تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا آماده می کند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فوتبال برزیل رفت و با وجود نمایش قابل قبولی که ارائه کرد در نهایت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی شکست خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست قابل پیش بینی ایران برابر برزیل / خداحافظ ؛ آقا کریم فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا آماده می کند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فوتبال برزیل رفت و با وجود نمایش قابل قبولی که ارائه کرد در نهایت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی شکست خورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ابوظبی، دیدار تدارکاتی و دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل از ساعت 20:30 دقیقه امروز پنجشنبه به قضاوت علی فرید از امارات در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی آغاز شد که در پایان تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه 3 بر صفر شاگردان افشین قطبی را شکست داد.

بازی ایران و برزیل

در این بازی که حدود 15 هزار تماشاگر آن را از نزدیک تماشا می کنند، " دنی آلوز" در دقیقه 14 و از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد. در نیمه دوم و در دقیقه 69 " پاتو" گل دوم برزیلی ها را وارد دروازه ایران کرد. در دقیقه 91 این بازی نیز نیلمار گل سوم برزیل را وارد دروازه ایران کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دقیقه 5 این دیدار توسط محمد غلامی دروازه برزیل را باز کرد اما داور اماراتی این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در نیمه دوم نیز تیم ایران بعد از صدای سوت داور به یک گل مردود رسید. جواد نکونام نیز یکبار در نیمه دوم در موقعیتی خوب توپ را به تیر دروازه برزیل زد.

بازی ایران و برزیل

سید مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، محمد نصرتی، خسرو حیدری، مسعود شجاعی(کریم باقری)، جواد نکونام، پژمان نوری(میلاد میداودی)، آندرانیک تیموریان، میلاد زنیدپور(ایمان مبعلی) و محمد غلامی(کریم انصاریفرد) در این دیدار برای تیم ملی ایران به میدان رفتند.

کریم باقری کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتان فعلی پرسپولیس در دقیقه 74 این دیدار در میان تشویق شدید حدود 10 هزار تماشاگر ایرانی وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را برای آخرین بار بر بازو بست. باقری در طول دقایقی که در زمین حضور داشت بارها مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او که به تشخیص افشین قطبی در خط حمله قرار گرفته بود در دقایق حضورش در زمین یک بار هم صاحب موقعیت گلزنی نشد.

قطبی: پس از گل دوم برزیل کمر تیم شکست/ ضربه آلوز مهار نشدنی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر برزیل گفت: وقتی گل دوم را از برزیل دریافت کردیم کمر تیم شکست.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ابوظبی امارات، افشین قطبی پس از شکست تیم ملی ایران برابر برزیل ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد بازیکنان ایران در این بازی خوب بود، خصوصا در نیمه نخست که برزیلی‌ها تنها دو موقعیت گل بدست آوردند که یکی از آنها با ضربه مهار نشدنی دنی آلوز به گل برتری این تیم تبدیل شد.

وی اضافه کرد: وقتی گل دوم را از برزیل دریافت کردیم کمر تیم شکست. متاسفانه نمی‌دانم چطور پاتو موفق شد پشت چهار دفاع ایران صاحب توپ شود و دروازه ما را باز کند.

بازی ایران و برزیل

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اعتراض به مردود اعلام شدن گل محمدی غلامی توسط "علی فرید" داور اماراتی این مسابقه اظهار داشت: یک نفر به من بگوید که چرا این گل مردود اعلام شد؟!

وی خاطرنشان کرد: وقتی تیم ملی برزیل با یک تیم بازی می‌کند، اکثریت هواداران فوتبال در دنیا دوست دارند برزیل برنده باشد که شاید این موضوع روی داوران هم تاثیر گذاشته است. داور این بازی علاوه بر مردود اعلام کردن گل نخست ایران، روی گل آلوز، صحنه‌ای را اعلام هند کرد که می‌توانست آن صحنه هند نباشد و چنین موقعیت خوبی در اختیار تیم برزیل قرار نگیرد.

بازی ایران و برزیل

قطبی در تحلیل فنی‌اش از این دیدار تاکید کرد: از هشت بازیکن عقب تیم راضی هستم اما از عملکرد سه بازیکن جلوی تیم رضایت ندارم. البته اعتقاد دارم تیم ایران در خط دفاعی و میانی عملکرد خوبی داشت، ضمن اینکه رحمتی یکی از بهترین بازی‌هایش را در این مسابقه به نمایش گذاشت.

کفاشیان: عملکرد تیم ملی برابر برزیل راضی کننده بود/ قطبی تا جام ملتها می‌ماند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان برابر برزیل گفت: از عملکرد افشین قطبی در تیم ملی بجز دیدار برابر کویت راضی هستیم و او تا جام ملتها می ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ابوظبی، علی کفاشیان که در پایان دیدار امشب ایران و برزیل با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: افشین قطبی از زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته عملکرد خوب وقابل قبولی داشته و تنها در دیدار برابر کویت در فینال بازیهای غرب آسیا عملکرد خوبی نداشت.

وی ادامه داد: در مجموع ما از عملکرد وی در تیم ملی ایران راضی هستیم و قطعا افشین قطبی هدایت تیم ملی را در بازیهای جام ملتهای آسیا برعهده خواهد داشت.

کفاشیان سپس به برگزاری دیدار ایران برابر برزیل اشاره کرد و گفت: باید از مسئولان فدراسیون فوتبال امارات تشکر کنم که این بازی را فراهم کردند و باعث شدند ما در ابوظبی به مصاف یکی از پرافتخارترین تیم های جهان برویم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما به برگزاری بازیهایی مثل دیدار برابر برزیل نیاز داریم چرا که باعث می شوند اعتماد به نفس بازیکنان بالا برود و به خودباوری خوبی برسند.

منبع:مهر

فرآوری:سیدابراهیمی