تبیان، دستیار زندگی
ماه رمضان تمام شد اما قصه روحهای سرگردان تلویزیون هنوز تمام نشده و بزودی یکی از آنها در سریال تلویزیونی «روح مهربان» حلول خواهد کرد. مدتی است که بینندگان تلویزیون در شبکه های مختلف با انواع و اقسام موجودات ماورایی آشنا شده ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهزاد فراهانی «روح مهربان» را به تلویزیون می آورد


ماه رمضان تمام شد اما قصه روحهای سرگردان تلویزیون هنوز تمام نشده و بزودی یکی از آنها در سریال تلویزیونی «روح مهربان» حلول خواهد کرد.

مدتی است که بینندگان تلویزیون در شبکه های مختلف با انواع و اقسام موجودات ماورایی آشنا شده اند ، اگر شما از مشتاقان چنین آثاری هستید ، می توانید از این به بعد چهارشنبه شبها از شبکه یک سیما بیننده سریال روح مهربان باشید.این سریال ساخته امیر قویدل است کارگردانی که در تلویزیون تنها یک سریال پلیسی به نام دایره تردید ساخته و بیشتر فعالیت هایش در سینما متمرکز بوده است ، از فیلمهای او می توان به ترن ، میرزا کوچک خان ، رخساره ، دل نمک و بندر مه آلود اشاره کرد. موضوع این سریال جدی است و برای به تصویر کشیدن داستان ، بدون توسل به شیوه های تکنیکی ، تلاش شده تا داستان به فضایی واقعی نزدیک شود، به گونه ای که هنگام ظهور و حلول روح ، دیگر تکنیک های رایج همچون انتشار دود اطراف روح به کار نرفته است.

در این سریال ماجرا از جایی آغاز می شود که روح میرزا علی اکبرخان که فردی متدین است ، پس از فوتش در خانه اش ظهور می کند. نوه او که دختری شیرین زبان و حساس با نام سوگول است ، به همه می گوید که علی اکبرخان نمرده و او همیشه او را می بیند. بهزاد فراهانی در "روح مهربان" در نقش میرزا علی اکبر ، ثریا قاسمی در نقش اختر همسر او ، عبدالرضا زهره کرمانی در نقش معین پسر خانواده و پوپک گلدره در نقش دختر و شقایق ناظری در نقش سوگول ، یک گروه از بازیگران این سریال هستند.محمد کاسبی در نقش جلال ، مریم معترف در نقش سیمین زن جلال ، اردلان شجاع کاوه در نقش جهانگیر داماد جلال ، لیلا بوشهری در نقش دختر بزرگ خانواده و مارال فرجاد نیز در نقش رویا دختر کوچک خانواده ، بازیگران خانواده جلال هستند. این ترکیب به این دلیل است که بخش عمده ای از ماجراهای این سریال در جمع اعضای این دو خانواده رخ می دهد. روح مهربان را راما قویدل تدوین کرده ، فیلمنامه اولیه این سریال را شهاب ملت خواه نوشته ، حسن مشکلاتی آن را باز نویسی کرده و در آخرین مرحله نیز محمدهادی کریمی فیلمنامه را بازنویسی نهایی کرده است.

در تولید این سریال داستانی ، حمید روزبهانی به عنوان مدیرتصویربرداری حضور داشته است. بهروز معاونیان صداهای فیلم را ثبت و ضبط کرده ، رضا مهاجر نورپرداز بوده و حمید عرب شهیری طراحی صحنه و لباس ، مرتضی ضرابی مسوولیت طراحی گریم و ذبیح الله اجاقلو نیز تهیه کار را به عهده داشته است.

البته احتمالا این هفته شاهد خلاصه ای از سریال فصل زرد خواهید بود و ممکن است برنامه نقد اول هم 2 قسمت از برنامه خود را به بررسی این سریال اختصاص دهد. پس از آن ، این سریال را چهارشنبه شبها خواهید دید.

مطالب مرتبط

g>

بهزاد فراهانی خبر داد: شورای داوری خانه تئاتر تشكیل می‌شود

شورای عالی خانه هنرمندان انتخاب شد

منبع : جام جم