تبیان، دستیار زندگی
هوشنگ مرادی كرمانی" نویسنده مطرح كشور معتقد است كه نویسندگان به دلیل تصویرسازی ذهنی قبل از نوشتن به نوعی سینماگر هستند. وی كه در هم‌اندیشی سینما و ادبیات با موضوع "بررسی متون مناسب برای اقتباس نوین" سخن می‌گفت،افزود: بشراولی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرادی كرمانی : نویسندگان در آغاز سینماگر هستند


هوشنگ مرادی كرمانی" نویسنده مطرح كشور معتقد است كه نویسندگان به دلیل تصویرسازی ذهنی قبل از نوشتن به نوعی سینماگر هستند.

وی كه در هم‌اندیشی سینما و ادبیات با موضوع "بررسی متون مناسب برای اقتباس نوین" سخن می‌گفت،افزود: بشراولیه قبل ازاینكه نویسنده شود سینماگر بوده و تصاویر روی دیواره غارها،مجسمه‌ها و ظروف سفالی گواه این امر است.

هم‌اندیشی سینما و ادبیات از روز گذشته با حضور صاحب‌نظران و كارشناسان در دانشكده صداو سیما آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

مرادی كرمانی افزود:

بشرازابتدا دوست داشت كه ذهنش تصویرگرباشد و این امر امروزه با استفاده‌از ابزار و تجهیزات در قالب سینما و تصویر امكان پذیر شده است.

وی توضیح داد: هركسی كه كتاب می‌خواند به دلیل نوع برداشت و تصویرسازی ذهنی از داستان به نوعی، نویسنده است.

این نویسنده، برداشت شخصی سینماگران از كتب و متون ادبی را بر همین اساس دانست و گفت: فیلم با بهره‌گیری از دریافت‌های فیلم ساز از ادبیات و كتاب ساخته می‌شود.

وی با طرح این پرسش كه آیانویسندگانی كه آثارشان در سینما استفاده می شود فقط برای این حوزه می‌نویسند؟،افزود : مسلما این طور نیست بلكه این سینماگران هستند كه با انتخاب موضوع به سراغ نویسندگان می‌روند.

مطالب مرتبط

سینمای ایران

منبع : ایرنا