تبیان، دستیار زندگی
این عارف سال‌های جبهه و جنگ در ادامه، ریسمان نجات از خطرات دنیا را نماز برمی‌شمرد و می‌گوید: شهدا چون با نماز مأنوس بودند آسمانی شدند آنها با سجاده خاكی خود تاریخ اخلاص و بندگی را تكرار كردند و روزی‌ خوار ابدی سفره پربركت الهی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیرترین رزمنده دفاع مقدس

حاج صفرقلی رحمانیان، پیرترین رزمنده دفاع مقدس در اثر خونریزی معده در بیمارستان فسا بستری شد.

پیرترین رزمنده دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، پیر 105 ساله جبهه‌ها كه مأنوس با نماز و سجاده و خاطرات همرزمان شهیدش است در حالی كه هفته دفاع مقدس را پشت سر می‌گذاریم بر روی تخت بیمارستان قرار دارد و در خلوت با خدای خود روزهای خوب عبادت و بندگی و روزهای پیوستگی به خیل رزمندگان اسلام را مرور می‌كند.

حاج صفرقلی رحمانیان كه با زحمت صحبت می‌كند در خصوص حماسه دفاع مقدس می‌گوید:

فرهنگ دفاع مقدس تواضع، قناعت، رشادت و از خودگذشتگی و مهربانی و عبادت خدا و سجاده خاكی جبهه‌ها بود و باید سعی كنیم این صفات نیكو را اشاعه دهیم.

وی افزود:

كسی كه این صفات را درخود حفظ كرده باشد، دروغ نمی‌گوید، به بیت‌المال مسلمین دست نمی‌زند، دست محتاجان را می‌گیرد. با مردم مهربان است، اهل صبر است، هم‌چون روزهای سخت جنگ در خرمشهر اهل توكل است، مثل روزهای محاصره آبادان اهل مقاومت و پایداری است، همانند فتح خرمشهر اوج ایثارگری و رشادت است، هم‌ چون خیبر و مجنون اهل ‌زدن به دریای معرفت است، مانند كربلای پنج، اطلاعت ‌پذیر ولی امر است، مانند والفجر هشت در دفاع از حریم دین به خود تردید راه نمی‌دهد و مثل عملیات مرصاد دشمن‌ شناس است.

وی مرام بچه‌های جنگ را مانند خاكریز‌های بلند دفاع توصیف می‌كند كه قامت استوارشان مانع از سقوط میهن اسلامی در برابر دشمن بود و صفای باطن آنها هم ‌چون نخل‌های سرسبز كنار اروند با طبعی شیرین مانند رطب های پرثمرش، روحیه بخش می‌شد.

این عارف سال‌های جبهه و جنگ در ادامه، ریسمان نجات از خطرات دنیا را نماز برمی‌شمرد و می‌گوید: شهدا چون با نماز مأنوس بودند آسمانی شدند آنها با سجاده خاكی خود تاریخ اخلاص و بندگی را تكرار كردند و روزی‌ خوار ابدی سفره پربركت الهی شدند.

این عارف سال‌های جبهه و جنگ در ادامه، ریسمان نجات از خطرات دنیا را نماز برمی‌شمرد و می‌گوید: شهدا چون با نماز مأنوس بودند آسمانی شدند آنها با سجاده خاكی خود تاریخ اخلاص و بندگی را تكرار كردند و روزی‌ خوار ابدی سفره پربركت الهی شدند

نادر دریابان پژوهشگر دفاع مقدس از همه پیشكسوتان جهاد و شهادت و همه مردم ایران درخواست كرد: برای سلامتی این عاشق خدا و نماز دعا كنند.

وی از حاج صفرقلی رحمانیان به عنوان یكی از نمادهای دفاع مقدس یاد می‌كند كه معرفت را در جبهه‌ها یافته و مزد سال‌های بندگی و انس با نماز را در كنار خاكریز‌های معرفت و با شهیدان دریافت كرده است.

لازم به ذکر است «حاج صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دفاع مقدس متولد 1285 هجری شمسی كه هم اكنون 105سال دارد، اما خودش می گوید كه آن زمان برایش دیر شناسنامه گرفته اند و سن واقعی اش را حدود 114 سال می داند. در شهرستان فسا زندگی می كند، در عین اشتغال به كار كشاورزی و كارگری، به مدت 66 ماه در دهه هفتم عمر پربركت خویش در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است. او مصداق زاهد شب و شیر روز است و كارنامه دوران جوانی اش نیز مانند امروزش درخشان است. در سال 1388 به همت مركز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و شركت پست جمهوری اسلامی ایران تمبر بزرگداشت پیرترین رزمنده دفاع مقدس با تصویر او چاپ و در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

تنظیم : فرهنگ پایدار ی تبیان