تبیان، دستیار زندگی
مین جشنواره موسیقی نواحی کشور  جشنواره فیلم های کوتاه ایرانی در هلند  پژوهشگر لرستانی در کنار متفکران قرن 21  روستای مزینان در فهرست آثار ملی پایان چهارمین جشنواره موسیقی نواحی کشور کرمان – چهارمین جشنواره موسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان چهارمین جشنواره موسیقی نواحی کشور

جشنواره فیلم های کوتاه ایرانی در هلند

پژوهشگر لرستانی در کنار متفکران قرن 21

روستای مزینان در فهرست آثار ملی

پایان چهارمین جشنواره موسیقی نواحی کشور

کرمان – چهارمین جشنواره موسیقی نواحی کشور با معرفی نفرات برتر رشته های مختلف موسیقی، به کار خود پایان  داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره هنرمندانی از استانهای مختلف ایران آثار موسیقی خود را در چند رده سنی ارائه کردند. رئیس مرکز موسیقی ایران ، در مراسم پایانی این جشنواره گفت : با تامین امکانات و تخصیص بودجه در سال 82 ، دبیرخانه دائم جشنواره موسیقی نواحی ،  برای پژوهش های موسیقی و کوشش در این زمینه در کرمان مستقر می شود.

جشنواره فیلم های کوتاه ایرانی در هلند

تهران – 14 فیلم کوتاه ایرانی در برنامه ویژه ای با عنوان جشنواره فیلم های کوتاه ایران در مرکز فرهنگی " دبالی " آمستردام هلند به نمایش در می آید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فیلم هایی که در این برنامه به نمایش در می آید شامل " بیگانه و بومی " ساخته علی محمد قاسمی، " جزیره آرامش " ساخته علی محمد قاسمی ، " شما می بینید یک فیلم " ساخته نیما امامی، " سمفونی فرشتگان " ساخته محمد ترابی ، " یک قفس آزادی" ساخته جواد مزدآبادی ، " تا آن اندازه دور" ساخته علی محمد قاسمی ، " من و عروسکم" ساخته پریوش نظریه ، "عکس بدون قاب"  ساخته مونا زندی حقیقی، " دو خواهر" ساخته بیژن میر باقری ، " باد سرخ " ساخته علی محمد قاسمی ، " راهبان" ساخته رضا سبحانی، " پلکان" ساخته مسعود یزدان مهر، "جزیره" ساخته صفورا احمدی ، "دست های سنگی" ساخته محسن امیر یوسفی است.

این فیلم ها که از میان 60 فیلم ارسالی برگزیده شده است از هشتم اسفند 1381 تا هشتم فروردین 1382 نمایش داده می شود.

پژوهشگر لرستانی در کنار متفکران قرن 21

تهران – نام یک پژوهشگر ایرانی در کتاب متفکران قرن 21 جهان ثبت شد .

دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد، نام دکتر مصطفی آزاد بخت به دلیل ارائه دو پژوهش علمی در زمینه نقش بعضی از سیستمهای مغزی ، گیرنده ها و داروهای مرتبط به آن در وابستگی به مواد مخدر و بهداشت جوانان و نوجوانان ، در کتاب متفکران قرن 21 ثبت شده است . این پژوهشها چندی پیش در کنگره بین المللی نورولوژی و سازمان بهداشت جهانی ارائه شده بود.

روستای مزینان در فهرست آثار ملی

تهران- رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار گفت: نخستین روستای تاریخی استان خراسان در فهرست آثار ملی کشور ایران به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی وی افزود: این روستا "مزینان" نام دارد که در 80 کیلومتری غرب سبزوار واقع شده است. وی توضیح داد : این روستا به دلیل ویژگی های معماری و فرهنگی در فهرست آثار ملی قرار گرفته است . وی گفت : روستای مزینان زادگاه اندیشمندان بزرگ ایران اسلامی همچون دکتر علی شریعتی ، استاد محمد تقی شریعتی و عالمانی مانند حاج شیخ محمود و حاج شیخ قربانعلی شریعتی مزینانی است. به گفته وی این روستا دارای حصار قدیمی است که بخش مهمی از آن باقی مانده و وجود چندین خانه قدیمی، مدرسه علمیه ، مسجد، کاروانسرا و آب انبار از ویژگی های این روستا می باشد . وی مساحت این روستا را حدود 16 هکتار اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای ذیربط طرح بهسازی این روستا تهیه شود  تا در جلب گردشگران و جهانگردان اقدام موثری صورت گیرد. روستای مزینان از توابع بخش داورزن سبزوار بوده و در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر داورزن در حاشیه جاده قدیم ابریشم قرار دارد. این روستا هم اکنون یکی از روستاهای بزرگ بخش داورزن سبزوار محسوب می شود .

تا کنون بیش از 440 اثر تاریخی و باستانی در شهرستان سبزوار شناسایی شده است.