تبیان، دستیار زندگی
آرین منش به نقل از وزیر علوم ادامه تغییرات مدیریتی در دانشگاه ها را منتفی ندانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر رؤسای دانشگاه در طرح حجاب

بخش سیاسی-نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر علوم خبر داد که برکناری برخی روسای دانشگاه ها در چند وقت اخیر در راستای قانون عفاف و حجاب بوده است.

جواد آرین منش

جواد آرین منش در خصوص روند اجرای قانون عفاف و حجاب تصریح کرد: با تصمیم کمیسیون فرهنگی حدود 26 دستگاهی که در اجرای قانون عفاف و حجاب نقش دارند قرار است نوبت به نوبت در کمیسیون حاضر شوند و گزارش عملکرد دستگاه خود را در این باره ارائه دهند و در خصوص اقدامات در دستور کار نیز توضیح بدهند.

وی یادآور شد: این اقدام بعد از طرح سئوال 40 نماینده از وزیر کشور در رابطه با اجرای قانون عفاف و حجاب در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و در این راستا وزیر کشور اقداماتی را در دستور کار قرار داد و دبیرخانه اجرای این قانون را ایجاد کرد.

نماینده مشهد تصریح کرد: تا کنون عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در جلسه حاضر شده اند و در رابطه با عملکرد خود توضیح داده اند و فردا سه شنبه وزیر آموزش و پرورش در این رابطه در کمیسیون فرهنگی حضور می یابد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر علوم چندی قبل در جلسه کمیسیون فرهنگی حضور یافت و در رابطه با علت عدم اجرای قانون عفاف و حجاب توضیحاتی ارائه کرد و کم کاری برخی روسای دانشگاه ها را علت این مشکل عنوان کرد و نیز اعلام نمود برکناری و تغییر برخی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب بوده چرا که برخی مدیران قبلی دانشگاه ها اعتقادی به امور فرهنگی نداشته اند.

آرین منش به نقل از وزیر علوم ادامه تغییرات مدیریتی در دانشگاه ها را منتفی ندانست.

وی تاکید کرد: اگر نتایج گزارش مسئولان سازمان ها مشخص کند که همکاری جدی در اجرای قانون عفاف و حجاب صورت نگرفته مجلس از اهرم های دیگر نظارتی خود در این باره استفاده خواهد کرد.

منبع:مهر

تنظیم:سعید آقازاده