تبیان، دستیار زندگی
معنوی در هنر معاصر  مشارکت در مرمت بناهای تاریخی مراغه  " کانسپچوال آرت " در " پاورچین " همایش نشانه های معنوی در هنر معاصر تهران – نخستین همایش نشانه های معنوی در هنر معاصر، عصر روز یکشنبه در تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش نشانه های معنوی در هنر معاصر

مشارکت در مرمت بناهای تاریخی مراغه

" کانسپچوال آرت " در " پاورچین "

همایش نشانه های معنوی در هنر معاصر

تهران – نخستین همایش نشانه های معنوی در هنر معاصر، عصر روز یکشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری گشایش یافت. به گزارش شبکه خبر، ابهام زدایی از هنر جدید ، نگاهی نو به هنر دینی ، جستجوی راهکارهایی نو و کاربردی ، و آسیب شناسی در هنر امروز و هنر دینی از جمله اهداف برگزاری این نشست اعلام شده است  . در این همایش ، بیش از 20 مقاله از استادان و صاحبان نظر ارائه خواهد شد . نمایش فیلم ، برگزاری میزگرد و بررسی مقالات و سخنرانی های ارائه شده نیز از دیگر برنامه های این همایش است.

مشارکت در مرمت بناهای تاریخی مراغه

تهران – سرمایه گزاران برای مرمت و باز سازی بناهای قدیمی و تاریخی مراغه حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سرپرست اداره میراث فرهنگی مراغه بااعلام این خبر گفت: در مراغه تعداد زیادی از بناهای قدیمی و تاریخی شامل کاروانسرا، حمام ، خانه سرا به صورت متروکه وجود دارد که می توان از آن به عنوان فضای اداری - ورزشی ، آموزشی ، فرهنگسرا و تجاری استفاده کرد.

زواری افزود: سرمایه گزاران می توانند درمرمب این بنا از تسهیلات بانکی با بهره کم و نظارت فنی ، طراحی و تامین مصالح مورد نیاز از سازمان میراث فرهنگی استفاده کنند.

" کانسپچوال آرت " در " پاورچین "

سریال تلویزیونی "پاورچین" به کارگردانی مهران مدیری که هم اکنون پر مخاطبترین برنامه تلویزیونی است در یکی از آخرین برنامه های خود به طور مستقیم به نمایشگاه "کانسپچوال آرت" (هنر مفهومی) که چندی پیش در تهران برگزار شد پرداخت.

اصولاً یکی از راه های تبلیغ و تشویق مردم به دین ، آثار هنری خاصی چون هنرهای تجسمی، تبلیغ غیر مستقیم از طریق سریال و فیلم های تلویزیونی است که همواره نسبت به کم کاری صدا و سیما در این زمینه، انتقادات فراوانی شده بود.

در برنامه " پاورچین" ، طغرل یکی از شخصیت های اصلی ، نمایشگاه هنر مفهومی را گرته برداری سطحی از آثار غربی عنوان می کند و شخصیت دیگری در پاسخ، می گوید که البته آثار بسیار خوبی نیز در این نمایشگاه وجود داشته است .

گفتنی است یکی از دلایل عدم استقبال مخاطبان ایرانی از آثار هنری به خصوص آثار خاصی چون هنرهای تجسمی ، فقدان تبلیغات کار آمد و درست در این زمینه بوده است.

یکی از بهترین راه های تبلیغ این آثار، تبلیغ غیر مستقیم از طریق برنامه های تلویزیونی است که می تواند با فرهنگسازی در این زمینه ، مخاطب عام را ترغیب به تماشای این آثار کند.

در برنامه اخیر " پاورچین" رفتن به نمایشگاه "کانسپچوال آرت" به عنوان یک ارزش تبلیغ شده بود.