تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگاه صنعت نفت اقدام به ارائه آموزش های مورد نیاز دانش آموزان در حوزه فناوری نانو كرده است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارایه آموزش های فناوری نانو به دانش آموزان

از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت اقدام به ارائه آموزش های مورد نیاز دانش آموزان در حوزه فناوری نانو كرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی نفت ایران، كنفرانس خبری نخستین المپیاد دانش آموزی نانو با حضور دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و معاون فناوری و روابط بین الملل پژو هشگاه صنعت نفت برگزار شد.

ارایه آموزش های فناوری نانو به دانش آموزان از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

كنفرانس خبری نخستین المپیاد دانش آموزی نانو با حضور سعید سركار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو كشور، ساسان صدرایی، معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت، مرادی، دبیر برگزاری المپیاد و علیمراد رشیدی در سالن كنفرانس پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

در این نشت ساسان صدرایی، معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینكه پژوهشگاه صنعت نفت آمادگی ثبت ایده های پژوهشی دانش آموزان در حوزه نانو را دارد گفت: هر ایده ای از دانش آموزان در هر نقطه ای از كشور در حوزه فناوری نانو كه قابل كاربرد در صنعت نفت باشد در واحد مالكیت فكری این پژوهشگاه به ثبت می رسد و در صورت داشتن قابلیت های لازم تا مرحله تولید صنعتی پیگیری خواهد شد.

ارایه آموزش های فناوری نانو به دانش آموزان از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

صدرایی ارتباط میان پژوهشگاه با دانش آموزان و جامعه را از مهمترین اهداف این پژوهشگاه ذكر كرد و افزود: پژوهشگاه صنعت نفت اقدام به ارائه آموزش های مورد نیاز دانش آموزان در حوزه فناوری نانو كرده است.

وی اضافه كرد: این آموزش ها به منظور هدایت دانش آموزان در مرحله نهایی المپیاد فناوری نانو است كه این اقدام می تواند سبب توسعه و شكوفایی استعداد دانش آموزان شود.

همچنین در این نشست سعید سركار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو كشور در باره جزئیات برگزاری این المپیاد گفت: امیدواریم ایران با كمك پژوهشگاه صنعت نفت بتواند شروع كننده و پایه گذار موفق برگزاری المپیادهای نانو در سراسر جهان شود و در آینده نزدیك بتوانیم میزبان برگزاری المپیاد جهانی نانو در بخش دانش آموزی باشیم.

ارایه آموزش های فناوری نانو به دانش آموزان از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

دبیر ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو با اشاره به قرار گرفتن ایران در جایگاه چهاردهم تولید علم (مقالات) نانو جهان گفت: هم اكنون از لحاظ ثبت اختراع در حوزه نانو در رتبه 25 دنیا هستیم و این اطمینان را می‌دهم كه طی دو یا سه سال آینده در بین 15 كشور نخست دنیا در زمینه ثبت پتنت باشیم.

پتنت یك حق اختصاصی است كه به یك اختراع كه عبارتست از یك محصول یا فرایند كه راه جدیدی را برای انجام كاری فراهم می‌كند و یا یك راه حل فنی جدید را برای مشكلی ارائه می‌دهد، داده می‌شود.

سركار در باره سهم پژوهشگاه صنعت نفت و ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو در ثبت پتنت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت، بنیانگذار ثبت اختراع در حوزه فن‌آوری نانو است و نخستین پتنت‌ها در حوزه نانو از این پژوهشگاه به ثبت رسیده است و از شش سال گذشته، پژوهشگاه صنعت نفت اختراعات خود را به دلیل ارزش اقتصادی كه داشت در كشورهای آمریكا، اتحادیه اروپا و كشورهایی كه ظرفیت كار در حوزه نفت را دارند به ثبت رسانده است.

ارایه آموزش های فناوری نانو به دانش آموزان از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

بر پایه این گزارش در این مراسم علیمراد رشیدی؛ رئیس مركز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت، روش های مختلف ساخت انواع نانو مواد را محور آموزش های یك هفته ای 30 دانش آموز برتر المپیاد علوم و فناوری نانو عنوان كرد و گفت: یكی ازمراحل ارزیابی و انتخاب سه دانش آموز برتر از میان این دانش آموزان نمونه های نانو ساختاری است كه آنها به دست خود می سازند.

مرکز یادگیری تبیان

تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت