تبیان، دستیار زندگی
t; در شبکه دو سیما  عروسکهای فانتزی، نوه ترسو را شجاع بار می آورند سریال 13 قسمتی" قصه های مادر بزرگ" به کارگردانی امیر فیضی، برای پخش در ایام نوروز در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در درست تولید است. "...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ساخت مجموعه تلویزیونی "قصه های مادر بزرگ" در شبکه دو سیما

عروسکهای فانتزی، نوه ترسو را شجاع بار می آورند

سریال 13 قسمتی" قصه های مادر بزرگ" به کارگردانی امیر فیضی، برای پخش در ایام نوروز در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در درست تولید است.

" قصه های مادر بزرگ" در ادامه مجموعه "میهمان ناخوانده" است که چندی پیش به کارگردانی امیر فیضی از شبکه دو سیما پخش شد.

ماجراهای مجموعه " قصه های مادر بزرگ" از زمانی شروع می شود که کوچکترین نوه  مادر بزرگ که خیلی ترسو بوده  و اعتماد به نفس ندارد، مجبور می شود چند روزی را در خانه قدیمی که متعلق به مادر بزرگ است، زندگی کند. در این چند روز برای او اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود نوه ترسو، شجاع شود.

امیر فیضی، کارگردان " قصه های مادربزرگ " با اشاره به این نکته که هدف اصلی او از ساخت این مجموعه، دادن اعتماد به نفس به بچه هاست، درباره ساختار این مجموعه گفت: علاوه بر شخصیت های عروسکی ، مانند جوجه اردک و گربه ها که در مجموعه "میهمان ناخوانده "حضور داشتند، در هر قسمت مجموعه " قصه های مادربزرگ " ، تعدادی شخصیت فانتزی- عروسکی وارد قصه می شوند و با پایان گرفتن هر قسمت، آنها نیز می روند.

فیضی درباره چگونگی شکل گیری شخصیت های عروسکی گفت : نوه مادر بزرگ در خانه قدیمی کتابی پیدا می کند و روح مادر بزرگ سعی می کند با زنده کردن شخصیت های کتاب در ذهن نوه خود، به او اعتماد به نفس لازم را برای ادامه زندگی بدهد.

کارگردان مجموعه "سنجد" با بیان این مطلب که 4 تا 5 دقیقه از هر قسمت 25 دقیقه ای مجموعه "قصه های مادر بزرگ" موزیکال است، گفت: یک شخصیت عروسکی و آواز خوان در تمامی قسمتهای مجموعه حضور دارد که  ترانه های شادی را اجرا می کند.

برخی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از:

عروسک ساز: محمد اعلمی

عروسک گردان: محمد اعلمی، مرجان احمدی، علی افشاری، علی ابوترابی و شیوا ابراهیمی

تصویربردار: اصغر کرم پور

موسیقی : بابک شرافتی

صدابردار: محسن منوچهری

بازیگران : رضا صادقی، بابک صالحی، رضا شفیعی جم، شیرین بینا، سیاوش مفیدی و دریا لطافت

به نقل از روزنامه جام جم

شماره 784