تبیان، دستیار زندگی
روش های ساده برای در ا مان ماندن از گزش حشرات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزیستی مسالمت آمیز با حشرات!

پشه


در بسیاری از سفرها به خصوص اگر فصل تابستان باشد یا سفر شما به مناطق جنوبی کشور، مناطق جلگه ای، حاشیه مرداب ها، رودها و باتلاق ها باشد، همسفران دائمی شما پشه ها و حشراتی هستند که می توانند از روی ضخیم ترین لباس ها هم به شما حمله کنند.

روش های بسیار زیادی برای جلوگیری و یا دفع حشرات وجود دارد اما شاید دانستن ساده ترین این روش ها، برای یک گردشگر تازه کار از هر روش دیگری بهتر باشد.


1- یکی از روش های دفع حشرات، به خصوص پشه، سوزاندن مقداری پِهِن  است که البته بهتر است پهن گاو باشد. شما می توانید مقداری از آن را در داخل کمپ خود روشن کنید تا آرام آرام بسوزد. به این ترتیب، تا زمانی که دود آن در داخل اتاق و یا چادر شما وجود دارد از گزند پشه ها در امان خواهید بود.

2- روش دیگر مالیدن مقداری جوشانده تنباکو بر روی پوست بدنتان است که برای این منظور باید از قبل مقداری تنباکو در لوازم سفرتان با خود ببرید.

3- روش دیگری که برای جلوگیری از گزش حشرات بخصوص پشه وجود دارد، مالیدن مقداری الکل و یا گازوئیل توسط یک پنبه بر روی پوست بدن است که هر کدام از این دو روش معایبی دارند:

اول اینکه الکل خیلی زود به زود خاصیت دفع کنندگی خود را از دست می دهد و مجبور هستید که مدام این کار را انجام دهید و نسبت به روش های دیگر از کارایی کمتری برخوردار است و همچنین در مورد نوزادان باید توجه داشته باشید که مالیدن الکل به پوستشان ممکن است باعث افت دمای بدن و ایجاد شوک شود.

دوم اینکه در مورد گازوئیل (یا نفت)  که از کارایی خوبی برخوردار هستند،  بوی بسیار تند این مواد می تواند تا  چندین روز برای شما یا اطرافیانتان آزار دهنده باشد.

مطالب مرتبط:

سلام مورچه!


گروه گردشگری تبیان- الهام مرادی

منبع: سایت بقا در طبیعت