تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار جامعه اساسی خواند و گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای آغاز نهضت کتابخوانی است. محمدحسین صفار هرندی در دیدار با اعضای ستاد برپایی سیزدهمین دوره هفته کتا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته کتاب ، بهترین فرصت برای آغاز نهضت کتابخوانی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار جامعه اساسی خواند و گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای آغاز نهضت کتابخوانی است.

محمدحسین صفار هرندی در دیدار با اعضای ستاد برپایی سیزدهمین دوره هفته کتاب ، افزود: پیشتر سیاست بر تولید کتاب و پدیدآورندگان آن معطوف بود و این در حالی است که جامعه با کمبود کتابخوان روبه روست.

وی بر ترویج کتابخوانی و تکثیر کتابخوانان در قالب برنامه هفته کتاب تاکید کرد و ادامه داد: تحقق نهضت کتابخوانی در جامعه به همکاری و تعامل دیگر سازمان ها و دستگاه های فرهنگی کشور بستگی دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همه نهادها و دستگاه های فرهنگی چون وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش ، کار و امور اجتماعی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، صدا و سیما و حوزه علمیه می توانند باتوجه به برنامه ها و سیاست وزارت ارشاد موجب رونق و تحرک بیش از پیش نهضت کتابخوانی در کشور باشند. صفار هرندی ادامه داد: کشور ما در حوزه کتابخوانی نیاز به احیا و تبلیغ فرهنگ مطالعه دارد و ما باید با گشایش فصل جدیدی در هفته کتاب زمینه های لازم را برای تحریک و تشویق جامعه به کتابخوانی فراهم کنیم.

وی هویت بخشی به کتابخوانان را یکی از راههای گسترش کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: باید زمینه را برای سوق دادن مردم به سمت کتاب و کتابخوانی با تشکیل نهادهای غیردولتی ویژه کتاب و شناسایی و تاسیس انجمن های کتابخوانان حرفه ای در سراسر کشور مهیا کنیم.

وزیر ارشاد همچنین استفاده از فناوری اینترنت را در توسعه کتابخوانی موثر عنوان کرد و گفت : اینترنت به عنوان یک ظرفیت و امکان در همه حوزه ها مورد توجه است و ما نیز برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی می توانیم از این فناوری استفاده کنیم.

مطالب مرتبط

کدام یک از ملل دنیا بیشتر از بقیه کتاب می خوانند؟

منبع : جام جم