تبیان، دستیار زندگی
با "آرامش در میان مردگان" می آید گلاب آدینه، بازیگر سینما و تلویزیون با مردگان همنشین شده است. او در نقش زنی به نام طیبه در قبرستان در جنوب تهران مقابل دوربین فیلمبرداری فیلم سینمایی آرامش در میان مردگان اولین ساخته مهرداد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با آماده نمایش شدن فیلمی سینمایی

گلاب آدینه با "آرامش در میان مردگان" می آید


گلاب آدینه، بازیگر سینما و تلویزیون با مردگان همنشین شده است.

او در نقش زنی به نام طیبه در قبرستان در جنوب تهران مقابل دوربین فیلمبرداری فیلم سینمایی آرامش در میان مردگان اولین ساخته مهرداد فرید رفت تا به عنوان نظافتچی و باغبان این قبرستان داستانی را روایت کند که با سفر او در شهر بزرگ تهران رویت می شود. سفر به پایان رسیده، اما داستان همچنان ادامه دارد. فیلم مراحل فنی خود را طی می کند تا برای عرضه در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

مهرداد فرید که پیش از این به عنوان منتقد سینما، سردبیر ماهنامه نقد سینما و فیلم نگار و مستندساز فعالیت کرده است، در اولین ساخته بلند سینمایی خود روایتگر زندگی این شخصیت شده است. همسر طیبه فوت کرده و او فرزندی هم ندارد. داستان از جایی آغاز می شود که او با زنی به نام فریبا- با بازی نیلوفر خوش خلق- آشنا می شود. فریبا هر روز بر مزار مرده اش حاضر و برای آمرزش او دعا می کند. طیبه روزی دعوت این زن ظاهراً ثروتمند را برای رفتن به خانه او قبول می کند؛ خانه ای که در گران ترین و دوردست ترین نقطه شهر بزرگ تهران است. این دعوت برای طیبه یک حادثه بزرگ در دوران پیری است، زیرا برای مدتی، او را به میان زندگانی می آورد، اما این پیرزن بیسواد در شهر شلوغ تهران و با اقیانوسی از ماشین، دود و سرو صدا ساعات سختی را سپری می کند که حاصل آن این فیلم است.

محسن حسینی، نورا هاشمی، مهسا مهجور و... برخی از بازیگران این فیلم هستند. مهرداد فرید نویسنده، تدوینگر، کارگردان و مجری طرح این فیلم است. از دیگر عوامل فیلم می توان به محمدعلی نجفی به عنوان مشاور کارگردان، محمدرضا قومی طراح گریم، جواد فرحانی به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگران، بابک اخوان به عنوان صدابردار، امیر حسین قاسمی صدا گذار، سحر شهامت طراح صحنه، کوروش پیرو به عنوان عکاس و غلامرضا آزادی به عنوان مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده اشاره کرد. آرامش در میان مردگان فیلمی جاده ای است که داستان آن با حضور تعداد زیادی بازیگر روایت می شود. بازیگرانی که در نقش آدمهای شهر شلوغ هر روز از کنارشان می گذریم و آدمهایی که در لا به لای دیوارهای این شهر هستند، اما هیچ گاه دیده نمی شوند.

مطالب مرتبط

g>

گزارشى از پشت صحنه تازه ترین ساخته فریدون حسن پور

منبع : جام جم