تبیان، دستیار زندگی
رییس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار تیم ایران برابر نیجریه در 26 آبان خبر داد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران - نیجریه 26 آبان در آزادی

نیجریه

رییس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار تیم ایران برابر نیجریه در 26 آبان خبر داد.

عباس ترابیان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: یكشنبه قرارداد این بازی منعقد شد و تیم ملی نیجریه روز 26 آبان با تمامی ستارگانش در تهران به مصاف تیم ایران خواهد رفت.

وی افزود: تیم نیجریه معروف به عقابهای تیزچنگ است. این تیم در رنکینگ فیفا جایگاه سی ام را دارد. در جام جهانی 94، 98، 2002 و 2010 حضور فعالی داشته است. این تیم در جام جهانی 94 تیم بلغارستان را سه بر صفر شکست داد، 2 بر یک به آرژانتین باخت و یونان را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشت. در جام جهامی 98 همراه با اسپانیا، بلغارستان و پاراگوئه حضور داشت که برد شگفت انگیز این تیم به برد سه بر دو برابر اسپانیا بر می‌گردد. در جام جهانی 2002 با تیمهای سوئد، آرژانتین و انگلستان هم گروه بود و ماراتن این تیم با انگلیس که با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، معروف است. در 2010 این تیم باز در گروهی با آرژانتین، یونان و کره قرار گرفت. تیم نیجریه دو بار در المپیک حضور داشته، در المپیک آتلانتا طلا گرفت و در المپیک 2008 نقره گرفت. درسالهای 80 و 94 دو بار قهرمان آفریقا شده است.

وی درباره بازی‌های اخیر این تیم هم گفت: این در سوم مارچ 2010 با کنگو روبه رو شد که 5 بر دو برنده شد. سی می 2010 با کلمبیا یک بر یک شدند و ششم ژوئن کره شمالی را سه بر یک برده اند.

ترابیان درباره بازیکنان این تیم در بازی 26 آبان هم گفت: بخشی از بازیکنان صاحب نام شان که در بازی برابر ایران حضور دارند به این نام‌ها هستند: چی دی اودایا که 27 ساله در زسکا موسکو بازی می‌کند. تای تایهو 25 ساله که در مارسی فرانسه بازی می‌کند. ژوزف یوبو که کاپیتان تیم است و سی ساله در فنرباغچه بازی می‌کند. جان اوبی مایکل بازیکن 23 ساله چلسی، اوچه بازیکن 28 ساله آلمریا، دیکسون اوتوهو 28 ساله در فولام، استفان ساندی 22 ساله در والنسیا، آیلا یوسف بازیکن 26 ساله دیناموکیف، ویکتور اوبینا 23 ساله در وستهام، ابوفامی مارتینز 26 ساله بازیکن روبین كازان روسیه و پیدر اودم وینجیو 26 ساله در وست بروموویچ.

ترابیان

ترابیان در پاسخ به این سوال که آیا کارگزاری رسمی این بازی را ترتیب داد، گفت: چیزی که باید در کشور ما جا بیفتد این است که در فوتبال حرفه ای فوتبال دنیا این کارگزاران هستند که این بازیها را ترتیب می‌دهند.هیچ یک از کشورهای دارای سبک بالای فوتبال و شناخته شده خیلی به ندرت به صورت مستقیم با فدراسیون دیگر توافق می‌کند. لذا ما باید وارد بازار خرید و فروش این بازی‌های شویم و طبق تاکید فیفا باید از طرف کارگزار فیفا وارد شویم تا تمامی مراحل قانونی رعایت بشود. بنابراین ما هم باید سعی کنیم فوتبالمان را به این سمت هدایت کنیم. ما از طریق کارگزار وارد شدیم. ما با تمامی کارگزارانی که توانایی کارهای بزرگ داشته باشند، کار می‌کنیم و منحصر به شخص خاصی نمی‌کنیم. هر کس بتواند شرایط بهتری برای ما ایجاد کند با او کار می‌کنیم.

وی درباره گزینه های ایران هم گفت: ما قبل از نیجریه با پاراگوئه صحبت کرده بودیم و این کشور نشد. بعد با کامرون وارد مذاکره شدیم. خیلی نزدیک شدیم اما به دو دلیل نشد. سرمربی این کشور از طریق کارگزارش اعلام کرد که با تیم امیدش می‌آید که ما نپذیرفتیم، بعد تحت تاثیر فرانسه اعلام کرد که با ایران بازی نمی‌کند. بنابراین ما روی نیجریه کار کردیم و پس از آن که نیجریه رفع تعلیق شد با این کشور قرارداد بستیم.

ترابیان در پاسخ به این سوال که آیا این بازی برای ما هزینه دارد، گفت: قطعا این چنین است. ما هزینه ای را باید بپردازیم. با این حال شرایط خوبی است. ما به توافق رسیدیم که از طریق اسپانسرینگ این کار انجام بشود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این آخرین بازی ما در ایران خواهد بود چرا که دسامبر تیم به ابوظبی می‌رود و در کمپی اردو می‌زند. 28 یا 29 دسامبر با قطر بازی خواهیم داشت. محل دقیقی مشخص نشده و برای سوم یا چهارم ژانویه بازی دیگری با یک تیم خواهیم داشت.

وی افزود: قطبی در جریان کامل بازی با نیجریه است. چرا که به هر حال او مسوولیت تیم را بر عهده دارد.

هاشمیان در کنار مهدوی کیا

ترابیان درباره احتمال خداحافظی برخی بازیکنان ملی از جمله مهدوی کیا و هاشمیان هم گفت: به هر حال این بازی در کشور خودمان برگزار می شود و دست و بال‌مان باز است. اگر سرمربی تیم ملی بخواهد می‌شود. ما در امارات هم در حد توان مان هر کاری لازم بود برای کریم باقری کردیم. در اینجا باید از حرکت کاپیتان با اخلاق مان نکونام یاد کنیم که با وجود حساسیت اش بر روی شماره شش خودش این شماره را به باقری تقدیم کرد. او در ادامه خبر مذاکره با آرژانتین و اسپانیا را تکذیب کرد.

ترابیان درباره جلسه با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که امروز برگزار شد، گفت: آنها برای ویژن به ایران آمده اند تا وضعیت کارهای آکادمیک در فوتبال ایران را دنبال کنند.

ترابیان درباره زمان حضور بلاتر در ایران هم گفت: تاریخی را دادیم ولی برنامه بلاتر پر بود و دفتر وی عذرخواهی کرد و قرار شد تاریخی که بلاتر آماده است را به ما اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که رای ایران در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کیست؟ گفت: چند فدراسیون تقاضا کردند برای دیدار با ما بیایند، از جمله فدراسیون فوتبال ژاپن تا درباره این موارد صحبت کنند. اما آنچه که مسلم است، فدراسیون فوتبال متناسب با شرایطی که برای ما مهیا خواهد شد و این که چه کسی بیشتر می تواند برای فوتبال ما مفید باشد، قطعا به او رای خواهد داد. شخص خاصی مطرح نیست. بستگی به شرایط زمان و منافع فوتبال کشورمان خواهد داشت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری