تبیان، دستیار زندگی
چطور یک گربه بکشیم؟ در این تمرین می خواهم به شما یاد بدهم تا چطور با روشی ساده نقاشی مخصوص به خودتان را داشته باشید. مرحله اول برای کشیدن هر چیزی ابتدا باید به ساختار اصلی آن توجه کنید. و با خطوط کم رنگی فرم و شکل کلی آن را بکشید. کافی است به چیزی که می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنگ نقاشی

چطور یک گربه بکشیم؟

زنگ نقاشی

در این تمرین می خواهم به شما یاد بدهم تا چطور با روشی ساده، نقاشی مخصوص به خودتان را داشته باشید.

برای کشیدن هر چیزی ابتدا باید به ساختار اصلی آن توجه کنید. و با خطوط کم رنگی، فرم و شکل کلی آن را بکشید. کافی است به چیزی که می خواهید بکشید دقت کنید و در آن هر چیزی که به فرم های هندسی، مثل مربع، دایره، مثلث، و یا حتی خطوط ساده ی منحنی و صاف و ... ، بیشتر شباهت داشت، همان فرم را رسم کنید.

برای این کار می توانید از مدادی به رنگ روشن یا کم رنگ استفاده کنید، زیرا هم می خواهیم خطوط اولیه دیده نشود، و هم در انتهای نقاشی اضافه های آن را پاک کنیم.

و حالا ببینید برای کشیدن این گربه از چه خطوطی استفاده می کنم.

ابتدا با دو دایره شروع کنید. یکی برای صورت و یکی برای بدن گربه.

زنگ نقاشی

وقتی به تصویر زیر نگاه کنید متوجه می شوید، خطوطی که رسم کرده ام محل قرار گیری کدام عضو بدن گربه است. این تصویر به صورت تقریبی، گربه ای را نشان می دهد که نشسته است.( یادتان نرود که خطوط را کم رنگ بکشید.من در اینجا پر رنگ تر کشیده ام تا شما بتوانید این خطوط را بهتر ببینید.)

زنگ نقاشی

در این مرحله، بعد از آماده سازی ساختار کلی بدن گربه، شروع به کشیدن قسمت های اصلی آن می کنیم. بیایید از صورت آن شروع کنیم. دو چشم در محدوده ای که برایشان مشخص کردیم می کشیم و سپس بینی و دهان آن را با خطوط بسیار ساده ای رسم می کنیم. اما در این مرحله شما می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و بهتر از من آن را بکشید مثلا می توانید چشم های گربه را به رنگ های مختلفی بکشید یا برای آن پلک نیز بگذارید. ولی من فقط از خطوط ساده استفاده می کنم تا برای هر کسی که می خواهد برای اولین بار یک گربه ی کارتونی بکشد برایش راحت باشد.

زنگ نقاشی

و حالا اطراف و دور صورت گربه را به صورتی که می خواهید کامل کنید و بکشید. اما مواظب باشید هنگامی که از خطوط شکسته به عنوان مو های بدن آن استفاده می کنید زیاد و عمیق نباشد.

زنگ نقاشی

کم کم بدن و قسمتی را که برای پاهای گربه مشخص کرده بودید، بکشید و آنها را کامل کنید. می توانید جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید و گربه ی کارتونی خود را زیباتر کنید.

زنگ نقاشی

نقاشی شما آماده است. یک گربه زیبا و ناز که می توانید کشیدن آن را به دوستانتان نیز یاد بدهید.

زنگ نقاشی

با سلیقه ی خودتان آن را رنگ کنید.

زنگ نقاشی

امیدوارم از این نقاشی ساده لذت برده باشید.

مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

طریقه ی کشیدن کرم شب تاب

دوست دارید نقاش ماهری شوید؟

در نقاشی صاحب سبک شوید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.