تبیان، دستیار زندگی
یک تکه خمیر مدل سازی پلاستیسین بردارید، آن را به شکل توپ دربیاورید، سپس آن را روی یک سطح طوری پهن کنید که سطح آن صاف و ضخامتش حدود 2 سانتی متر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فسیل بسازید!!!

اگر دوست دارید چیزی را که برایتان جالب است، به فسیل تبدیل کنید، در این کار علمی با ما همراه شوید.

وسایل مورد نیاز

_خمیر مدل سازی پلاستیسین

_دو عدد فنجان کاغذی

_شی ای که شما دوست دارید برای اثر فسیلی استفاده کنید.

_گچ مجسمه سازی

_آب

فسیل

دستورالعمل

1- یک تکه خمیر مدل سازی پلاستیسین بردارید، آن را به شکل توپ دربیاورید، سپس آن را روی یک سطح طوری پهن کنید که سطح آن صاف و ضخامتش حدود 2 سانتی متر شود.

2- پلاستیسین را داخل یک فنجان کاغذی قرار دهید. سطح صاف آن باید رو به بالا باشد. شی مورد نظر را به دقت روی پلاستیسین فشار دهید تا کاملاً داخل آن فرو رود.

3- به آرامی شی را از پلاستیسین جدا کنید. شما می توانید اثر شی را روی آن ببینید.

4- نصف فنجان گچ مجسمه سازی داخل فنجان کاغذی دیگر بریزید. یک چهارم فنجان آب به گچ مجسمه سازی اضافه کنید  و آن را به هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست بیاورید. به مدت دو دقیقه به مخلوط دست نزنید.

5-   وقتی مخلوط شما سفت شد، آن را روی پلاستیسین بریزید. مخلوط را رها کنید تا گچ مجسمه سازی خشک شود.

6- وقتی گچ مجسمه سازی کاملاً خشک شد، فنجان کاغذی را پاره کنید و پلاستیسین و گچ مجسمه سازی را از داخل آن خارج کنید. آن را در یک مکان خشک و گرم قرار دهید و از دیدن آن لذت ببرید.

چه اتفاقی افتاد؟

فسیل ها اطلاعاتی مفید در مورد گذشته  در اختیار ما قرار می دهند. فسیل شما تنها اثر یک شی می باشد اما فسیل هایی که دانشمندان پیدا می کنند به دوران زندگی دایناسورها برمی گردد. این فسیل ها به دیرین شناسان (دانشمندانی که فسیل ها را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند) اجازه می دهد تا زندگی میلیون ها سال قبل را مورد بررسی قرار دهند. فسیل های شما تنها نشانه ی دقت و خلاقیت شما می باشد.

ترجمه: نعیمه درویشی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.