تبیان، دستیار زندگی
سرانجام انتظارها به پایان می‌رسد و محبوبترین تیم‌های ایران در قالب شصت‌ونهمین شهرآورد پایتخت به مصاف هم می‌روند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

.... و این بار داربی 69

و باز هم داربی

بخش ورزشی - سرانجام انتظارها به پایان می‌رسد و محبوبترین تیم‌های ایران در قالب شصت و نهمین شهرآورد پایتخت به مصاف هم می‌روند.

دیداری که به جز آخرینش با شش مساوی پیاپی به پایان رسیده تا به نوعی از جذابیتش به شدت فراوانی کاسته شود و دیگر بیشتر هواداران این تیم رای به تساوی شهرآورد پایتخت بدهند.

دیداری که پیش تر برایش تب می کردیم.اما حالا اغلب چیزی بیشتر از سردرد برایمان سوغاتی نمی آورد. رسانه ها از جمله ما کارمان دیگر این است که چند روز قبل از مسابقه به به و چه چه راه بیاندازیم که ابر مسابقه فوتبال ایران در راه است و جو درست کنیم تا ملت بنشینند و منتظر حماسه جدید باشند و جنگ گلادیاتور را به تصویر ببینید و لذت ببرند.اما خواهش می کنیم شما هم بشنوید اما باور نکنید.

بغض ، اشک ، حسرت ، جنگ ، مرگ ...... را می توانستید در دیگ خوشان آزادی از نزدیک لمس کنید اما تا به حالا به دهن کجی سکوهای لخت و کچل طبقه دوم آزادی، وسط داربی های این سال ها فکر کرده اید؟

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ دیداری که روز به روز از هیجان آن کاسته می شود و دیگر خبری از استرس و زیبایی های گذشته نیست. دیگر خبری از هیجان و جذابیت گذشته نیست، هیچ مورد غیر‌قابل پیش‌بینی وجود ندارد جز اینكه اول چه تیمی گل می‌زند! هیجان بازی در حد یخ فروكش كرده و بازیكنان آنقدر آرام هستند كه هیچ خبری از اخراج نیست.

داربی 68

اصلا یادتان هست آخرین اخراج داربی چه سالی بوده است؟ اصلا یادتان هست آخرین باری كه یك بازیكن موفق شد در یك داربی دو گل بزند كدام‌یك از داربی‌ها بوده است؟ آخرین دفعه‌ای كه یكی از تیم‌ها با اختلاف بیش از یك گل پیروز شده كی بود؟

روزی روزگاری ستارگانی که به معنای واقعی ژنرال ، سلطان ، سردار و ...... بودند به زمین می رفتند و جدا از فوتبال زیبایی که به نمایش می گذاشتند هیجان و حساسیت را برای هواداران فوتبالدوست به تصویر می کشیدند.

بغض ، اشک ، حسرت ، جنگ ، مرگ ...... را می توانستید در دیگ خوشان آزادی از نزدیک لمس کنید اما تا به حالا به دهن کجی سکوهای لخت و کچل طبقه دوم آزادی، وسط داربی های این سال ها فکر کرده اید؟

ستاره‌ها آنقدر بد بازی كردند،‌فدراسیون چنان ضعیف برنامه ریخت و رسانه‌ها چنان بر این مسابقه تاختند كه روزبه‌روز از منزلت این مسابقه كاسته شد .

این سال ها دیگر هواداران رغبت نمی کنند تا همان ورزشگاهی را که در سال های نه چندان دور در دیدار سرخابی مملو از جمعیت می شد و بار ها از تلویزیون خواهش می کردند تا دیگر به ورزشگاه مراجعه نکنند این روزها بدجوری توی ذوق می زند.

14 بهمن داربی پایتخت

الحق و الانصاف كه در پروژه تقلیل ارزش‌های داربی،‌ خود پرسپولیس و استقلال، فدراسیون و حتی رسانه‌ها نیز دخیل بودند؛ ستاره‌ها آنقدر بد بازی كردند،‌فدراسیون چنان ضعیف برنامه ریخت و رسانه‌ها چنان بر این مسابقه تاختند كه روزبه‌روز از منزلت این مسابقه كاسته شد .

با همه اینها اما، بدون هیچ تردیدی هنوز داربی تهران، باشكوهترین اتفاق فوتبال باشگاهی ایران است و پدیده‌ای شگرف از نقطه‌نظر اجتماعی كه می‌توان دل به آن بست و صادقانه دوستش داشت.

امیدواریم بازیکنان دو تیم ترس را کنار بگذارنند و باور کننده در صورت شکست کسی آنها را اعدام نخواهد کرد تا باز هم بتوانند بدون استرس و ترس بازی خوبی را به نمایش بگذارند تا بار دیگر جدال دو تیم همانند گذشته به حساسیت آن افزوده شود.

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات