تبیان، دستیار زندگی
کتاب اعتماد به نفس در یک روز، تألیف زویا حجتی،به مواردی درباره روش های تقویت اعتماد به نفس اشاره شده است: اعتماد به نفس به معنای باور کردن قابلیت انسانی خویش ، روبه رو شدن فعّال با رویدادهای زندگی و انجام دادن درست وظایف است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت اعتماد بنفس

اعتماد به نفس کاذب

کتاب اعتماد به نفس در یک روز، تألیف زویا حجتی،به مواردی درباره روش های تقویت اعتماد به نفس اشاره شده است:

اعتماد به نفس به معنای باور کردن قابلیت انسانی خویش ، روبه رو شدن فعّال با رویدادهای زندگی و انجام دادن درست وظایف است.

افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردارند، استقلال عمل دارند و مسئولیت پذیر و پیشرفت گرا هستند . ناکامی های زندگی را می پذیرند . بر ایجاد رابطه با دیگران توانایند و از هرگونه گوشه گیری دوری می جویند.

تلاش کنیم شکست و اشتباه را بپذیریم ،اصلاح شان کنیم ، از آن ها درس بگیریم و باز هم تلاش کنیم.

اعتماد به نفس تا حد زیادی به میزان سلامتی جسمانی و روانی بستگی دارد . بی توجّهی به خود ، نشان دهنده این است که شما خود را دوست ندارید . کسانی که نسبت به خود چنین محبّت و توجّهی ندارند نیازمند پرشدن این خلأ از جانب دیگران هستند و این یعنی ضعف اعتماد به نفس.

با رسیدگی بیشتر به جسم ، علاقه ای که جسم مان به آن نیاز دارد را به آن معطوف کرده ایم . جدای از تغییرات و اثرات مثبت جسمانی ، ورزش بر روح و روان انسان نیز اثرات مفیدی بر جای می گذارد. اراده ، اعتماد به نفس و تسلط خود بر جسم در افرادی که ورزش می کنند بیشتر است.

اگر ورزش نمی کنید همین الان برنامه ای برای سه روز در هفته و هر بار یک ساعت ورزش تنظیم کنید . هر ورزشی که دوست دارید ، هر روزی که مایل هستید و هر ساعتی که برایتان راحت است .

بهتر است با یکی از دوستان خود به ورزش بروید تا ورزش به برنامه ای تفریحی مبدّل شود.

حتّی اکر در حال حاضر تندرست هستید از آن چه موجب آسیب به جسم شما می شود اجتناب کنید. پرخوری، دخانیات و موا دمخدر ، تحرّک کم ، دیر یا زود عوارض خود را آشکار خواهند کرد.

برنامه هایی برای رسیدگی به جسم و تقویت آن در طول روز داشته باشید و برای استراحت و خواب زمان کافی در نظر بگیرید.

به نحوه ایستادن و راه رفتن خود نیز توجّه کنید و در صورت لزوم آن را اصلاح کنید.

جلوی آینه بایستید و حالت کسانی که موفّق ، مصمم ، پرتلاش و با اعتماد به نفس هستند را تمرین کنید.

قدم ها را محکم و آرام بردارید و لبخندی بر لب داشته باشید . قوز نکنید و پاها را بر زمین نکشید . سر را بالا نگه دارید و به چشمان مخاطب خود نگاه کنید نه به اشیای دور و بر و در و دیوار و سقف.

شما هم حتما این موضوع را تجربه کرده اید ، زمانی که لباس تمیز ، مرتب و اطو شده بر تن داریم ، احساس خوبی به ما دست می دهد و رفتار و سخن گفتن مان هم تا حدّی تغییر می کند.

سعی کنید همیشه ، ظاهری آراسته ، با وقار و متین داشته باشید.

برای خرید کتاب اعتماد به نفس در یک روز کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید کتب ادبیات کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.