تبیان، دستیار زندگی
اصفهانی‌ها در صدر ایستادند پیروزی پرگل «ضد فوتبال» در انزلی! دربی و هفته‌ای سخت برای بازنده هفته‌ی دهم لیگ برتر، با تداوم روند موفقیت‌های دو تیم اصفهانی و سایپا تهران پیگیری شد، ضمن آن كه دربی بزرگ تهران نیز با یك روز تاخیر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته‌ی دهم لیگ برترفوتبال ایران

اصفهانی‌ها در صدر ایستادند
پیروزی پرگل «ضد فوتبال» در انزلی!
دربی و هفته‌ای سخت برای بازنده


هفته‌ی دهم لیگ برتر، با تداوم روند موفقیت‌های دو تیم اصفهانی و سایپا تهران پیگیری شد، ضمن آن كه دربی بزرگ تهران نیز با یك روز تاخیر امروز برگزار می‌شود.

در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان تیم فوتبال ذوب‌آهن میزبان فولاد خوزستان بود، شاگردان رسول كربكندی كه تبحر خاصی در شكست دادن فولاد دارند این بار نیز قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ برتر را شكست دادند.

زوج رجب زاده و داسیلوا در خط حمله ذوب‌آهن نشان داد كه مهم‌ترین مشكل این تیم كه بی‌دقتی در استفاده از فرصت‌ها بود را برطرف ساخته است و پیروزی سه بر یك برابر فولاد نیز تا اندازه‌ زیادی مرهون این دو بازیكن بود. با كسب این نتیجه ذوب‌آهن در پایان هفته‌ی دهم با 21 امتیاز در صدر جدول ایستاد.

فولاد خوزستان نیز پس از چندین پیروزی، بار دیگر شكست خورد تا با 14 امتیاز در رده‌ی ششم جدول باقی بماند.

سپاهان اصفهان نیز در آبادان میزبان خود استقلال اهواز را با نتیجه 3 بر یك شكست داد، شاگردان تاوارس برزیلی همانند تیم همشهری خود بازی روان و قابل قبولی را ارایه دادند، با كسب این نتیجه مشخص شد كه استقلال اهواز با تكرار اشتباهات فصل گذشته، این فصل نیز امید چندانی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان نخواهد داشت.

سپاهان اصفهان كه در حال حاضر نزدیك ترین تعقیب كننده ذوب‌آهن در صدر جدول است با 19 امتیاز در مكان دوم ایستاد و استقلال اهواز نیز با 13 امتیاز در رده‌ی هفتم باقی ماند.

دو تیم همسایه‌ی تهران نیز در اكباتان امتیازها را تقسیم كردند. پاس و راه‌آهن تهران پس از نود دقیقه تلاش به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند، البته شاگردان فیروز كریمی بیش از حریف از كسب تك امتیاز بازی رضایت دارند چراكه با لطف شكست ملوان با یك پله صعود در مكان هشتم جدول ایستادند. بازیكنان پاس كه سه هفته است پیروز نمی‌شوند نیز با دو پله سقوط در مكان چهارم قرار گرفتند.

سایپا، تیمی كه در ابتدای فصل با قضاوت‌های عجولانه به ضد فوتبال متهم می‌شد با چهار گل ملوان را در انزلی شكست داد تا با 17 امتیاز در مكان سوم جدول قرار گیرد، در حال حاضر سایپا با 16 گل زده یكی از بهترین خط حمله‌های لیگ برتر را در اختیار دارد و با حركتی منطقی، متعادل و دوری گزیدن از حاشیه‌هایی كه در فصل گذشته بلای جان این تیم شد در میان مدعیان بالای جدول قرار گرفته است.

ملوان انزلی نیز روند پرفراز و نشیبی را در لیگ برتر ادامه می‌دهد، شاگردان ایراندوست به هیچ وجه انتظار چنین شكستی را نداشتند و ممكن است این نتیجه بار دیگر روحیه بازیكنان جوان این تیم را متزلزل سازد، ملوان با شكست روز گذشته یك پله در جدول پایین آمد و در رده‌ی دهم ایستاد.

در مشهد نیز ابومسلم خراسان و فجر شهید سپاسی شیراز به تساوی بدون گل دست یافتند، این دو تیم پس از عبور از شرایط بحرانی، طی دو هفته گذشته نتایج خوبی را به دست آورده بودند و شاید تساوی بهترین نتیجه‌ای بود كه می‌توانست از بروز بحران مجدد در یكی از این دو تیم جلوگیری كند.

پس از تقسیم امتیازها در بازی روز پنج شنبه، ابومسلم با 8 امتیاز در قعر جدول ایستاد و فجر شهید سپاسی شیراز نیز با 10 امتیاز در مكان دوازدهم قرار گرفت.

برق شیراز نیز بار دیگر به لیگ بازگشت، آنها كه از هفته‌ی هفتم با شكست شش بر صفر برابر سایپا دچار شوك شده بودند توانستند شهید قندی یزد را با یك گل شكست دهند و با 10 امتیاز در مكان چهاردهم جدول قرار گیرند.

صباباتری نیز در ورزشگاه رباط كریم تهران شموشك نوشهر را با 2 گل شكست داد، بازی خوب یحیی گل محمدی در این دیدار سبب شد تا سرمربی شموشك پس از پایان بازی وی را پیروز واقعی میدان بنامد.

با كسب این نتیجه شموشك با 9 امتیاز در مكان پانزدهم جدول قرار گرفت و صباباتری نیز كه روند صعودی را طی می‌كند به مكان نهم جدول صعود كرد.

استقلال ـ پرسپولیس تهران (ورزشگاه آزادی)

آخرین دیدار هفته‌ی دهم روز شنبه میان استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود، دو تیم آخرین تمرینات و برنامه‌ریزی‌ها را برای موفقیت در دربی تهران انجام می‌دهند. دیدار سنتی این دو تیم حتی در زمان‌هایی كه جنبه‌ی تشریفاتی داشته برای تماشاگران جذاب و دلنشین بوده است.

پرسپولیس پس از آغازی ناامید كننده، دو هفته است كه به شرایط طبیعی بازگشته، پیروزی برابر برق و بازی قابل قبول این تیم در برابر صباباتری روحیه و انگیزه‌ی ویژه‌ای را در میان كادر فنی، بازیكنان و هواداران این تیم ایجاد كرده است.

در سوی دیگر میدان استقلال پس از چند بازی موفق، سه هفته‌ی گذشته را بدون پیروزی پشت سر گذاشته است و به همین دلیل شاگردان قلعه‌نویی و خود این مربی حساب ویژه‌ای بر روی دربی تهران باز كرده‌اند، قلعه نویی طی دو فصل گذشته دو بار پرسپولیس و تماشاگرانش را مغموم به خانه فرستاده، بدون آن كه شكستی در كارنامه داشته باشد، در هر صورت در دیداری كه برخی كارشناسان آن را نبرد میان علی پروین و امیر قلعه‌نویی می‌دانند مرد بازنده هفته سختی را پیش رو خواهد داشت.