تبیان، دستیار زندگی
دو تیم به میانداری فکرمی کردند ولفگانگ اشتارک درحالی در پایان نیمه اول دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس سوت بازی را به صدا درآورد که دو تیم بیشتر در اندیشه حفظ میدان بودند و کمتر موقعیت خطرناکی بر روی دروازه ها خلق شد. با توج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه ی بازی استقلال پرسپولیس درهفته دهم لیگ برتر

دو تیم به میانداری فکرمی کردند


ولفگانگ اشتارک درحالی در پایان نیمه اول دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس سوت بازی را به صدا درآورد که دو تیم بیشتر در اندیشه حفظ میدان بودند و کمتر موقعیت خطرناکی بر روی دروازه ها خلق شد.

با توجه به اینکه در زمان برگزاری دیدار بارندگی شدت بسیاری داشت و البته بازی در یک روز غیر تعطیل برگزار می شد با حضور 80 هزار تماشاگر استقبال خوبی ازاین دیدار به عمل آمد.

* در ابتدای دیدار به هر دو مربی استقلال و پرسپولیس تندیسی از شهید حسین فهمیده به مناسبت هفته بسیج اهدا شد.

* اولین خطر را رضا عنایتی در دقیقه 12دیدار بر روی دروازه پرسپولیس خلق کرد و این در حالی بود که پرسپولیسی ها در آن دقایق چربش بیشتری بر حریف داشتند.

* نیکبخت واحدی یکی از ضعیف ترین بازیکنان این دیدار بود و درگیریهای او در کنار زمین سرانجام منجر به این شد که اشتارک یک کارت زرد به او نشان دهد.

* محمود فکری برای هفتمین بار در این دیدار با بازوبند کاپیتانی به میدان آمد.

* انصاریان در دقیقه 34 بازی یک توپ ار در کنار خط اوت به بیرون شوت کرد که چیزی نمانده بود به امیر قلعه نویی برخورد کند اما از او طلب عذرخواهی کرد که با استقبال مربی جوان استقلال همراه شد.

* در دقیقه 40 دیدار در یک صحنه فرزاد مجیدی می توانست به یاران کناری خود در محوطه جریمه پرسپولیس پاس بدهد که از انجام این کار صرفنظر کرد و همین موضوع سبب کشمکش بین مجیدی و دیگر استقلالی ها شد.

* اواخر نیمه اول دیدار اشتارک به اشتباه یک ضربه اوت به نفع پرسپولیس اعلام کرد که این موضوع خشم امیر قلعه نویی را برانگیخت.

* دیدار استقلال - پرسپولیس در نیمه اول در حالی به پایان رسید که در پایان این آمار به دست آمد:

موقعیت خطرناک: استقلال 2- پرسپولیس یک

درصد مالکیت توپ: پرسپولیس 51 درصد - استقلال 49 درصد

تعداد خطا: استقلال 15- پرسپولیس 7

کرنر: استقلال 5 - پرسپولیس صفر

نیمه مربیان را استقلال برد

تیم فوتبال استقلال در دقیقه 56 دربی موفق شد گل برتری را بر اثرجاماندن خط دفاعی پرسپولیس وارد دروازه این تیم کند و با پیروزی دراین دیداردوباره درکورس قهرمانی قرارگرفت.

تیم فوتبال استقلال درنیمه دوم با آرامش بیشتری به بازی پرداخت ودرنهایت مزد آرامش خود را گرفت. مصدومیت کریم باقری که با جابجایی منطقه بازیش با بهروز رهبری فرد، قصد داشت آهنگ تهاجمی تری به پرسپولیس بدهد سبب شد تا سرخپوشان توپ ومیدان را به حریف قدرتمند خود واگذارکرده و نتوانند گل خورده را جبران کنند.

* جواد کاظمیان در دقیقه 52 دیدار با یک شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کرد که واکنش عالی طالب لو مانع از فروریختن دروازه استقلال شد.

* فرزاد مجیدی که درنیمه اول بسیار پرانتقاد بازی کرده بود، دراین دیدار با پاس گلی که به رضا عنایتی داد، کارنامه خوبی را ازخود به جا گذاشت.

* کریم باقری در دقیقه 66 مصدوم شد، اما تلاش پزشکان پرسپولیس برای بازگرداندن او به زمین نتیجه نداد وسرانجام با 3 دقیقه تاخیر حاجی زاده به جای او وارد زمین شد.

* بی تردید مجتبی جباری در دیدارمقابل پرسپولیس بهترین بازیکن میدان بود و بارها وبارها با حرکات تکضرب خود مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرارداد.