تبیان، دستیار زندگی
هدیه تهرانی، این بار یک خانه قدیمی قاجاری را نشان کرده است و می گوید که هدیه گرفتن این خانه، شایعه است و مثل هر آدم عادی دیگری، در یک فرایند عادی، آن را خریده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این زن همیشه مشکوک!

چندی پیش خبر جالبی درباره یك خانه قاجاری متعلق به هدیه تهرانی در خبر گزاری ها منتشر شد . عضو هیأت علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  كه در آن زمان  در یك خانه‌ قدیمی در شیراز مشغول به كار بود درباره‌ این خانه گفته بود : مالك این خانه‌ی قاجاری «هدیه تهرانی» است.

هدیه تهرانی

مرمت و حفظ بناهای تاریخی باقی‌مانده از پیشینیان یكی از وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است تا با اقدامات به‌موقع مرمتی و حفاظتی، از نابودی و تخریب آثار جلوگیری كند. در این میان، یكی از كارهایی كه همواره مورد نظر كارشناسان و مسؤولان بوده، احیا و ایجاد كاربری برای بناهای تاریخی است.

این خانه با دو حیاط اندرونی و بیرونی در محله‌ دروازه‌ سعدی شیراز و نزدیك ارگ كریم‌خانی قرار دارد. این خانه، نمای آجری با ازاره‌های سنگی، پنجره‌های ارسی شیشه‌ رنگی در شاه‌نشین، سرداب‌ها و اتاق‌های متعدد دارد. در حیاط كوچك‌تر، یك خانواده زندگی می‌كند و در حیاط بزرگ‌تر نیز كارگاه پارچه و كفش وجود دارد.

هدیه تهرانی هدف خود از خریدن این ملك را داشتن موسسه ای فرهنگی هنری در شیراز عنوان كرده وگفته است: در كنار انجام امور فرهنگی مانند نمایش وموسیقی و... كارگاه سفالگری ،فرش بافی و برگزاری ورك شاپهای مختلف هنری هم از دیگر اهدافم است و امیدوارم كه امكان چنین فعالیتهایی در آینده بازهم میسر شود و بتوانم مانند دیگر فعالیتهای خود اولین نفر داوطلب دراین زمینه ها باشم

اما به تازگی نشریه پردیس گزارش وی‍ژه ای به قلم نازنین قنبری از این خانه قجری تهیه كرده و در این گزارش هدیه تهرانی درباره خرید این خانه گفته است: مثل بسیاری از شایعاتی كه همیشه برای من می سازند و وجوددارد، حالا هم از وقتی موضوع این خانه عمومیت پیداكرده این شایعه رواج پیدا كرده كه این خانه به من هدیه داده شده است. باید همین جا این موضوع را تكذیب كنم و بگویم كه من شخصا این خانه را از فردی حقیقی طی یك معامله معمول و مانند دیگر معامله های املاكی خریداری كرده ام.

هدیه تهرانی هدف خود از خریدن این ملك را داشتن موسسه ای فرهنگی هنری در شیراز عنوان كرده وگفته است: در كنار انجام امور فرهنگی مانند نمایش وموسیقی و... كارگاه سفالگری ،فرش بافی و برگزاری ورك شاپهای مختلف هنری هم از دیگر اهدافم است و امیدوارم كه امكان چنین فعالیتهایی در آینده بازهم میسر شود و بتوانم مانند دیگر فعالیتهای خود اولین نفر داوطلب دراین زمینه ها باشم.


محمد تاجیک

گروه سینما و تلویزیون تبیان