تبیان، دستیار زندگی
رییس دانشگاه آزاد خبر داد: نقل و انتقال 26 هزار دانشجو پذیرش مجدد دانشجوی نیمسال دوم بدون برگزاری آزمون تغییر ساختار دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ و اجرای آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان گفت: 26 هز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری شنیدنی از دانشگاه آزاد اسلامی


رییس دانشگاه آزاد خبر داد:

نقل و انتقال 26 هزار دانشجو

پذیرش مجدد دانشجوی نیمسال دوم بدون برگزاری آزمون

تغییر ساختار دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ و اجرای آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان گفت: 26 هزار دانشجو در این ترم از آیین‌نامه نقل و انتقال استفاده كرده و به واحدهای درخواستی كه اكثر آنان یك گروه بالاتر بود، منتقل شدند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دكتر عبدالله جاسبی امروز در سخنانی در پنجاه و دومین اجلاس شورای مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: البته دراین نقل و انتقال دانشجو، برخی واحدهای دانشگاهی مناطق محروم دانشجویان خود را از دست دادند و در برخی واحدهای دانشگاهی نیز تعداد دانشجویانی كه نقل مكان كردند به بیش از 400 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به راهكار ارائه شده به منظور جبران این كمبود، تصریح كرد: به منظور جبران خالی شدن دانشجویان برخی واحدهای مناطق محروم، مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به پذیرش مجدد دانشجو بدون آزمون در این مناطق كرده‌ است.

وی با اشاره به اجرای این آیین‌نامه در ترمهای آینده و با تاكید بر عدم دریافت هزینه برای نقل و انتقال دانشجو گفت: تنها شرط نقل و انتقال دانشجو موافقت دانشگاه‌های مبدا ومقصد است.

به گزارش ایسنا، به گفته جاسبی، سازمان مركزی در صورت موافقت دانشگاههای مبدا ومقصد، دخالتی در انتقال دانشجو به واحد بالاتر ندارد.

وی با اشاره به پذیرش بدون كنكور دانشجوی كاردانی پیوسته در ترم مهر، گفت: در ترم دوم سال تحصیلی جاری نیز برای دورههای كاردانی پیوسته بدون كنكور دانشجو پذیرفته می‌شود.

شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

وی درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش 85 درصدی حقوق ومزایای اعضای هیات علمی بار سنگین مالی را برای دانشگاه به همراه داشت، البته قرار نبود تمامی هزینه را از شهریه دانشجویان تامین كنیم به نحوی كه هیات امنا در ابتدا افزایش 35 درصدی شهریه را تصویب كرد اما در عمل شهریه دانشجویان تنها 15 درصد افزایش یافت.

جاسبی با تاكید بر اینكه برای كمك به دانشجویان نیازمند هیچ راهی جز پرداخت وام دانشجویی وجود ندارد، گفت: مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرداخت وام به دانشگاه سال گذشته حدود 65 میلیارد تومان به منظور كمك به كلیه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی تصویب كرد كه 35 میلیارد تومان آن به دانشگاه آزاد اختصاص یافت.

وی ابراز امید واری كرد كه با هماهنگی انجام شده با مجلس و دولت، فشار وارده بر مردم در پرداخت شهریه تا حد امكان كاهش یابد.

تغییر ساختار دانشگاه آزاد

جاسبی به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود : ساختار دانشگاه آزاد در حال تغییر به سمت تمرکززدایی و کوچک کردن سازمان مرکزی است.

وی افزایش مناطق دانشگاهی آزاد و واگذاری بخشی از اختیارات سازمان مركزی به مناطق را بخشی از این تغییرات بیان كرد و گفت: همچنین در زمینه آیین نامه‌های مالی و اداری نیز كمیسیون معاملات مناطق تشكیل شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه گفت: بخشی از واگذاری اختیارات به مناطق دانشگاه آزاد موضوع انتصاب است به گونه‌ای كه در یك تا دو هفته آینده آیین‌نامه واگذاری اختیارات انتصاب معاونان واحدها به مناطق ابلاغ می‌شود.

منبع : ایسنا

روابط عمومی موسسه تبیان