تبیان، دستیار زندگی
نبوی شایعه تفاوت دیدگاه‌های رهبری با مراجع را ازجمله تبلیغات سوء و روش‌های جذب طرفدار مخالفین و دشمنان برشمرد و تصریح كرد: سفر مقام معظم رهبری به قم تمام این تبلیغات سوء را از بین می‌برد و جایگاه دشمنان را دچار فرو پاشی خواهد كرد، همچنین استقبال پرشكوه از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های رهبر انقلاب در سفر به قم
رهبر

مسوول ستاد تبليغات استقبال از مقام معظم رهبري رئوس برخي برنامه‌ها و ديدارهاي ايشان در سفر به قم را تشريح کرد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين نبوي، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در همين خصوص اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از ورود به شهر مقدس قم و برگزاري مراسم استقبال از ايشان، سخنراني عمومي در جمع اقشار مختلف مردم قم خواهند داشت.

وي همچنين گفت: نشست با عموم طلاب اعم از خواهر و برادر، جلسه با طلاب غيرايراني، نشست مشترک با نخبگان حوزوي و دانشگاهي، نشست با جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان، نشست با بسيجيان، از جمله ديدارهاي رهبر فرزانه انقلاب در قم است.

نبوي همچنين با اشاره به اين‌که احتمال تغيير در برنامه‌ها وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبري همچنين در اين سفر پر خير و برکت، ديدارهاي صميمانه‌اي نيز با مراجع معظم تقليد، البته بدون حضور خبرنگاران خواهند داشت.

معاون تبليغ حوزه‌هاي علميه در ادامه با اشاره به اين‌که زمان دقيق سفر رهبر معظم انقلاب به قم هنوز مشخص نيست، اما اين سفر اواخر هفته آينده انجام مي‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب به طور طبيعي هر چند وقت يک بار سفرهاي استاني دارند و لذا تحليل‌ها و گمانه‌زني‌هاي فراوان راجع به اين سفر نشان از بي دقتي رسانه‌هاي بيگانه است.

وي اضافه کرد: طبعا ويژگي بارز اين سفر وجود بارگاه ملکوتي حضرت معصومه (س) و حوزه علميه قم است و رهبر نظام اسلامي به قم به عنوان پايتخت فکري شيعيان جهان عنايت و توجه خاصي دارند.

نبوي شايعه تفاوت ديدگاه‌هاي رهبري با مراجع را ازجمله تبليغات سوء و روش‌هاي جذب طرفدار مخالفين و دشمنان برشمرد و تصريح كرد: سفر مقام معظم رهبري به قم تمام اين تبليغات سوء را از بين مي‌برد و جايگاه دشمنان را دچار فرو پاشي خواهد كرد، همچنين استقبال پرشكوه از ايشان نيز ضربه‌اي محكم به استكبار و كفار خواهد بود.

نبوي تاکيد کرد: بي شک ملاقات نزديک حوزويان با رهبر انقلاب و ارايه گزارش از سير تحولات حوزه در حضور معظم له و کسب رهنمودهاي ايشان در رشد و بالندگي حوزه نقش بسيار مهم و تعيين کننده‌اي دارد.

وي همچنين در خصوص واکنش و حساسيت بيش از حد رسانه‌هاي بيگانه نسبت به اين سفر تصريح کرد: اين‌که مي‌بينيم سفر ايشان به هر جاي ديگري به غير از قم اين‌گونه براي رسانه‌هاي بيگانه حساسيت‌زا نيست، به اين دليل است که آن‌ها بسياري از بنيان‌هاي تبليغاتي خود در دنيا را به واسطه سفر رهبر انقلاب به قم در معرض خطر مي‌بينند، به اين معنا که آن‌ها در دوران فتنه به اين دروغ متوسل شده بودند که روحانيت و مراجع از نظام اسلامي فاصله گرفته‌اند.

وي اضافه کرد: با سفر مقام معظم رهبري و ديدارهاي صميمانه ايشان با عموم حوزويان و به ويژه مراجع عظام تقليد، توطئه‌ها خنثي مي‌شود و به همين خاطر است که مدام در اين راستا به ارايه تحليل‌هاي دروغين و ساختن شايعات بي اساس رو آورده‌اند.

مسوول ستاد تبليغات استقبال از مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه با نظام اسلامي خاطرنشان کرد: با توجه به اين‌که يکي از برکات نظام اسلامي نشر تفکر و معارف شيعي در جهان است، لذا همه حوزويان و مراجع تقليد پشتيبان نظام و رهبري هستند و مردم قم نيز با استقبال بي نظير خود شايعات و ترفندهاي تبليغاتي دشمنان را ناکام مي‌گذارند.

وي با بيان اين‌که طي امروز و فردا برنامه‌هاي تبليغي رسما در قم شروع مي‌شود، گفت: هم اکنون و از روزهاي پيش شور و نشاط فوق العاده‌اي در خصوص اين سفر در قم ايجاد شده است؛ البته با جدي‌تر شدن کارهاي تبليغاتي اين شور و نشاط قطعا مضاعف مي‌گردد.

نبوي با اشاره به شور و نشاط استقبال در بين مساجد و هيئات قم افزود: ستاد تبليغات استقبال با هدف ساماندهي برنامه‌هاي تبليغاتي سفر تشکيل شده است تا تبليغات مردمي و رسانه‌اي و نيز برنامه‌هاي نهادها در اين برنامه هدفمند شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص برکات سفرهاي گذشته مقام معظم رهبري به قم نيز اظهار كرد: توسعه ساختار تشکيلاتي حوزه و گسترش آن در استان‌ها بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در سفر گذشته‌شان به قم صورت گرفت، ضمن آن‌که يکي از برکات مهم سفر قبلي معظم‌له به قم، تحول در برنامه‌هاي تبليغي حوزه به ويژه در زمينه طرح هجرت و سفيران هدايت بوده است.

معاون تبليغ حوزه‌هاي علميه همچنين با تاکيد بر اين‌که همه مديران و مسوولان حوزه به طور جدي به دنبال تحقق منويات مقام معظم رهبري هستند، خاطرنشان کرد: هر چند ما تا رسيدن به خواسته‌ها و اهدافي که رهبري براي حوزه ترسيم کرده‌اند فاصله زيادي داريم، اما انصافا طي سال‌هاي اخير کارهاي خوبي در زمينه تحول حوزه و کارآمدي بيشتر آن به منظور پاسخگويي به نيازهاي جهاني امر تبليغ و ترويج معارف ديني انجام شده است که بايد اين راه ادامه پيدا کند.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز خبر حوزه، مسوول تبليغات سفرمقام معظم رهبري همچنين در نشست مديران و معاونان آموزش و تبليغ مدارس علميه قم كه شب گذشته در مجتمع شهيد صدوقي برگزار شد، از اشتياق فراوان مردم و طلاب براي استقبال ازرهبري خبرداد و گفت: بسياري ازمردم قم از روزها پيش براي سلامتي مقتداي خود به ذبح قرباني پرداخته و گوشت آن را بين نيازمندان توزيع نموده‌اند.

نبوي شايعه تفاوت ديدگاه‌هاي رهبري با مراجع را ازجمله تبليغات سوء و روش‌هاي جذب طرفدار مخالفين و دشمنان برشمرد و تصريح كرد: سفر مقام معظم رهبري به قم تمام اين تبليغات سوء را از بين مي‌برد و جايگاه دشمنان را دچار فرو پاشي خواهد كرد، همچنين استقبال پرشكوه از ايشان نيز ضربه‌اي محكم به استكبار و كفار خواهد بود.

معاون تبليغ و آموزش‌هاي کاربردي حوزه‌هاي علميه، اين سفر را داراي ابعاد استاني، ملي و بين المللي توصيف كرد و گفت: در بعد بين الملل دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب موجب قوت قلب تمام شيعيان جهان خواهد شد.

نبوي، با اشاره به تلاش دشمن براي کمرنگ نمودن سفر مقام معظم رهبري، گفت: عده‌اي از جريانات سال گذشته سوء استفاده کرده و به بيان برخي شايعات پرداخته و طرفداران خود را به آن مشغول نموده‌اند، اما با سفر معظم له به قم آن‌ها شاهد از بين رفتن جايگاه خود شده و نسبت به اين سفر موضع گيري‌هايي نموده‌اند.

معاون تبليغ و آموزش‌هاي کاربردي حوزه‌هاي علميه اين دسيسه را جرياني هماهنگ شده از سوي دشمنان و معاندان اسلام و ايران دانست و گفت: در اين جريان چه در داخل و چه در خارج كشور طرفداران نقاق با هم متحد و به فتنه افكني پرداختند.

وي در بخش پاياني سخنان خود با تاكيد بر مساله وحدت، اهانت به اهل سنت را خدمتي به كفار برشمرد و گفت: اگر امروز به دنبال معرفي حقانيت تشيع به جهان هستيم، بايد از روش‌هاي درست و بدون توهين به آن استفاده كنيم.