تبیان، دستیار زندگی
روز 18 بهمن سال 1348 ضربه جنجالی خوردبین مهاجم جوان پرسپولیس در بازی با تاج سابق به زیر دیرک دروازه خورد و از دروازه بیرون آمد. ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه دورغ های داربی

محمود خوردبین

1- گل خوردبین گل نبود

روز 18 بهمن سال 1348 ضربه جنجالی خوردبین مهاجم جوان پرسپولیس در بازی با تاج سابق به زیر دیرک دروازه خورد و از دروازه بیرون آمد. پرسپولیسی ها در اعتراض به داور که ضربه را گل اعلام نکرده بود از میدان خارج شدند. حتی پرسپولیسی های آن زمان هم اقرار کردند که ضربه خوردبین گل نشده است.

2- کاشانی خداحافظی نکرد

بازی روز 27 آذر 53 که با برد 2 بر یک پرسپولیس تمام شد بازی خداحافظی جعفر کاشانی نبود. کاشانی یک ماه بعد در دیدار برابر ملوان انزلی از فوتبال خداحافظی کرد.

3- ا... وردی مقصر نبود

در بازی 6 تایی ها جواد ا... وردی، دفاع تاج از بهترین های زمین بود. رایکوف به خاطر دست شکسته او از فداکاری اش تقدیر کرد اما وقتی او به پرسپولیس رفت در تاریخ این گونه تحریف ایجاد شد که ا... وردی مقصر شکست بوده است.

4- دوپینگ در کار نبود

بعد از باخت 3 بر یک پرسپولیس در بهار 54 عنوان شد که تاجی ها دوپینگ کرده بودند اما بعداً اثبات شد که این ادعا هم به واسطه انجام آزمایش و هم به خاطر قراین موجود اشتباه بوده است.

5- آفساید نبود

اولین گل آفساید داربی در روز 17 دی 61 ثبت شد. فتح آبادی در دقیقه 9 دروازه استقلال را گشود و محمد صالحی به اشتباه گل را مردود اعلام کرد. یک دقیقه بعد فتح آبادی دوباره گف زد. آن بازی یک بر یک تمام شد.

6- صادقی جو گریه نکرد

بعد از اشتباهات تیم داوری در بازی 6 مرداد 74 که به شکست 3 بر یک پرسپولیس انجامید اعلام شد که صادقی جو دچار عذاب وجدان شده و گریه کرده است. صادقی جو این ادعا را رد کرد و اعلام داشت دلیلی برای گریه کردن او وجود نداشته است.

ناصر حجازی

7- حجازی سکته نکرد

بعد از بازی آبان ماه سال 77 که طی آن پرسپولیس، یک بر صفر استقلال را برد اعلام شد که سرمربی استقلال، ناصر حجازی سکته کرده است. شایعه ای که هرگز درست نبود.

8- تبانی در کار نبود

سال 71 در مسابقات سوپرجام استان تهران، استقلال برای صعود برابر پرسپولیس نیاز به امتیاز داشت. گفته می شود که پروین و پرسپولیس به استقلال راه دادند تا بازی مساوی تمام شود. این ادعا جز ادعاهای اشتباه و دروغ داربی بوده است.

9- عابدزاده بی شکست نیست

او در 13 بازی بی شکست بوده است، احمدرضا عابدزاده را می گوییم. اما اگر در جدول، بازی های 2 تیم پرسپولیس و استقلال را در طول تاریخ ببینیم متوجه می شویم دیدار 2 تیم که در روز 30 دی 73 انجام شده در جدول واقعی نتایج 3 بر صفر به سود استقلال ثبت شده است. آن بازی 2-2 تمام شد و با حکم انضباطی 3 بر صفر به سود استقلال شد. البته اگر بازی ادامه پیدا می کرد شاید استقلال برنده می شد.

10- قلعه نویی هم شکست خورده

قلعه نویی در 3 بازی سرخابی برابر پرسپولیس باخته است. البته در دوران بازیگری او با پیراهن مربیگری برق تهران و استقلال اهواز هم مغلوب سرخپوشان شده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری