تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال گفت: برای دفاع از حقوق فدراسیون و مردم وظیفه داشتیم از مصطفوی شكایت كنیم و در برابر رای دادگاه هم تسلیم خواهیم بود ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاندیدای انتخابات AFC می‌شوم

علی کفاشیان

رییس فدراسیون فوتبال گفت: برای دفاع از حقوق فدراسیون و مردم وظیفه داشتیم از مصطفوی شكایت كنیم و در برابر رای دادگاه هم تسلیم خواهیم بود.

علی كفاشیان كه پس از شكایت فدراسیون فوتبال از داریوش مصطفوی صبح دیروز در دادگاه حاضر شده بود، در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: ما به دنبال دفاع از حقوق فدراسیون فوتبال هستیم و هر اقدامی را در این رابطه انجام می‌دهیم. من به دادگاه رفتم و توضیحات لازم را ارایه كردم، به عنوان مسوول در قبال مردم وظیفه داشتیم موضوع را پیگیری كنیم تا حقی از فدراسیون و بیت المال ضایع نشود. حال قانون مشخص می كنند كه حق با كیست و ما هم از آن تبعیت خواهیم كرد.

وی با بیان این كه اسناد و مدارك لازم را در رابطه با شكایت از مصطفوی به دادگاه ارائه كرده‌ایم، توضیح داد: مصطفوی هم باید مدارك و توضیحاتش را به دادگاه ارایه كند كه از زمان آن اطلاعی ندارم. به هر حال دادگاه هم در جریان این كه وی زمانی رییس فدراسیون بوده، قرار دارد و ما می خواهیم كه این پرونده با دقت بسیاری برای دفاع از حقوق مردم بررسی شود.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره ناكامی تیم ملی جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا و برگزاری جلسه كمیته فنی اظهار كرد: در هر زمان كه اعضای این كمیته فرصت لازم برای شركت در جلسه را داشته باشند كمیته فنی برای رسیدگی به این موضوع تشكیل خواهد شد، در آن جلسه كادر فنی تیم جوانان توضیحات لازم را ارایه می كند و كمیته نیز بررسی های مربوطه را انجام می دهد. ما قبول داریم كه مربیان تیم جوانان در چند سال گذشته زحمت زیادی برای این تیم كشیده اند. تنها باید گیر كار را پیدا و آن را برطرف كنیم.

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال

وی تاكید كرد: قطعا سیاست ما تغییرات نیست و می خواهیم با برطرف كردن نقایص مجموعه تیم جوانان را تكمیل كنیم، باید همچنان از تجارب مربیان این تیم استفاده كرد. ما در هر صورت قصد محاكمه كردن آنها را نداریم و نباید تقصیرها را تنها به گردن عده ای خاص بیاندازیم. فدراسیون فوتبال همچنان به سرمایه گذاری روی تیم های پایه از جمله جوانان ادامه می دهد.

كفاشیان هم چنین درباره انتخابات ریاست AFC كه پیش از جام ملت‌های آسیا خواهد بود و سیاست فدراسیون در این رابطه گفت: در این انتخابات رئیس، نایب رئیس و اعضای هیات اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص می شوند، هنوز كاندیدای ریاست AFC مشخص نیست و ما هم نمی‌توانیم بررسی‌های لازم را انجام داده و برای حمایت از یكی از كاندیداها تصمیم گیری كنیم.

كفاشیان از جلسه هفته آینده اش با بن همام (رییس كنفدراسیون فوتبال آسیا) خبر داد و گفت: به منظور بحث امتیازدهی به تیم های باشگاهی هفته آینده جلسه ای به بن همام داریم و درباره انتخابات AFC هم با او صحبت های لازم را انجام می دهم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا از فدراسیون ایران شخصی برای انتخابات كاندیدا خواهد شد، گفت: تنها در انتخابات هیات اجرایی بنده به عنوان نماینده فوتبال ایران كاندیدا می شوم.

كفاشیان درباره برنامه های فدراسیون برای داربی جمعه گفت: برنامه لازم در این راستا انجام شده و فدراسیون از سیاست و تصمیمات كمیته انضباطی در این راستا حمایت می كند تا این مسابقه در فضایی سالم و به دور از تنش برگزار شود. ما مطمئن هستیم شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت كه بازی پرسپولیس و استقلال هم مانند سایر بازی های لیگ برگزار شود و شاهد رفتارهای نامناسب در آن نباشیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری