تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: انجمن اولیا و مربیان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجمن اولیا و مربیان در تعلیم و تربیت

توپ های کم باد مدرسه،زنگ ورزش،تربیت بدنی

وزیر آموزش و پرورش:

انجمن اولیا و مربیان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دارد

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: انجمن اولیا و مربیان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه نواختن زنگ پیوند اولیا و مربیان كه صبح امروز در مدرسه آیت الله سعیدی منطقه 6 تهران برگزار شد، اظهار کرد: ساختار جدید انجمن اولیا و مربیان نقش اساسی و كلیدی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

سیب، تحقیر

وی آموزش و پرورش را از اركان اساسی تربیت دانست و عنوان کرد: خانواده‌ اصلی ترین ركن تعلیم و تربیت در جامعه است و ساختار انجمن اولیا و مربیان رسالت بزرگ اولیا در تربیت دانش آموزان را ساماندهی می کند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پیوند خانواده‌ و مدرسه باید عمیق باشد، افزود: در ساختار جدید انجمن های اولیا و مربیان مسوولیت ها به گونه ای تعریف شده است كه بتواند این پیوند را هم راستا با اهداف آموزش و پرورش شكل دهد تا برنامه ها به نحو شایسته ای انجام شود.

وی با اشاره به برنامه های وزارت آموزش و پرورش در ایجاد ارتباط بیشتر بین اولیا و مربیان مدارس، گفت: مهم ترین برنامه برای حضور بیشتر اولیا در مدارس، فعالیت های فرهنگی است.

حاجی بابایی در خصوص ارایه تسهیلات به كارمندان وزارت آموزش و پرورش كه در طرح خروج از پایتخت، به شهرستان ها منتقل شده‌ اند، اظهار کرد: تعریف خاصی برای تمام افرادی كه از تهران خارج شده اند، وجود دارد، به طور مثال اگر مسأله حكم آنها بوده، در زمان خروج حكم آنها صادر می‌ شود اما برای گرفتن تسهیلاتی نظیر مسكن باید به وزارت مسكن مراجعه نمایند.

ویژگی های مدرسه خوب

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص واگذاری آموزش پیش دبستانی و مهدكودك‌ ها به آموزش و پرورش، گفت: طبق قانون، كودكان از روزی كه به دنیا می‌آیند تا 18 سالگی در اختیار آموزش و پرورش هستند و این مسأله در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در دست بررسی است.

وی با تأکید بر این که فرآیند تعلیم و تربیت باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، افزود: از این پس سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تولید كتب و محتوا و صدور مجوز فعالیت مهدكودك‌ ها و پیش دبستانی، از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد.

مدرسه

وی همچنین در خصوص صدور كارت میزان اذعان داشت: تاكنون حدود 800 هزار كارت از طریق بانك ملی صادر شده است و بسیاری از فرهنگیان آن را دریافت و استفاده ‌كرده‌ اند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه این کارت ها برای اولین بار در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است، تصریح کرد: محدودیت هایی مانند مشكل كارت خوان و همچنین محدودیت خرید در این كارت‌ ها وجود داشت که در حال برطرف شدن است.

وی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیانی كه دارای مشكلات خاص هستند و در بودجه سنواتی آموزش و پرورش اعتبار جداگانه ای برای آنها پیش بینی نشده است، خاطر نشان كرد: دولت در مصوبه ای اعلام كرده است ارگان ها در صورتی كه بخواهند نیرویی را پیش از موعد بازنشسته كنند، باید از منابع داخلی اعتبار آن را تأمین كنند و این در حالی است كه آموزش و پرورش منابع داخلی ندارد.

حاجی‌بابایی افزود: در حال حاضر قانون بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیانی كه دارای سابقه خدمت 25 تا 26 سال هستند، وجود دارد اما به دلیل نداشتن اعتبار شرمنده فرهنگیان هستیم زیرا راهی برای انجام خواسته آنها نداریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا قبل از نهایی شدن برنامه پنجم، بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان زن با سابقه 25 سال خدمت كه دارای مشكل خاص باشند، اجرایی می‌شود.

خبرگزاری پانا

گروه مرکز یادگیری تبیان(مدرسه اینترنتی) - تنظیم: نسرین صادقی