تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری ایرنا نفرات برتر و برگزیدگان بخش‌های مختلف سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در مراسم اختتامیه كه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی ( ره )برگزار شد ، معرفی و از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیدگان سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم معرفی شدند


خبرگزاری ایرنا

نفرات برتر و برگزیدگان بخش‌های مختلف سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در مراسم اختتامیه كه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی ( ره )برگزار شد ، معرفی و از آنان تجلیل شد.

در حوزه تالیف كتاب " المعجم فی فقه القرآن و سربلاغته " تالیف انتشارات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی زیرنظر استاد محمد واعظ زاده به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

همچنین آیت‌الله اكبر هاشمی‌رفسنجانی و محققان مركز فرهنگ و معارف قرآن به خاطر تالیف " فرهنگ قرآن " به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

رتبه دوم این حوزه به لغتنامه قرآن كریم تالیف دكتر محمود عادل‌سبزواری و رتبه سوم به زبان دین و قرآن تالیف ابوالفضل ساجدی اختصاص یافت.

در حوزه ترجمه نیز رتبه اول به محمدحسن بحری برای ترجمه " تاویل مشكل القران " و رتبه دوم به موسی دانش برای ترجمه " تفسیر الكاشف " و رتبه سوم به محمدرضا حاج‌اسماعیلی برای ترجمه قرائت‌های هفت گانه اختصاص یافت.

همچنین در حوزه تصحیح حسین‌علی تركمانی برای تصحیح و نقد مقدمه كتاب " نفحات الرحمن " و محمدعلی مهدوی‌راد ، فتح‌الله نجازرادگان و علی فاضلی برای تصحیح " تراث الشیعه القرآنی " به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

دربخش مقالات برگزیده درتالیف، مقاله آغازین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) از محمدعلی مهدوی‌راد ، مقاله داستان آدم‌ابوالبشر در نگاه دانشمندان اسلامی اثر مجید صالحی و مقاله مقایسه و نقد دایره‌المعارف‌های قرآنی از محمدعلی رضایی‌اصفهانی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در بخش ترجمه نیز محمد كاظم شاكر برای ترجمه كتاب " عیسی(ع) در قرآن " و مسعود انصاری برای ترجمه " گوه‌گونی رنگ در قرآن " به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

دربخش هنری و در رشته نستعلیق " محمد جوادزاده "،در رشته نسخ " محمدعلی قربانی" ، در رشته معلی " محسن ابراهیمی"، در رشته سفال " سیدحسین بیطرف" ، در رشته قطاعی " چنگیز سلیمان‌زاده "، در رشته باتیك " مریم گشاده‌رو " ،در رشته شیشه " مریم وفایی"، در رشته میناكاری "كامران آراسته"، در رشته نقاشی " محمد تاتاری"، در رشته معرق "علیرضا روزی‌طلب" ، در رشته معرق فلز " محمدسعید پرورش " و در رشته تذهیب " فریدون فخری " به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

گفتنی است جوایز نفرات برتر و برگزیدگان سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم توسط رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان اهدا شد.

روابط عمومی موسسه تبیان