تبیان، دستیار زندگی
هر لحظه ممکن است جرقه ای در وجود انسان روشن شود که او را تشویق به تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف بالاتر کند، آن لحظه را باید قدر دانست و به آسانی از دست نداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرصت ها را در یابید!

موفقیت

آیا تاکنون تجربه کرده اید که جرقه ای در وجود شما باعث بیداری یکی از استعدادهای تان شده باشد؟

آیا تاکنون با افراد موفق برخورد داشته اید که این ارتباط باعث تشویق شما به جنبش و تکاپو به سوی موفقیت شود؟

گاهی اوقات چنین است که در اثر غفلت یا عدم آگاهی از استعدادهای وجودی خویش، سال های زیادی را یک نواخت و بدون هیچ پیشرفتی سپری می کنیم، حال یا به همان یک نواختی قانع هستیم و یا از آن خسته و افسرده شده و انگیزه خود را برای هر کاری از دست می دهیم.

اما گاه انسان در مسیر زندگی خویش با افراد موفقی مواجه می شود که دیدن موفقیت آنها باعث بیدار شدن استعدادهای فطری انسان و ایجاد اعتماد به نفس برای او می شود و ندایی از درون می شنود که «من نیز می توانم...»

هر لحظه ممکن است جرقه ای در وجود انسان روشن شود که او را تشویق به تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف بالاتر کند ، آن لحظه را باید قدر دانست و به آسانی از دست نداد.

این یک نمونه از همان نسیم هایی است که آخرین رسول الهی از آن سخن می گوید که: « در زندگی شما نسیم هایی می ورزد که از جانب خداست، آگاه باشید که خودتان را در معرض دریافت آن نسیم ها قرار دهید.»

هر لحظه ممکن است جرقه ای در وجود انسان روشن شود که او را تشویق به تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف بالاتر کند ، آن لحظه را باید قدر دانست و به آسانی از دست نداد.

زمان رودخانه ای سیال است که همه انسان ها در آن شناورند ، اما درک لحظه هاست که انسان ها را از یکدیگر متمایز می سازد. کسی که می خواهد به موفقیت برسد باید تلاشی توام  با ایمان به پیروزی داشته باشد. کسی که منتظر زمان می نشیند آن را از دست می دهد. پس مراقب تک تک لحظه هایی که به شما رو می کند باشید.

ایجاد انگیزه

اگر زمانی احساس کردید که انگیزه ای برای ادامه تلاش یا شروع یک حرکت جدید ندارید ، سعی کنید خود را به افراد موفقی که در پیرامونتان هستند نزدیک کنید و با ایشان ارتباط برقرار کنید ، خواه ناخواه انرژی مثبت آنها در شما ایجاد انگیزه خواهد کرد.

البته افراد موفقی می توانند به عنوان الگوی انسان قرار گیرند که اولاً با تلاش و پشتکار خود به موفقیت رسیده اند نه به صورت اتفاقی و آنی! و ثانیاً در زمان رسیدن به موفقیت اخلاق نیکو را فراموش نکرده و با دیگران به زیبایی برخورد می کنند.

تمرکز نیروهای جسمانی و عقلانی، روحی و روانی در یک نقطه به مراتب اثری بیشتر از نیروهای پراکنده خواهد داشت.

برای کسب موفقیت تمرکز داشته باشید.

تاکنون به این نکته دقت کرده اید که چرا ذره بین پارچه یا کاغذ را می سوزاند؟ بسیار ساده است، ذره بین نور آفتاب را جذب می کند و شعاع های، پراکنده آن را در یک نقطه متمرکز می سازد، بنابراین اگر چیزی را جلوی آن نگه داریم آن را می سوزاند. تمرکز نیروهای جسمانی و عقلانی، روحی و روانی در یک نقطه به مراتب اثری بیشتر از نیروهای پراکنده خواهد داشت.

هدف

تعیین هدف در زندگی

عده ای از مردم هستند که واقعاً نمی دانند از زندگی چه می خواهند و توانایی های خود را نیز نمی شناسند.

تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در زندگی باعث نشاط و شادابی فرد می شود و او را به تلاش و تکاپو در جهت رسیدن به آن اهداف وا می دارد. هر گاه تعیین حاصل کنید که زندگی شما ماموریتی با شکوه و قهرمانانه است، دیگر سستی به خود راه نخواهید داد.

زندگی ما حاصل نگرش و طرز تلقی ما از هستی است. ما آزادانه و بدون محدودیت، فکر و باور خود را بر می گزینیم. پس چه بهتر که آینده ای روشن و توام با موفقیت را برای خود ترسیم کرده و با اعتماد به نفس کامل به سوی آن حرکت کنیم.

اگر اهداف خود را به گونه ای جدی بر پرده ذهن تصور کنید و با تمام وجود در صدد تحقق آنها بر آیید، جزء جزء زندگی شما رو به کمال و شکوفایی خواهد رفت.

باور خویشتن

در باطن شما معجزه هایی وصف ناپذیر نهفته است. برای اینکه شگفتی های دلخواه خود را در زندگی بیافرینید باید در عمق و جود خویش به دنبال این طلاهای ناب رفته و آنها را از معدن های پر رمز و رازشان استخراج کنید.

در درون، خزانه ای بی کران از توان مندی هاست که می تواند آنچه را که در آرزوی آنیم برایمان فراهم کند.

شناخت استعدادها و استفاده به موقع و به جا از آنها بسیار مهم است. کسی که از استعداد های خویش استفاده نمی کند گویی از آن بی بهره است. آری فرد کم استعداد با پشتکار به موفقیت نزدیک تر است از فرد با استعدادی که از آن استفاده نمی کند.

بدون هراس و اضطراب به یگانه نیروی قدرتمند عالم یعنی خداوند، اعتماد کنید و از او یاری بخواهید. اقدام کنید و موانع و مشکلات را یکی یکی از سر راه بردارید و به کارتان عشق بورزید.

برنامه ریزی و حرکت

برای رسیدن به اهداف زیبایی که برای آینده ترسیم کرده اید، زمان را از دست ندهید. برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمان، شما را به اهدافتان نزدیک خواهد کرد. بدون هراس و اضطراب به یگانه نیروی قدرتمند عالم یعنی خداوند، اعتماد کنید و از او یاری بخواهید. اقدام کنید و موانع و مشکلات را یکی یکی از سر راه بردارید و به کارتان عشق بورزید.

هر انسانی که اهل عمل و اقدام باشد معتقد است: اوضاع و شرایط هر گونه که باشد با شکوه است و راه رشد و تعالی و تحول بر من گشوده است.

اگر به هدف خود ایمان داشته باشید، فرصت ها در جلوی شما رژه خواهد رفت.

پیروز و شاد کام باشید

گروه خانواده و زندگی تبیان - نویسنده :آمنه کریمی

تنظیم : ندا داودی

مقالات مرتبط :

شانس در خانه شما را زده!!

بدون تعادل غرق می شوید

فوتبال درس زندگی

فرار نکنیم و انتخاب کنیم

بخواهید و باور کنید !

برای دل های بی قرار

آنچه شما خواسته اید

خبرهایی برای زندگی بهتر

قصه ارتباط موثر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.