تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال برزیل با شكست كوبا در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی جهان برای سومین بار پیاپی قهرمان شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل قهرمان جهان شد

والیبال برزیل قهرمان جهان شد

تیم ملی والیبال برزیل با شكست كوبا در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی جهان برای سومین بار پیاپی قهرمان شد.

به نقل از ایسنا، هفدهمین دوره مسابقات جهانی والیبال كه با حضور 24 تیم از 2 مهر آغاز شده بود با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های برزیل و كوبا در ورزشگاه دوازده هزار نفری پلاتوماتیكای شهر رم به پایان رسید.

هفتاد و هشتمین مسابقه این دوره در حضور 11605 تماشاگر ساعت 9 و 15 دقیقه به وقت محلی آغاز شد. جدال دو تیم یك ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید كه در پایان قدرت برزیلی‌ها بر مهارت تیم كوبا غلبه كرد و آنها توانستند در سه ست پیاپی و با امتیازهای (22 و 25)(14 و 25)(22 و 21) با شكست حریف خود قهرمان این دوره از مسابقات جهانی شوند.

برزیل با سرویس‌های موریلو و آبشارهای ویسوتو ست نخست را با برتری 2 بر یك آغاز كرد و سپس این برتری را به امتیاز 5-2 افزایش داد. آبشار سیمون نتیجه 6 بر 3 را بر تابلوی نتایج ثبت كرد اما در ادامه برزیل با سرویس عالی دانته آمارال زودتر از كوبا به امتیاز 8 رسید و نخستین وقت استراحت فنی را به دست آورد.

برزیل در این دیدار با دفاع‌های پی‌در پی از سوی لوكاس، دانته و رزنده و آبشارهای ویستو در شرایطی استثنایی قرار داشت. كوبا كه در شرایط سختی قرار گرفته بود با چند آبشار توسط له‌آل و سیمون اختلاف را كم كرد و نتیجه 18 بر 12 شد. فرناندو هرناندس در دفاع روی تور موفق بود و كوبا فاصله امتیازها را به دو كاهش داد، اما پس از درخواست وقت استراحت از سوی رزندو، این برزیل بود كه این ست را با حساب 25 بر 22 به سود خود پایان داد. لئون 17 ساله از تیم كوبا با پنج امتیازی كه به دست آورد، امتیازآورترین بازیكن این ست شناخته شد.

والیبال برزیل قهرمان جهان شد

ست دوم با امتیازهای ویران كننده از سوی برزیلی‌ها آغاز شد، سلسائو در این ست با امتیاز 7-1 از حریف پیشی گرفت و این اختلاف امتیاز را مدیون خطاهای مكرر سرویس از سوی كوبایی‌ها و دفاع روی تور ضعیف این تیم بود. سیمون در چند صحنه خوب كار كرد و چند امتیاز به دست آورد اما اختلاف آنقدر زیاد بود كه غیرممكن به نظر می‌رسید كوبا بتواند سیستم دفاع قدرتمند برزیل را از كار بیندازد. كوبا تلاش زیادی كرد تا به بازی برگردد اما 36 درصد موفقیت در خط حمله چیزی نبود كه بتوان با آن بر برزیل غلبه كرد. دانته با چند دفاع پیاپی اختلاف را در امتیاز 4 به 10 رساند و ویسوتو هم امتیاز پایانی ست را به نام خود ثبت كرد.

كوبا در ست سوم با پشتكار و انگیزه زیاد كار را خوب آغاز كرد و تا امتیاز 7 پا به پای برزیل پیش رفت، اما باز هم برزیل بود كه با رسیدن به امتیاز 8 نخستین وقت استراحت فنی ست را به دست آورد. آبشارهای محكم و كوبنده لنون و 9 امتیازی كه این بازیكن در این ست به دست آورد برای برتری كوبا كافی نبود چرا كه 36 درصد موفقیت در دریافت اول كار را برای این تیم بسیار دشوار كرده بود.

دفاع منسجم برزیل متشكل از بازیكنانی مانند سانتانا، برونو و موریلو حساب كار را 24-22 به سود برزیل رقم زد و ویسوتو همانند ست گذشته امتیاز پایانی را به دست آورد تا برزیل مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد.

كوبا كه به عنوان جوانترین تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها شناخته شد در سال 1990 به فینال رسید كه با باخت برابر ایتالیا نایب قهرمان مسابقات جهانی شد. این تیم جوان به مصاف برزیلی می‌رفت كه در سالهای 2002 و 2006 قهرمانی رقابت‌های جهانی را از آن خود كرده بود و همچنین در 10 سال گذشته 8 بار به قهرمانی مسابقات لیگ جهانی دست یافته بود. داوری این دیدار را سوكولوامیت از تركیه و سان تی سیمونه از ایتالیا برعهده داشتند.

والیبال برزیل قهرمان جهان شد

برزیل با تركیب اصلی برنو رزنده، لئوناردو ویسوتو، موریلو اندرس، رودریگو سانتانا، لوكاس سات كامت، دانته آمارال و داسیلوا، بعدایت برناردو رزنده موفق شد در مجموع 75 امتیاز از آن خود كند.

همچنین كوبا با تركیب اصلی ویل فردولئون، یواندی لئال، روبرتو كامخو، روبرت لندی سیمون، رایدل هیرئزوئلو، فرناندو هرناندز به مربیگری اورلاندو بلك وود در مجموع 58 امتیاز كسب كرد.

لئوناردو ویسوتو با كسب 19 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیكن این دیدار شناخته شد. در تیم كوبا نیز ویل فردولئون توانست 15 امتیاز به دست آورد.

قهرمان 3 دوره مسابقات جهانی برای رسیدن به فینال در دیدار نیمه نهایی تیم میزبان را از پیش رو برداشته بود. كوبا نیز با شكست صربستان به این مرحله راه یافت.

ملی‌پوشان برزیلی و كوبایی در حالی در آخرین دیدار این دوره از رقابت‌ها با هم بازی كردند كه پیش از این در مرحله مقدماتی كوبا موفق به شكست برزیل با نتیجه 3 بر 2 شده بود كه سلسائو در فینال به نوعی انتقام شكست مرحله گروهی را نیز گرفت.

در دیگر بازی یكشنبه شب میزبان مسابقات كه در دور مقدماتی به سختی و در حالی كه بازی به گیم پنجم كشیده شد توانسته بود ایران را شكست دهد در دیدار رده‌بندی با باخت برابر صربستان در رده چهارم قرار گرفت.

رده‌بندی 12 تیم اول این ر قابت‌ها به شرح زیر است:

برزیل، كوبا، صربستان، ایتالیا، روسیه، آمریكا، بلغارستان، آلمان، آرژانتین، چك، فرانسه و اسپانیا.

والیبال برزیل قهرمان جهان شدوالیبال برزیل قهرمان جهان شد

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری