تبیان، دستیار زندگی
ت خنجر طلا گرفت مرمت 1500 اثر نفیس تخت سلیمان تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر شعر ترسیم بزرگترین تابلوی نقاشی جهان آنگاه که مریم گفت خنجر طلا گرفت مسقط – لبنان در سومین جشنواره بین المللی فیلم مسقط اول شد. به گزارش شبکه تلویزی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنگاه که مریم گفت خنجر طلا گرفت

مرمت 1500 اثر نفیس تخت سلیمان

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر شعر

ترسیم بزرگترین تابلوی نقاشی جهان

آنگاه که مریم گفت خنجر طلا گرفت

مسقط – لبنان در سومین جشنواره بین المللی فیلم مسقط اول شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره 12 فیلم از 20 فیلم شرکت کننده در این جشنواره به رقابت پرداختند .

فیلم لبنانی با نام آنگاه که مریم گفت، خنجر طلایی جشنواره را به دست آورد و فیلمهایی از آلمان و فرانسه به خنجر های نقره و برنز دست یافتند.

کارگردانی فرانسوی بهترین کارگردان و یک هنرپیشه زن لبنانی و هنر پیشه مرد ایتالیایی بهترین بازیگران فیلم انتخاب شده اند. شماری از کشورها همچون مصر، لبنان، سوریه، ایران، فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا و آمریکا در این جشنواره شرکت داشته اند. این جشنواره هجدهم ژانویه افتتاح شد و به مدت 7 روز ادامه داشت.

مرمت 1500 اثر نفیس تخت سلیمان

تهران – بیش از 1500 قطعه از آثار سفال ، گچ بری ، قطعات فلزی و کاشی های زرین فام در آزمایشگاه مرمت و باز سازی مجموعه تاریخی و باستانی "تخت سلیمان" مرمت شد.

به گزارش شبکه خبر، مدیر طرح باستان شناسی " تخت سلیمان" ، با بیان این مطلب گفت : تاکنون هزار قطعه سفال ، 60  قطعه گچ بری ،500 قطعه از تکه های کاشی های زرین فام متعلق به دوران ساسانی و ایلخانی طراحی ، مستند نگاری و مرمت شده است. حیدری افزود: همچنین تنها نمونه نادر از اندودهای دیواری باقی مانده از دوران ساسانی در آتشکده آذر گشسب که متعلق به حدود 17 قرن پیش است با همکاری کارشناسان این آزمایشگاه روی دیوار تثبیت شد.

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر شعر

قم – حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفاده از عنصر شعر در حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد برگزاری نهمین کنگره سراسری شعر و قصه طلاب ،  با اشاره به جایگاه شعر در اسلام گفت: شعر هدف دار تاثیر گذار است و حوزه های علمیه باید در استفاده از این هنر بکوشند.

وی با اشاره به آثار ادبی علما افزود: برای رسیدن به اهداف مقدس اسلام ، از هر ابزار موثر و مشروع ، می توان استفاده کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن در صدد نفوذ در نسل جوان است گفت : دشمن می داند اگر نسل جوان کشور را جذب کند کشور و نظام را در اختیار می گیرد، ما باید کاری کنیم که فرهنگ اصیل اسلام بدون افراط و تفریط به همگان عرضه شود.

آقای بنیانیان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت : حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نسلی از هنرمندان متعهد را در جامعه آموزش می دهد.

ترسیم بزرگترین تابلوی نقاشی جهان

شیراز – بزرگترین تابلوی نقاشی جهان به طول 1000 متر در شیراز ترسیم می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی با خبرنگاران  رسانه های جمعی با اعلام این خبر گفت : به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ، این تابلو با حضور 1000 نقاش در بلوار چمران شیراز ترسیم می شود.

به همین مناسبت ، 4 طرح عمرانی این اداره کل در شهرستان های لامرد، فیروزآباد و بوانات بخش بیضا با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 690 میلیون ریال به بهره برداری می رسد. مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر نیز با تشریح برنامه های مورد نظر گفت : در جشنواره امسال 22 فیلم داخلی و 8 فیلم خارجی در سینماهای سعدی و ایران شیراز و تالار حافظ این شهر به نمایش گذاشته می شود.