تبیان، دستیار زندگی
هرگز تصمیم نداشتیم كه مهدوی‌كیا را بفروشیم! مهدی روحیه و انگیزه‌ بالایی برای بازی در هامبورگ دارد نمایش عالی در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا و جام یوفا سران هامبورگ را از فروش مهدی مهدوی‌كیا پشیمان كرد. ابتدای فصل دیتمار بای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نایب رییس باشگاه هامبورگ در حمایت ازمهدوی کیا

هرگز تصمیم نداشتیم كه مهدوی‌كیا را بفروشیم!
مهدی روحیه و انگیزه‌ بالایی برای بازی در هامبورگ دارد


نمایش عالی در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا و جام یوفا سران هامبورگ را از فروش مهدی مهدوی‌كیا پشیمان كرد.

ابتدای فصل دیتمار بایرسدورفر، نایب رییس و مدیر ورزشی و توماس دال سرمربی هامبورگ از فروش مهدی در صورت رسیدن پیشنهاد خوب خبر می‌دادند. اما، روحیه‌ی بالای بازیكن ایرانی سبب شد تا شرایط تغییر كند. اكنون «كیا» یكی از بهترین‌های هامبورگ است. او حتی در خط دفاعی هم همتایی ندارد.

بایرسدورفر در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ایسنا ادعا كرد كه از همان ابتدا هامبورگ تصمیم نداشت مهدوی‌كیا را بفروشد:« هرگز تصمیم نداشتیم كه مهدی مهدوی‌كیا را بفروشیم. می‌خواستیم كه نمایش بهتری داشته باشد. او خودش می‌دانست كه اگر بهتر بازی نكند و برای تیم سودمند نباشد در فهرست فروش باشگاه قرار می‌گرفت اما، پس از پشت سر گذاشتن آن زمان ناامید كننده مهدی شخصیت بالای خودش را نشان داد و اكنون به شرایط آرمانی بازگشته است. ما فهمیدیم كه او چه ویژگی‌های دارد و حتی در خط دفاعی هم عملكرد بسیار خوبی داشت. دال هم از او راضی است. پس دیگر دلیلی برای جدایی وجود ندارد! مهدوی‌كیا نشان داد كه چه روحیه و انگیزه‌ای برای بازی كردن در هامبورگ دارد.»

آیا پیشنهاد مناسبی برای خرید مهدوی‌كیا در بازار نقل و انتقالات ژانویه به دست سران هامبورگ رسیده است؟ پاسخ مرد دوم باشگاه سرشناس آلمانی منفی است!:«ما از یك باشگاه تهرانی ...خیر! ما هیچ پیشنهادی برای مهدوی‌كیا نداشتیم، پس او فروخته نمی‌شود و در هامبورگ می‌ماند.»

بایرسدورفر ادامه داد:« به احتمال فراوان تركیب تیم ما در بازار نقل و انتقالات میان فصل تغییری نمی‌كند. بازیكنی را نمی‌خریم . به نظر نمی‌رسد بازیكنی هم بخواهد از ما جدا شود و این موضوع با توجه به جایگاه ما در جدول در رقابت‌های این فصل طبیعی است.»

مدیر ورزشی هامبورگ عملكرد این تیم، توماس دال و تازه واردها را در نیم فصل نخست این چنین ارزیابی كرد:« از پیشرفت تیم راضی هستم، ما پا به پای بایرن مونیخ پیش می‌رویم. این نشان می‌دهد كه عملكرد خوبی داشته‌ایم. تمام بازیكنان عالی بودند. دال هم نشان داد كه شناخت خوبی از گروهش دارد و می‌داند هامبورگ را با چه آرایشی به میدان بفرستد. تازه واردها هم به ویژه ون دروارت هم عالی بودند. این بازیكن از همه نظر برای ما نقش مهمی داشته است. با ون دروارت راحت‌تر به دروازه‌ی حریفان نزدیك می‌شویم.»

دیتمار بایرسدورفر نمی‌خواهد نام مردی را به عنوان بهترین بازیكن تیمش در رقابت‌های نیم فصل نخست به زبان بیاورد، او به ایسنا گفت:« همه عالی بودیم، این تیم بود كه نتیجه می‌گرفت پس اجازه بدهید به پرسش شما برای معرفی سه بازیكن برتر هامبورگ پاسخ ندهم!»

هدف هامبورگ در رقابت‌های نیم فصل دوم چه خواهد بود آیا هواخواهان این باشگاه پرطرفدار می‌توانند بار دیگر قهرمانی در بوندس‌لیگا یا حتی اروپا را تجربه كنند؟

بایرسدورفر امیدوار اما واقع‌بین است:« قهرمانی هدف اصلی هامبورگ نیست ما نمی‌خواهیم از فاصله‌مان با بایرن مونیخ كاسته شود. در رقابت‌های جام یوفا هم می‌خواهیم به مرحله‌ی بالاتری برسیم. قهرمانی را دوست داریم اما نباید رویایی باشیم.»