تبیان، دستیار زندگی
سامانه‌ی ملی اورژانس کتاب، تازه‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به علاقه‌مندان عرضه خواهد کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب‌ها به پرواز درمی‌آیند

کتاب

مدیر سامانه ملی اورژانس کتاب از فعالیت رسمی این سامانه از آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: اورژانس کتاب، هم‌اکنون به صورت آزمایشی (تا انتهای مهر) در دسترس علاقه‌مندان است.

این خبری است که به تازگی توسط خبرگزاری‌ها منتشر شده است. آن طور که از متن خبر برمی‌آید در ابتدا قرار بر این بوده که سامانه‌ی ملی اورژانس کتاب کاری کارستان انجام دهد و به محض بروز حادثه و واقعه‌ای در سطح کشور دست به نگارش کتابی درباره‌ی آن زده و بعد از ویراستاری آن توسط گروهی مجرب، حاصل کار را در قالب کتاب منتشر کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

اما بعد از بررسی دقیق‌تر و جلسات فراوان نتیجه‌ای که به دست می‌آید چیزی نیست جز این‌ که: "این کار با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های تولید محتوا، فاخر و ارزشمند نخواهد شد."

در ادامه تصمیم بر آن می‌شود که "سامانه ملی اورژانس کتاب، یک سامانه خدماتی باشد و به اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب و تهیه کتاب برای مخاطبان بپردازد و از تولید محتوا در قالب کتاب، فاصله بگیرد."

این که گروهی دور هم جمع شوند و منتظر که تا صدایی از گوشه و کنار کشور برخواست و اتفاقی افتاد، کتابی بنویسند، خیلی رویایی و هالیوودی است

این البته باورپذیرتر و شدنی‌تر از تصمیم اول است. واقعیت این است که "این که گروهی دور هم جمع شوند و منتظر که تا صدایی از گوشه و کنار کشور برخواست و اتفاقی افتاد، کتابی بنویسند" خیلی رویایی و هالیوودی است. همان‌طور که مدیر این سامانه خود اذعان داشته است انجام این کار باعث خواهد شد که آثار ارائه شده به لحاظ محتوا ارزشمند نبوده و به عبارتی "دم دستی" و "سفارشی" باشد.

خلاصه این که قرار است این مرکز (البته به صورت آزمایشی) تازه‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌های "علوم انسانی"، "علوم اسلامی"، "دفاع مقدس" و "انقلاب اسلامی" را به علاقه‌مندان عرضه کند. یعنی از این پس به محض تماس با این سامانه، بسته و کتاب، به طور مستقیم به مقصد مورد نظر ارسال شود. 

طبق گفته‌ی مسوول این سامانه قرار است "قیمت تمام شده هر کتاب، نهایتاً همان رقمی باشد که پشت جلد کتاب درج شده است. چرا که یک حداقل تخفیف برای کتاب‌ها در نظر گرفته شده است و حتی در مواردی هزینه پستی ارسال کتاب نیز اخذ نخواهد شد.

محصولاتی این سامانه در قالب "مجله‌ی صوتی"، "کتاب صوتی"، "معرفی کتاب هفته" و... ارائه شود. گفتنی است از میان محصولات مذکور "مجله‌ی صوتی" هنوز شکل نگرفته است اما قرار است به زودی تهیه و تولید شود. 

خب، پس بشتابید. فقط کافی است با شماره تلفن 85570 تماس بگیرید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. شهرستانی‌های گرامی نیز می‌توانند با افزودن پیش‌شماره‌ی 021 با سامانه‌ی ملی اورژانس کتاب ارتباط برقرار کنند.


گروه کتاب تبیان - امیر مقیمی