تبیان، دستیار زندگی
مای دفاع مقدس نسبت به دیگر گونه های سینمایی بعد از انقلاب ، جریان موثر و موفقی است اگرچه نسبت به عظمت دفاع و انتظاراتی که مردم دارند ، کاستی های زیادی دارد. جواد شمقدری ، مشاور هنری رئیس جمهور با اعلام این مطلب افزود: متاسفان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواد شمقدری: هنوز به تعریف دقیقی از فرهنگ دفاع مقدس نرسیده ایم


جریان سینمای دفاع مقدس نسبت به دیگر گونه های سینمایی بعد از انقلاب ، جریان موثر و موفقی است اگرچه نسبت به عظمت دفاع و انتظاراتی که مردم دارند ، کاستی های زیادی دارد.

جواد شمقدری ، مشاور هنری رئیس جمهور با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه هنوز در بین منتقدان و دست اندرکاران سینمای دفاع مقدس به تعریف دقیقی از فرهنگ دفاع مقدس نرسیده ایم.

وی ادامه داد: 8 سال دفاع مقدس یکی از تابناک ترین دوران تاریخ ملت ایران است که متاسفانه بعضی ها دوست دارند این تاریخ درخشان را به انواع مختلف مکدر سازند ، زیبایی هایش را نبینند و ضعفها و نقاط تاریک را بزرگ نمایی کنند. وی در ادامه تصریح کرد: سیاه نمایی در سینمای دفاع مقدس بزرگترین آسیب فرهنگی است که ریشه در همان نگاه بیماری دارد که نگذاشت سینمای ایران بعد از انقلاب پیوندی منطقی و معقول با حرکت پرتوان انقلاب برقرار نماید. شمقدری بااشاره به عدم رونق جشنواره در اثر کمرنگ شدن تولیدات سینمای دفاع مقدس عنوان کرد: برگزاری جشنواره در تهران غیر از جشنواره فیلم فجر نشان داده است که معمولا موفق نخواهد شد و در شهرستان ها تنور داغ تری دارد.

مطالب مرتبط

ابوالفضل جلیلی: به هیچ کس و هیچ چیز احساس دین نمی کنم، الا به شهدا

احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب اسلامی است

قاب دوربین و زیبایی های جنگ

منبع : جام جم