تبیان، دستیار زندگی
«رهبری فرد، بدشانس ترین کاپیتان پرسپولیس در دربی سرخابی» بهروز رهبری فرد بدشانس ترین کاپیتان تیم پرسپولیس مقابل استقلال بوده است چرا که او تنها بازیکنی است که در دو دیدار متوالی که پرسپولیس به استقلال باخته است بازوبند کاپیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری کوتاه وخواندنی

«رهبری فرد، بدشانس ترین کاپیتان پرسپولیس در دربی سرخابی»


بهروز رهبری فرد بدشانس ترین کاپیتان تیم پرسپولیس مقابل استقلال بوده است چرا که او تنها بازیکنی است که در دو دیدار متوالی که پرسپولیس به استقلال باخته است بازوبند کاپیتانی سرخ پوشان را به بازو بسته است! در سال 1348 که پرسپولیس در دو بازی متوالی به استقلال باخت یک بار حمید جاسمیان و یک بار عزیز اصلی کاپیتان پرسپولیس بوده اند! در سال 51 و 52 که سرخپوشان در دو بازی پشت سر هم به آبی پوشان باختند یک بار بیوک وطنخواه و یک بار همایون مهزادی کاپیتان پرسپولیس بوده اند! در سال 70 و 71 که پرسپولیس در دو بازی متوالی برابر استقلال تن به شکست داد یک بار وحید قلیچ و یک بار ناصر محمدخانی کاپیتانی سرخ پوشان را بر عهده داشتند. ولی در دربی های 58 و 59 که برای چهارمین بار پرسپولیس در دو باز متوالی به استقلال باخت بهروز رهبری فرد وظیفه کاپیتانی سرخ پوشان را عهده دار بود، البته در دربی 58 تیم پرسپولیس تا دقیقه 85 دو بر یک از استقلال پیش بود ولی در دقایق پایانی با دو گل غافلگیرانه بازی برده را به آبی پوشان باخت.

«علیزاده در 87 درصد گلهای پرسپولیس موثر بوده است»

امسال پرسپولیس طی 8 بازی تنها 8 گل به ثمر رسانده است با این حال از این 8 گل نقش موثر علی علیزاده در 87 درصد گلها یعنی روی 7 گل به طور کامل غیرقابل انکار بوده است. علیزاده 4 گل پرسپولیس را خودش زده است. یک اوت دستی پرتاب کرده که با ضربه ی سر انصاریان به گل تبدیل شده، یک پاس رو به جلو داده که با اشتباه مدافع برق شیراز وارد دروازه این تیم شده و سرانجام یک بار در بازی مقابل تیم شهید قندی یزد روی توپ اثر گذاشته و توپ بعد از اشتباه مدافع تیم شهید قندی وارد دروازه این تیم شده است. علی علیزاده در حالی روی 7 گل از 8 گل پرسپولیس اثر گذاشته است که در پرسپولیس متأسفانه مدام از او انتظار دارند که روی خط اوت برود و پرتاب اوت دستی نماید.

آخرین رده بندی بین المللی وزنه برداری

"رضازاده، همچنان قویترین مرد جهان"

"حسین رضازاده" در آخرین رده بندی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به عنوان قوی ترین مرد جهان و نفر اول وزن بالای 105 کیلوگرم دنیا قرار گرفت. پهلوان قدرتمند ایران که رکورد دار دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان نیز هست حریفانی از کشورهای لتونی، روسیه، ارمنستان و اوکراین را پشت سرخود می بیند که البته اختلاف فاحشی با او در کسب رکورد دارند. چرا که رضا زاده با رکورد دویست کیلوگرم در حرکت یک ضرب و دویست و پنجاه کیلوگرم در حرکت دو ضرب در صدر جدول این رده بندی ایستاده است. از ایران محسن بیرانوند در دسته 105 کیلوگرم و سجاد بهروزی و ابراهیمی و علی دهقانیان در دسته 94 کیلوگرم و سجاد بهروزی و ابوالقاسم دلودی در دسته 56 کیلوگرم به ترتیب رده های هجدهم، چهارم، بیست و دوم، بیست و هفتم و سی وهشتم جهان را در اختیار دارند. ضمن اینکه در اوزان 62، 69، 77، 85، کیلوگرم هیچ وزنه برداری از ایران در ؟؟؟ بین المللی قرار ندارند.

«دل پیرو و گل 178 با پیراهن بینکوندی»

الساندرو دل پیرو کاپیتان محبوب یوونتوس یک گل مقابل یوونتوس به ثمر رساند تا تعداد گل هایش با پیراهن این تیم به عدد 178 برسد و در جدول بهترین گلزنان یوونتوس در کنار روبرتوبته گا در جای دوم قرار گیرد. الکس تنها 4 گل بار کورو چامپیروبونی پرتی مرد 182 گله (در 462 بازی ؟؟؟ یوونتوس) تورینی ها فاصله دارد و او تا پایان فصل فرصت زیادی دارد تا نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه یوونتوس به ثبت برساند. بهترین گلزنان یوو به شرح ذیل هستند: 182 گل: چامپیروبونی پرتی، 178 گل:» روبرتو بته گاو الساندرودل پیرو، 167 گل: پیترو آناستازی 124 گل: جان هانس، 115 گل: روبرتو باجو، 114 گل: فدریکو مونراتی، 107 گل: دیوید ترزه گل و 104 گل: میشل پلاتینی.