تبیان، دستیار زندگی
از دیر باز تاكنون بسیار نوشته اند و خوانده ایم ، بارها فریاد زده اند و شنیده ایم كه رفتار انسان عصر صنعت با محیط زیست را نمی توان بخردانه دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گجت های ورزشی

از دیر باز تاكنون بسیار نوشته اند و خوانده ایم ، بارها فریاد زده اند و شنیده ایم كه رفتار انسان عصر صنعت با محیط زیست را نمی توان بخردانه دانست.

گجت های ورزشی bicycle

گسیختگی ارتباط انسان با طبیعت در نتیجه توسعه فن آوری در بسیاری از موارد دانسته یا نادانسته منجر به آلودگی و برهم خوردن تعادل محیط، نابودی جلوه های مختلف حیات و کارکردهای مثبت اکوسیستم ها در روی کره زمین شده است، حال دانشمندان و محققان بر آن شده اند که به صلح با طبیعت نزدیک شوند.

گجت های ورزشی از جمله گجت هایی هستند که در زمینه استفاده از آنها در جهت صلح با طبیعت گفتگو های زیادی شده است

دوچرخه ای که در شکل می بینید قادر است با یک بار شارژ 60 مایل حرکت کند و جالب تر آنکه باتری آن با آب شارژ می شود.

آب موجود در باک شیشه ای این دوچرخه از سدیم و سیلیکون تشکیل شده است که در نگاه اول شبیه پودر سنگریزه است زمانی که این پودر سنگ ریزه را با آب مخلوط می کنیم گاز هیدروژن تولد می شود.

گاز هیدروژن حاصله مورد استفاده ژنراتور الکتریکی دوچرخه قرار می گیرد و به علت آنکه هیدروژن مصرفی در مخزن انباشته نمی شود این باطری امن و یا به اصطلاح بی خطر است

توسط این دوچرخه به راحتی می توان مسیرهای سر بالایی را طی کرد و از تپه ها بالا رفت .

دوچرخه ای که در شکل بالا می بینید قادر است با یک بار شارژ 60 مایل حرکت کند و جالب تر آنکه باتری آن با آب شارژ می شود.

بزرگ ترین مزیت آن پس از بی خطر بودن و همچنین هم فاز بودن با محیط زیست ، شکل ظاهری آن است که شبیه کارتریج است و هر وقت تمام شد  شما می توانید آن را به راحتی با یک کارتریج جدید جایگزین کنید

وزن این باتری کارتریجی شکل تنها 680 گرم است (1.5 پوند عنوان شده) که نسبت به باطری های امروزی بسیار سبک تراست

این دوچرخه برقی Signa نام دارد. شرکت سازنده آن عنوان کرده سعی دارد تا با کار کردن بر روی این ترکیب انرژی برق تولید شده را افزایش بدهد و از آن در تهیه نوعی پودر ویژه سوخت خودرو استفاده کند گرچه پیدا کردن ذخیره این پودر و کارتریج های آن در راه فعلا کار آسانی به نظر نمی رسد اما سازندگان در تلاشند تا با ابتکارات خود کمتر به طبیعت آسیب برسانند.


Spread your love

گجت های ورزشی bicycle
گجت های ورزشی bicycle

دوچرخه سواری منافع زیادی برای اقتصاد، سلامت و پاهای شما دارد، عدم انتشار گاز گلخانه ای دی اکسید کربن در مقایسه با خودروهای سواری که به ازای هر مایل، یک پوند CO۲ تولید می کنند، یک مزیت چشم گیر می باشد بدین ترتیب، دوچرخه سواران در تغییر آب و هوای کره زمین هیچ نقشی ندارند، چرا که آنها با سوزاندن کربوهیدرات ها، از چشم دوختن به نفت وارداتی و سوخت های فسیلی بی نیازند.

آنچه که در شکل می بینید حاصل ذوق و استعداد یک جوان ایرانی است که به انگلیسی ‪"‬Spread your love ‪"‬ نام دارد و تنها یک طرح متفاوت است که دوچرخه شما بر روی زمین  می گذارد .

حامد کهن طراح ایرانی تیرهایی طراحی کرده که اثر آنها بر روی زمین خطی از قلب های کوچک و بزرگ است که به دنبال حرکت دوچرخه سوار روی زمین رسم می شود.


منابع: http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/11633/spread-your-love-by-hamed-kohan-seoul-cycle-design-competition-shortlisted-entry.html

http://www.wired.com/gadgetlab/2010/10/electric-bike-runs-almost-on-water/

نوشته: فائزه سیدخاموشی