نفر آنلاین

این اطلاعات نشان می‌دهد ارتباطات در کشورهای توسعه‌یافته هنوز هم از وضعیت بسیار بهتری نسبت به کشورهای در حال توسعه برخوردار است. در این گزارش آمده که تا انتهای سال 2010، 71 درصد از جمعیت کشورهای غربی آنلاین خواهند بود در حالی که این آمار در کشورهای در حال توسعه فقط 21 درصد است.

2 میلیارد نفر آنلاین

اتحادیه بین‌المللی مخابرات، آی.تی.یو معتقد است اینترنت با پهنای باند بالا فناوری متحول‌کننده‌ای است که می‌تواند معیاری از توسعه در کشورهای جهان قلمداد شود. توسعه این فناوری می‌تواند به ایجاد اشتغال و افزایش مثبت بهره‌وری و رشد اقتصادی منجر شود و سنگ بنای رقابت اقتصادی باشد. البته در این گزارش هم‌چنین ذکر شده که قیمت‌ها هنوز هم بالا هستند و این موضوع خصوصا در کشورهای کم‌درآمد به وضوح به چشم می‌خورد.

اوایل سال جاری (زمستان گذشته) آی.تی.یو اعلام کرد جمهوری آفریقای مرکزی گران‌ترین مکان برای اتصال به اینترنت است و 40 برابر متوسط درآمد ماهیانه مردم این کشور هزینه در بر دارد. از سوی دیگر ماکائو در کشور چین، ارزان‌ترین مکان برای اتصال به اینترنت است؛ به‌طوریکه هزینه آن فقط 0.3 درصد درآمد متوسط ماهیانه مردم این کشور است.

اگرچه که ارتباط با پهنای باند بالا در حال گسترش است، اما ارتباطات موبایلی هنوز هم نسبت به اینترنت نفوذ بیش‌تری دارند. در حال حاضر بیش از 90 درصد جمعیت جهان به شبکه‌های موبایل دسترسی دارند.

تخمین زده می‌شود تا انتهای سال 2010، 5.3 میلیارد مشترک تلفن همراه وجود داشته باشد که 3.8 میلیارد نفر از آن‌ها در کشورهای در حال توسعه خواهند بود.

در کشورهای توسعه یافته خطوط ارتباطات موبایل به طور کامل اشباع شده، به طوری که به ازای هر 100 نفر در این کشورها 116 خط تلفن همراه وجود دارد.

برگرفته از خبرآنلاین

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی