تبیان، دستیار زندگی
کتابی که از بازار جمع می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابی که از بازار جمع می‌شود

هارپر کالینز

این کتاب که در راس پرفروش‌های آمریکا و بریتانیا جای گرفته و موج استقبال از آن هنوز فروکش نکرده در حالی در حال جمع‌آوری از بازار است که یک چاپ 80 هزار نسخه‌ای از آن به تازگی در بریتانیا منتشر شده است.

به گزارش ایبنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل این که این نسخه پر از غلط‌های املایی و نقطه‌گذاری است، ناشر آن از خریداران خواسته این نسخه‌ها را باز پس بیاورند و نسخه بدون غلط را دریافت کنند.

به دلیل این که این نسخه پر از غلط‌های املایی و نقطه‌گذاری است، ناشر آن از خریداران خواسته این نسخه‌ها را باز پس بیاورند و نسخه بدون غلط را دریافت کنند

در حالی که در این مدت کوتاه هشت هزار نسخه از کتاب «آزادی» نوشته جاناتان فرانزن به فروش رسیده، «هارپر کالینز» ناشر اثر متوجه شد نسخه نهایی را به چاپ نرسانده و در این نسخه بیش از 50 غلط تایپی وجود دارد.

هارپر کالینز با عذرخواهی از خریداران گفت این حق مخاطبان ماست که این کتاب پراهمیت را همانطور که فرانزن آن را به ناشر تحویل داده، بخوانند.

هارپر کالینز

این کتاب پس از این که منتقدی آن را بهترین رمان قرن خواند، طرفداران بیشتری به دست آورده است.

جاناتان فرانزن 51 ساله که پیش از این در سال 2001 با کتاب «تصحیحات» پرفروش بودن را تجربه کرده، 10 سال برای نوشتن این کتاب صرف کرده است. با این حال او با خوشرویی گفت می توان پذیرفت چنین اشتباه‌هایی رخ دهد.

قرار است نسخه جدید و اصلاح شده این کتاب هفته آینده وارد بازار کتاب بریتانیا شود.

مجله تایم ماه پیش و در آستانه انتشار رمان «آزادی» تصویری از فرانزن را روی جلد مجله چاپ کرد و با این کار نام او را به عنوان نخستین نویسنده زنده‌ای که در دهه اخیر تصویرش روی این مجله کار شده، در تاریخ ثبت کرد. فرانزن با کتاب قبلی‌اش فروشی سه میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده بود.


نبوی-گروه کتاب تبیان