تبیان، دستیار زندگی
اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید وعلاقه ای به استفاده از داروهای شیمیایی ندارید، راه را درست آمده اید. کتاب یکصد گیاه معجزه گر که در سه جلد چاپ شده، نوشته دکتر سهراب خوش بین برای درمان بیماری ها توسط گیاه درمانی در دسترس شما می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروی شیمیایی چرا؟
عطاری هندی شیعه

اگر به سلامتی  خود اهمیت می دهید وعلاقه ای به استفاده از داروهای شیمیایی ندارید، راه را درست آمده اید.

کتاب یکصد گیاه معجزه گر که در سه جلد چاپ شده، نوشته دکتر سهراب خوش بین و شامل مطالبی چون گیاه درمانی ،روشهای طبیعی، پیش گیری و درمان بیماری ها با استفاده از گیاهان دارویی است.

اخلاط جهار گانه، سردی و گرمی :

طب قدیم ایران بر اساس طب یونانی بنا شده و بر پایه اخلاط چهار گانه بنا گذارده شده است.

بقراط پدر علم طب عقیده داشت که خون از چهار قسمت مختلف تشکیل شده است. علت اعتقاد او این بود که هنگامی که خون را در ظرف شیشه ای می ریخت چهار قسمت مجزا در آن قابل تشخیص بود.

قسمت فوقانی آن مانند کف بوده که بقراط  آن را به نام صفرا نامگذاری کرد، قسمت قرمز رنگ آن را خون و قسمت سفید رنگ را بلغم و یک مایع زرد رنگ که در قسمت انتهایی ظرف رسوب می کند و سنگین است را سودا نامید.

شیخ الرئیس ابو علی سینا که در غرب او را پرنس علم طب می خوانند طب ایرانی را بر پایه اخلاط اولیه و ثانویه تقسیم کرد. طب ایرانی آن قدر پیشرفت کرد که تا دروازه های اروپا رسید و حتی کتاب های طبی ابن سینا تا قرن هجدهم در دانشگاه های مهم اروپا تدریس می شد و تنها منبع مطالعه علم طب بود.

قدما اعتقاد داشتند که مدار وجود کائنات و عالم هستی و جهان برچهار عنصر استوار است  و این عناصر را امهات اربعه ، امهات سفلی، چهار مادر، چهار مایه، چهار طبیعت، چهار اصل، چهار آخشیج و یا چهار ارکان می نامیدند. عناصر اربعه هوا، آب، آتش و خاک می باشد.

دانشمندان قدیم اعتقاد داشتند که هر چه در طبیعت وجود دارد دارای خواص یکی از چهار عنصر می باشد. رابطه بین اخلاط چهار گانه و عناصر اربعه را می توان به صورت زیر نشان داد :

خون = هوا = گرم و تر

بلغم = آب = سرد و تر

صفرا = آتش = گرم و خشک

سودا = خاک = سرد و خشک

جهت خرید کتاب یکصد گیاه معجزه گر کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


رای خرید کتب ادبیات کلیک کنید.

برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.