تبیان، دستیار زندگی
کتاب بزرگترین درسهای زندگی (بیست درس مهم برای زندگی بهتر) از هال اربن، برگردان مهدی قراچه داغی تفسیر خوبیهاست. خوبیهای زندگی و خوبیهای مردم و از همه مهمتر خوبیهایی که در شما وجود دارد. این کتاب درباره منابع درونی شماست که شاید از آنها استفاده نمی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین سیاست!!!

گلها

کتاب بزرگترین درسهای زندگی (بیست درس مهم برای زندگی بهتر) از هال اربن، برگردان مهدی قراچه داغی تفسیر خوبیهاست. خوبیهای زندگی و خوبیهای مردم و از همه مهمتر خوبیهایی که در شما وجود دارد. این کتاب درباره منابع درونی شماست که شاید از آنها استفاده نمی کنید. این کتاب به شما کمک می کند تا به مفهوم واقع کلمه از زندگی لذت ببرید.

در فصل 9 این کتاب آمده است:

صداقت بهترین سیاست است در روابط بین الملل، روابط میان اشخاص، کار، تجارن، آموزش، خانواده و کنترل جرم و جنایت زیرا حقیقت و درستی تنها چیزی است که مؤثر واقع می شود و تنها چیزی است که بر اساس آن روابط پایا را می توان بنا کرد.

متاسفانه ما در محاصره انواع بی صداقتیها هستیم. از همه اینها بدتر خیلیها رفتار غیر صادقانه دارند و شناسایی نمی شوند و تنها گروهی بخت برگشته گیر می افتند و خلافشان برملا می شود. "همه این کار را می کنند" توجیه و مجوزی برای این رفتار شده است.

بی صداقتی را نمی توان پنهان کرد.

آیا غیر از این است که وقتی کسی به ما دروغ می گوید متوجه آن می شویم؟ مردم خودشان را نشان می دهند. ممکن است کلامشان یک مطلب و زبان تنشان مطلب دیگری باشد. و ما در موقعیتی قرار داریم که این نشانه ها را می خوانیم. همین مطلب وقتی ما دروغ می گوییم صدق می کند. دیگران وقتی ما دروغ می گوییم متوجه نشانه های بدن ما می شوند. ما جز خودمان کسی را گول نمی زنیم. اینگونه آبروی خود را می بریم و به شهرتمان لطمه می زنیم.

بی صداقتی چرخه ای باطل است.

هر بی صداقتی منجر به بی صداقتی بعدی می شود. به ندرت اتفاق می افتد که کسی فقط یک بار دروغ بگوید، یک بار تقلب و یا دزدی کند. اگر از بی صداقتی چیزی نصیب شود، شخص تقریباً بدون استثنا دوباره اقدام به آن عمل می کند. برای کتمان کردن این بی صداقتی اقدام غیر صادقانه دیگری صورت می گیرد و این دور باطل ادامه پیدا می کند. دیری نمی پاید که بی صداقتی تبدیل به یک عادت می شود.

بی صداقتی روابط را ویران می کند.

وقتی ما به دیگران دروغ می گوییم، کاری می کنیم که در آینده به ما اعتماد نکنند. وقتی حرف می زنیم، پشت سرمان علامت سؤال می گذارند. سلب اعتماد از دیگران به روابط ما با آنها لطمه می زند. اگر اعتماد و اطمینانی در کار نباشد شکل گیری یک رابطه خوب غیرممکن می شود.

جهت خرید کتاب بزرگترین درسهای زندگی کلیک نمایید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب کودکان و نوجوانان کلیک کنید.

برای خرید کتب ادبیات کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.