تبیان، دستیار زندگی
آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم همان طور که انتظار می رفت با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان مواجه شد به نحوی که یکی از شلوغ ترین روزهای نمایشگاه بود. حضور دانش آموزان و دانشجویان تا قبل از افطار در نمایشگاه و غرفه تبیان از نکا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز آخر نمایشگاه قرآن کریم


آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم همان طور که انتظار می رفت با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان مواجه شد به نحوی که یکی از شلوغ ترین روزهای نمایشگاه بود. حضور دانش آموزان و دانشجویان تا قبل از افطار در نمایشگاه و غرفه تبیان از نکات جالب توجه بود. در این روز حدود 10 مدرسه از مناطق مختلف تهران، از غرفه تبیان بازدید کردند.

علی رغم اینکه قرعه کشی در روز گذشته انجام شده بود، CD های تولیدی موسسه تبیان باز هم طرفداران زیادی داشت و قسمت فروش همچنان شلوغ بود.

تعداد کمی از خریداران CD که به علت نبودنشان در منزل موفق نشده بودیم با آنها تماس بگیریم و زمان قرعه کشی را اعلام کنیم، به غرفه مراجعه کردند و پیگیر قرعه کشی و پراید شدند که وقتی فهمیدند برنامه روز قبل بوده افسوس خوردند.

یک نوجوان 17-16 ساله ای نیز به غرفه مراجعه نمود و وقتی پیگیر اسامی برندگان شد متوجه نام خود در لیست برندگان سفر به مشهد مقدس شد و قرار بر این شد که پس از مراجعه به تبیان، جایزه خود را دریافت کند.

بازار شب آخر ، داغ تر از شب های قبل بود چرا که نمایشگاه تا 12 شب تمدید شد. در ضمن، خداحافظی با همسایگان و همکاران غرفه دار و حاضر در نمایشگاه هم کار آسانی نبود. به هر حال با کمک بچه ها مقداری از مقدمات کار جمع آوری غرفه را انجام دادیم.

دست همه دوستان و همکارانی را که ما را در این 25 شب یاری کردند می فشاریم و خدمت همه آنها خسته نباشید می گوییم.

میهمانان :

از میهمانان این روز می توان به حجت الاسلام المسلمین لواسانی اشاره کرد.

اخبار دیگر نمایشگاه :

مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معرفی برگزیدگان رشته های مختلف برگزار شد.

در این مراسم دكتر غلامعلی حداد عادل در سخنانی با اشاره به پدید آمدن موج بیداری اسلامی در جهان، به قصد مسلمان برای خارج شدن از حالت تسلیم به حالت تصمیم گیری گفت: هیچ محور، تكیه گاه و دستاویزی مطمئن تر از قرآن برای رسیدن به فرهنگ و تمدنی مستقل وجود ندارد.

محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از دست اندركاران برگزاری نمایشگاه، نوید تغییرات اساسی در جهت عمق بخشی به مفاهیم جاری كردن قرآن در زندگی روزمره از طریق برگزاری نمایشگاهی پر بار را داد.

محمد علی شعاعی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز به بیان گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه پرداخت و نمایشگاه امسال را پر بار ارزیابی كرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر تقدیر شد:

در رشته نگارگری (امیر حسین آقامیری)، در رشته شکسته نستعلیق (علی اکبر رضوانی)، در رشته ثلث (علی نجفی)، در رشته نسخ (محمدعلی قربانی)، در رشته سفال (سیدحسین بیطرف)، در رشته قطاعی (چنگیز سلیمان زاده)، در رشته باتیک (مریم گشاده رو)، در رشته شیشه (مریم وفائی)، در رشته میناکاری( کامران آراسته)، در رشته نقاشی (آنامحمد تاتاری)، در رشته معرق (سعید رضایی)، در رشته منبت (داود سلیمانی)، در رشته مشبک فلز (علیرضا روزی طلب)، در رشته معرق فلز (محمد سعید پرورش)، در رشته خط معلی (محسن ابراهیمی)، در رشته نستعلیق (جوادزاده)، در رشته نقاشی (سیدرضا حسینی)، در رشته تذهیب (فریدون فخری)، در رشته گل و مرغ (فاطمه قاضی زاده)، رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم به 62 تن از هنرمندان در رشته های مختلف جوایزی اهداء شد.

در بخش نرم افزار «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور» به عنوان غرفه برتر و «مؤسسه بنی هاشم» با ارائه نرم افزار قرآنی ویژه کودکان به عنوان برگزیدگان این بخش انتخاب شدند.

همچنین در بخش صوتی و تصویری «مؤسسه فرهنگی- هنری روزگار» به عنوان غرفه برتر شناخته شد.

در بخش ناشران قرآنی «انتشارات فیض کاشانی» عنوان ناشر برتر سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به خود اختصاص داد.

همچنین از غرفه «مؤسسه فرهنگی مرآت» به جهت رعایت انضباط نمایشگاه و غرفه آرایی مناسب و نوآوری در کار در بخش محصولات فرهنگی و «انتشارات آثار علامه جعفری» به جهت حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی تقدیر شد.

روابط عمومی موسسه تبیان