تبیان، دستیار زندگی
مبعلی راه ورود به تیم ملی را خودش پیدا كند نویدكیا آماده است؛ كاویانپور به شرایط گذشته بازگردد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در تاریخ ایران چنین تورنمنتی با این سطح بالا تاكنون برگزار نشده است. برانكو ایوانكوویچ در آستانه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو: تاكنون چنین تورنمنتی بااین سطح درایران برگزار نشده است

مبعلی راه ورود به تیم ملی را خودش پیدا كند
نویدكیا آماده است؛ كاویانپور به شرایط گذشته بازگردد


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در تاریخ ایران چنین تورنمنتی با این سطح بالا تاكنون برگزار نشده است.

برانكو ایوانكوویچ در آستانه‌ی مسابقات چهار جانبه‌ی ال جی تهران افزود: تیم‌های حاضر در این مسابقات جز تیم‌های راه یافته به جام جهانی هستند و در تاریخ چنین تورنمنتی با این سطح بالا وجود نداشته است. چهار تیم حاضر در این مسابقات با چهار تفكر و شیوه‌ی مختلف فوتبال بازی می‌كنند كه این می‌تواند محك و آزمایش خوبی برای ما باشد.

وی ادامه داد: اگر تیم رومانی نیز در این مسابقات حاضر می‌شد می‌توانستیم بازی بسیار خوبی مقابل یك تیم اروپایی تجربه كنیم. در هر صورت این سه تیم نیز از تیم‌های خوب و مطرح بوده و امیدواریم كه آزمایش خوبی برای بازیكنان ما باشد.

ایوانكوویچ در خصوص هدف از حضور دراین تورنمنت افزود: اولین هدف ما ایجاد هماهنگی و روحیه‌ی پیروزی در بازیكنان است. روحیه‌ی پیروزی رابطه‌ی تنگاتنگی با كسب نتایج دارد و قطعا نتیجه‌گیری در این مسابقات برای ما اهمیت خاصی دارد. قصد داریم تا در این دو بازی بازیكنان خود را مورد آزمایش قرار داده و از بازیكنان جدید نیز تست بگیریم. ما باید تا قبل از مسابقات جام جهانی نقاط ضعف خود را برطرف كنیم و این بهترین میدان برای ما محسوب می‌شود.

وی در خصوص لیست دعوت شدگان به تیم ملی اظهار كرد: رقابت در تیم ملی بسیار شدید است و راه یافتن به این تیم كار بسیار دشواری است. ما در بعضی پست‌ها چند بازیكن بسیار بزرگ داریم اما قطعا شانس همه‌ی این بازیكنان برای قرار گرفتن در تركیب اصلی یكسان است. مهم شایستگی و توانایی این بازیكنان است كه در هنگام مسابقه مشخص می‌شود.

سرمربی تیم ملی در خصوص دعوت نشدن ایمان مبعلی به اردوی تیم ملی افزود: مبعلی باید با تمرینات بیشتر و بازی‌های بهتری كه از خود به نمایش می‌گذارد راه ورود به تیم ملی را خودش پیدا كند. رقابت میان بازیكنان بسیار زیاد است و او باید با ستاره‌های بزرگی چون كریمی رقابت كند. قطعا هر بازیكنی كه آماده‌تر باشد در تركیب اصلی قرار می‌گیرد. مبعلی نیاز به انگیزه‌ی بیشتری دارد. او در بازی با ژاپن و اردوی انگلستان افت محسوسی داشت و با وجود جوان بودن انگیزه‌ی كافی نداشت. اگر بازیكنی خود به دنبال پیشرفت نباشد بازیكن دیگری جای او را در تیم ملی خواهد گرفت.

ایوانكوویچ در مورد دعوت شدن معدنچی به تیم ملی گفت: معدنچی در 5 مسابقه‌ی اخیر پرسپولیس بهترین بازیكن این تیم بود. او بسیار آینده‌دار و با استعداد است كه می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد. معدنچی دو سال در برنامه‌های تیم ملی حضور داشته و نمی‌توان به دلیل یك اشتباه شایستگی‌های او را نادیده گرفت. پرسپولیس در بازی با استقلال دو بازیكن شاخص داشت كه این دو بازیكن كاظمیان و معدنچی بودند.

وی افزود: عادت ندارم كه راجع به نفرات صحبت كنم. كاویانپور تا قبل از مصدومیت بازیكن بسیار توانایی بود. اما هنوز نتوانسته است به شرایط گذشته خود بازگردد. او انگیزه‌ی بسیار بالایی دارد و می‌تواند شایستگی خود را به اثبات برساند.

ایوانكوویچ با اشاره به بازی‌های تداركاتی تیم ملی تصریح كرد: قصد داریم تا شروع جام جهانی چهار دیدار تداركاتی را برگزار كنیم، به جز دو بازی جام ال جی در بهمن و اسفند ماه نیز دو مسابقه‌ی دیگر خواهیم داشت و این بستگی به نظر فدراسیون فوتبال دارد.

ایوانكوویچ در مورد دیدارهای مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: این فدراسیون است كه تصمیم نهایی را در مورد حضور تیم اصلی ایران در این مسابقات می‌گیرد و هنوز هیچ چیز مشخص نیست. برای ما اولویت آن است كه نفرات اصلی تیم در آرامش كامل، مسابقات تداركاتی را برگزار كنند و بازی‌های لیگ را به پایان برسانند. بازیكنان ایران باید از لحاظ روحی برای جام جهانی آماده شوند و در صورت نظر مثبت فدراسیون اولویت اصلی برای ما جام جهانی است. اما همه چیز به تصمیم رییس فدراسیون بستگی دارد.

سرمربی تیم ملی در مورد چهار بازیكنی كه در لیست انتظار به سر می‌برند افزود: این یك پیش دعوت از بازیكنان است ما نمی‌توانیم آینده را پیش بینی كنیم ممكن است در تمرینات چند نفر از بازیكنان ما مصدوم شوند و در صورت وضعیت اضطراری می‌توانیم از این چهار بازیكن استفاده كنیم. این چهار بازیكن باید در حالت آماده‌باش باشند تا در صورت نیاز برای ایران به میدان بروند.

وی با اشاره به آماده بودن نویدكیا تصریح كرد: بوندس‌لیگا جزو پنج لیگ برتر فوتبال جهان به شمار می‌آید و هر بازیكنی كه به آلمان راه پیدا كند قطعا شایستگی‌های زیادی دارد. بازی كردن در آلمان كار بسیار دشواری است و حضور نویدكیا در این مسابقات ارزش زیادی دارد.

ایوانكوویچ در پایان خاطر نشان كرد: فرصت زیادی تا مسابقات جام جهانی نداریم و باید در این مدت كوتاه نقاط ضعف خود را برطرف كرده و به هماهنگی كامل دست پیدا كنیم. مهم‌ترین هدف ما در این مدت هماهنگی بازیكنان و با هم بودن آنها با یكدیگر است و مسابقات تداركاتی بهترین راه رسیدن به این هدف است.

وی افزود: هنوز نمی‌دانم كه كدام بازیكنان روز جمعه به میدان می‌روند باید وضعیت آنها را در تمرینات از نزدیك ببینم و بعد تصمیم بگیرم. مهم‌ترین مساله در این مقطع ایجاد جو مثبت در تیم ملی است.